До 2025 року електромобілі можуть зайняти 24% ринку нових автомобілів у Європі, згідно з прогнозами організації Transport & Environment (T&E). Але головне питання – хто їх вироблятиме? Відповідь може бути не така оптимістична для європейських автовиробників. Дешеві моделі за ціною менше €25 000 вже з’являються, і більшість з них надходять з Китаю або від китайських компаній, що будують заводи в Європі
Нові доступні електромобілі змінять ринок?
На сьогодні електромобілі складають близько 14% європейського ринку, але цей показник знизився після зняття субсидій. Однак, нові моделі, такі як Mini Aceman, Kia EV3, Ford Puma, Mercedes-Benz CLA та кілька моделей від Volkswagen, повинні змінити ситуацію, хоча китайські виробники, такі як BYD та Nio, також будуть значною мірою присутні на ринку
Проблеми європейських автовиробників
Volkswagen і Stellantis – найбільші автовиробники Європи, стикаються з серйозними проблемами. Volkswagen страждає від постійних проблем з програмним забезпеченням і не може конкурувати з китайськими компаніями на ринку дешевих електромобілів. Більше того, їхній бізнес у Китаї майже повністю поглинутий місцевими конкурентами. Є ймовірність, що вперше за 90 років компанія може закрити свої заводи в Німеччині
Stellantis, до якого входять колишні Fiat Chrysler та PSA Peugeot Citroën, також має проблеми. Хоча Jeep і Ram приносять половину доходу компанії, багато інших брендів, як і в Volkswagen, не можуть ефективно конкурувати з китайськими виробниками
Китайські електромобілі захоплюють ринок Європи
Китайські бренди електромобілів, такі як BYD, Nio і XPeng, вже зайняли 11% європейського ринку за результатами червня 2024 року. Китайські виробники мають перевагу завдяки низьким цінам і технологічним рішенням, які приваблюють покупців. Навіть якщо продажі дещо знизилися через нові тарифи та скорочення субсидій, очікується, що китайські компанії відкриють заводи в Європі, що дасть їм ще більше можливостей для розвитку
Європейські виробники намагаються вирішити проблему постачання акумуляторів, що значно залежить від Китаю, і зіштовхуються з труднощами у розробці програмного забезпечення для електромобілів. Через ці фактори європейським компаніям важко конкурувати з китайськими виробниками за ціною та якістю
Майбутнє європейського автопрому під загрозою
Проблеми європейського автопрому можуть поглибитися, оскільки продажі автомобілів у Європі зменшилися за останні роки. Volkswagen, Stellantis і Renault мають понад 30 заводів, які працюють на збиток. Виробники очікують на появу нових дешевших моделей, але більшість із них надійде з Китаю
Якщо європейські уряди не підтримуватимуть субсидії та не встановлять чіткі плани щодо зарядних станцій для електромобілів, конкуренція з Китаєм стане ще жорсткішою. Тим часом, Audi може продати свій завод у Брюсселі китайській компанії Nio, що є ознакою нових викликів для європейських виробників електромобілів