Уявіть собі: Ви сідаєте за кермо свого блискучого нового автомобіля, відчуваєте запах шкіри сидінь і бачите перед собою панель приладів, що світиться найновішими технологіями. Але ось негаразд: щоб увімкнути опалення сидінь чи активувати автопілот, Вам потрібно відкрити гаманець і оформити ще одну щомісячну підписку. Це — нова реальність автомобільного світу, де навіть комфорт і безпека стають предметом передплати. Чи готові споживачі до такої зміни? І чи зможуть автовиробники переконати їх платити за те, що вже є в їхніх автах?
Підписки на автофункції — це модель, за якою водії платять щомісяця за доступ до певних функцій, уже вбудованих у їхні автомобілі
Наприклад, опалення сидінь, навігація, автопілот чи навіть підвищена потужність двигуна можуть бути доступні лише після оформлення підписки. Така модель нагадує передплату на стрімінгові сервіси чи фітнес-додатки, але перенесена в автомобільний світ. Ваш автомобіль перетворюється на “рухомий магазин додатків”, де кожна функція може коштувати додаткових грошей. Наприклад, BMW пропонувала підписку на підігрів сидінь за $18 на місяць, а Ford просить $495 на рік за свою систему BlueCruise
Чому автовиробники їх просувають?
Автовиробники бачать у підписках не просто модний тренд, а стратегічний спосіб забезпечити стабільний дохід у часи, коли продажі нових автомобілів не завжди зростають. Ця модель дозволяє отримувати так званий щомісячний рекурентний дохід — стабільний потік грошей від клієнтів навіть після покупки авто. Наприклад, такі компанії як General Motors, Ford чи Toyota, надихаються успіхом компаній на кшталт Adobe чи Netflix, які перейшли на підписку й отримують постійний дохід
Крім того, підписки дають змогу збирати дані про те, які функції водії використовують і за що готові платити. Ці дані допомагають компаніям вдосконалювати продукти й персоналізувати пропозиції. Наприклад, Tesla використовує дані про активацію автопілота для його покращення. Ще одна перевага — зменшення залежності від дилерських мереж, адже багато функцій активуються онлайн, що знижує витрати на маркетинг і продаж. Для автовиробників це не просто бізнес-модель, а стратегія виживання в ері цифрової трансформації
Споживачі, однак, не в захваті від цієї ідеї
Вони почуваються так, ніби їх змушують платити за те, що вже є в їхніх автомобілях. Уявіть собі, що Ви купили дім, але щоб увімкнути опалення, Вам потрібно платити щомісяця. Саме так багато водіїв сприймають підписки на автофункції. Згідно з дослідженням S&P Global Mobility за 2025 рік, лише 68% водіїв готові платити за підключені послуги в автомобілях, що значно менше, ніж 86% у 2024 році. Основні причини незадоволення — висока вартість, особливо для функцій, які використовуються рідко, і занепокоєння щодо приватності даних
Водії турбуються, що їхні дані про маршрути, стиль водіння чи навіть місцезнаходження можуть бути використані без їхньої згоди. Наприклад, General Motors зіткнулася з критикою, коли її звинуватили у продажі даних про водійські звички страховим компаніям. До того ж, багато споживачів вважають, що їхні смартфони вже пропонують подібні функції — від навігації до потокового відтворення музики — без додаткових витрат. Тут виникає питання: чому автовиробники обмежують інтеграцію з такими системами, як Apple CarPlay чи Android Auto?
Дані з різних країн показують різне ставлення до підписок. У США 35% водіїв платять за підключені послуги, в Індії — 33%, у Китаї — 32%. Натомість у Франції більше половини споживачів відмовилися від таких сервісів, а Великобританія та Німеччина також демонструють значний опір
Використання підписок у автомобілях
Як у різних країнах користуються підписками на функції в авто:
Країна | Користується підключеними сервісами (сам оплачує підписку) | Користується підключеними сервісами (безплатна пробна версія) | Не користується підключеними сервісами | Невідомо |
США | 35% | 19% | 38% | 9% |
Індія | 33% | 46% | 18% | 3% |
Китай | 32% | 53% | 10% | 5% |
Південна Корея | 30% | 38% | 21% | 11% |
Велика Британія | 29% | 14% | 45% | 12% |
Бразилія | 29% | 20% | 45% | 6% |
Німеччина | 25% | 21% | 44% | 10% |
Франція | 19% | 13% | 54% | 14% |
Японія | 18% | 16% | 39% | 27% |
Джерело: S&P Global Mobility / Графіка: InsideEVs / Створено за допомогою Datawrapper
Чи є шанс, що підписки стануть популярними?
Незважаючи на опір, ринок автомобільних підписок стрімко зростає. Згідно з прогнозами, глобальний ринок досягне $34,6 млрд до 2030 року з річним зростанням на 29%. Молодші покоління, такі як міленіали та покоління Z, цінують гнучкість і доступність замість власності, сприяють цьому зростанню. Наприклад, Tesla успішно продає свою функцію Full Self-Driving за $1200 на рік, показуючи, що преміум-функції можуть бути привабливими
Розвиток електромобілів і автономних технологій також підтримує цю тенденцію. Підписки дозволяють водіям отримувати доступ до найновіших технологій без необхідності купувати новий автомобіль. Уявіть собі світ, де ви можете змінити функції свого авто так само легко, як оновлюєте додатки на смартфоні. Проте успіх залежить від того, чи зможуть компанії запропонувати функції, які дійсно варті додаткових витрат, і чи будуть вони прозорими щодо використання даних
Майбутнє автомобільних підписок залежить від кількох ключових факторів
По-перше, автовиробники повинні вирішити проблему приватності даних. Споживачі дедалі більше турбуються про безпеку своїх особистих даних, особливо коли йдеться про чутливу інформацію, як-от місцезнаходження чи стиль водіння
По-друге, компанії мають пропонувати функції, які роблять водіння безпечнішим чи зручнішим, а не просто косметичні покращення. Наприклад, функція BlueCruise від Ford, яка дозволяє частково автономне водіння, має більше шансів на успіх, ніж підписка на опалення сидінь
По-третє, регуляторне середовище відіграє важливу роль. У Європі та Північній Америці посилюються закони про захист даних, що може змусити автовиробників бути більш прозорими. Якщо споживачі продовжать чинити опір, компанії можуть переглянути свої стратегії, можливо, інтегруючи більше функцій у базову комплектацію авто. Альтернативи, такі як розвиток публічного транспорту чи автономних таксі, також можуть вплинути на попит на приватні автомобілі та їхні підписки
Автомобільні підписки — це явище, яке поєднує потенціал для інновацій із викликами для споживачів. Автовиробники бачать у них спосіб залишатися конкурентоспроможними в цифрову еру, але водії хочуть справедливості та прозорості. Чи стануть підписки новою нормою, чи залишаться нішевим рішенням, залежить від того, чи зможуть компанії знайти баланс між своїми амбіціями та потребами клієнтів. Одне можна сказати напевно: автомобільний світ змінюється, і ми всі можемо вплинути на ці зміни
Читати далі
Схожі записиЧитати далі
Останні новини, що можуть вас зацікавити
-
BYD наближається до США через ринок Канади
Китайська компанія BYD хоче отримати шматок північноамериканського ринку електромобілів, плануючи продавати електромобілі в Канаді Документи, подані до федерального уряду та уряду Онтаріо, показують як лобісти від імені BYD просять «проконсультувати з питань, пов’язаних з очікуваним виходом BYD на ринок Канади для продажу пасажирських електромобілів» BYD звернулася з проханням дізнатися про «створення нового бізнесу і застосування […]
1 Серпня 2024 -
Антикрило гоночного Ford F-150 Lightning генерує 2721 кг притискної сили
У цьогорічному підйомі на Пайкс Пік, яке стартує вже наступного місяця, за кермом електричного пікапу Ford буде рекордсмен Ромен Дюма Легендарний підйом на пагорб Пайкс Пік вже не за горами, і Ford показав свій Lightning SuperTruck з таким антикрилось, що навіть Він Дизель заздритиме: на швидкості 241 км/год воно створює шалену притискну силу в 2721 […]
3 Червня 2024 -
Kia EV8 – електричний наступник Stinger
Він з’явиться у 2026 році з потужністю біля 600 кінських сил Недооцінений Kia Stinger був одним з останніх доступних задньопривідних седанів з двигуном внутрішнього згоряння. На жаль, він був занадто сміливим для простих споживачів, які думають, що FWD і RWD – це абревіатури, які можна знайти на пульті від відеомагнітофона. Бензиновий Stinger був знятий з […]
14 Лютого 2024