Чому автовиробникам потрібно змінити підхід до створення електромобілів — photo 17473

Чому автовиробникам потрібно змінити підхід до створення електромобілів

04.09.2024

Електромобілі вважаються одним із найефективніших видів транспорту, адже їхні двигуни конвертують більшість енергії в рух, на відміну від двигунів внутрішнього згоряння, які втрачають енергію через тепло та тертя. Але навіть при цьому виробники та споживачі часто забувають про важливість ефективності електромобілів. Нещодавно Американська рада з енергоефективної економіки (ACEEE) опублікувала звіт, в якому підкреслюється, що більш ефективні електромобілі з меншими батареями можуть не лише знизити навантаження на електромережу, а й зробити їх значно дешевшими та доступнішими для кінцевого споживача

Чому автовиробникам потрібно змінити підхід до створення електромобілів — photo 2

Дослідження ACEEE показує, що середній показник ефективності електромобілів на ринку США становить лише 25 кВт-год/100 км пробігу. Цей показник можна суттєво покращити: для прикладу, Tesla Model Y досягає 18 кВт-год/100 км, що вже значно краще. За підрахунками ACEEE, підвищення середньої ефективності електромобілів до цього рівня дозволило б використовувати менші батареї, які коштують дешевше та потребують менше ресурсів для виробництва. Це, у свою чергу, зменшило б навантаження на електромережу та сприяло більш швидкому впровадженню електромобілів на ринок

Чому автовиробникам потрібно змінити підхід до створення електромобілів — photo 3

Менші батареї — менші витрати = економія на кожному кілометрі

Поточна ситуація з електромобілями демонструє, що використання великих батарей не завжди є найкращим рішенням. Менші та ефективніші батареї могли б зменшити вартість електромобілів на $4800 та знизити витрати на зарядку. ACEEE стверджує, що перехід від батарей із запасом ходу 500 км при витраті 25 кВт-год/100 км до більш ефективних батарей для менших електромобілів з витратою енергії на рівні 18 кВт-год/100 км, дозволить значно скоротити вартість виробництва та знизити викиди CO2 при виготовленні акумуляторів та інших компонентів електрокарів 

Чому автовиробникам потрібно змінити підхід до створення електромобілів — photo 4

Крім того, більш ефективні електромобілі будуть потребувати менше часу на зарядку, що підвищить їхню зручність у повсякденному використанні. Наприклад, авто з показником 18 кВт-год/100 км потребуватиме на третину менше часу для зарядки, ніж авто з витратою 25 кВт-год/100 км. Це не лише економить час, але й відповідно знижує витрати на енергію: щорічні витрати на зарядку електромобіля з ефективністю 25 кВт-год/100 км становлять близько $960, тоді як на зарядку авто з витратою 18 кВт-год/100 км обійдеться в середньому лише в $680 на рік

Чому автовиробникам потрібно змінити підхід до створення електромобілів — photo 5

Чи всі бренди готові фокусуватися на ефективності?

Незважаючи на очевидні переваги, не всі виробники поспішають зробити ефективність своїм пріоритетом. Такі бренди, як Lucid, активно працюють над підвищенням ефективності своїх моделей, тоді як інші, як-от Dodge, відкрито заявляють, що їхні клієнти більше цікавляться потужністю та дизайном, а не економією енергії. Це ставить під сумнів, чи зможе ринок електромобілів швидко адаптуватися до нових стандартів, які б зробили електротранспорт ще більш доступним та зручним

Чому автовиробникам потрібно змінити підхід до створення електромобілів — photo 6

Важливо розуміти, що навіть зараз ефективність грає ключову роль у вартості та зручності електромобілів. Наприклад, Hyundai Kona з ефективністю 15,5 кВт-год/100 км може зарядитися на 10-80% всього за 40 хвилин, незважаючи на максимальну швидкість зарядки лише 85 кВт. Водночас Rivian R1S із батареєю 149 кВт-год та ефективністю лише 31 кВт-год/100 км потребує значно більше часу на зарядку, навіть маючи максимальну швидкість зарядки втричі більшу. Це лише підкреслює, що більш ефективні електромобілі забезпечують кращий користувацький досвід

Чому автовиробникам потрібно змінити підхід до створення електромобілів — photo 7

Час змінювати підхід або чому потрібна нова політика щодо ефективності

ACEEE пропонує EPA (Агентство з охорони навколишнього середовища) враховувати викиди CO2, які виробляються під час виготовлення батарей, щоб стимулювати автовиробників розробляти більш ефективні електромобілі з меншими батареями. Наразі всі електромобілі розглядаються однаково, коли йдеться про викиди вихлопних газів, але цей підхід не враховує вплив великих батарей на екологію. Більші батареї потребують більше ресурсів, а це означає більше викидів під час виробництва. Якщо політика зміниться, це могло б змусити автовиробників переорієнтуватися на більш ефективні рішення, які принесуть користь як навколишньому середовищу, так і споживачам

Чому автовиробникам потрібно змінити підхід до створення електромобілів — photo 8

Батарея до електромобіля має бути зменшена, автовиробникам потрібно працювати над підвищенням ефективності — це не лише крок до екологічної стійкості, але й шлях до здешевлення електротранспорту для кінцевого користувача. Зрештою, питання ефективності електромобілів стає все більш актуальним, і його вирішення може суттєво вплинути на майбутнє індустрії

контакти
Ми завжди на звʼязку з Вами
контакти
Ми завжди на звʼязку з Вами

    Дякуємо за співпрацю та очікування

    Наша команда вже отримала Ваше повідомлення і ми звʼяжемось з Вами найближчим часом

    OK