Чи існують стандарти сумісності між різними марками електромобілів та зарядними станціями?

Так, існують міжнародні стандарти сумісності між електромобілями та зарядними станціями, які регулюють типи роз’ємів, протоколи зарядки та обмін даними між автомобілем і станцією. Ці стандарти розроблені для забезпечення універсальності та зручності використання зарядної інфраструктури незалежно від марки електромобіля

Найпоширенішими стандартами зарядки є:

  1. Тип 1 (SAE J1772) – використовується переважно в Північній Америці для зарядки змінним струмом (AC). Має потужність до 7,4 кВт і підходить для повільної зарядки вдома або на громадських станціях;
  2. Тип 2 (Mennekes) – стандарт для Європи, який підтримує зарядку змінним струмом (AC) до 22 кВт у трифазній мережі. Він є основним стандартом для більшості європейських електромобілів;
  3. CCS (Combined Charging System) – універсальний стандарт для швидкої зарядки постійним струмом (DC), що поєднує роз’єм типу 2 для змінного струму з додатковими контактами для постійного струму. Потужність зарядки може сягати 350 кВт, що робить його оптимальним для надшвидкої зарядки;
  4. CHAdeMO – японський стандарт для швидкої зарядки постійним струмом (DC) з потужністю до 100 кВт. Використовується переважно в азіатських моделях, таких як Nissan Leaf і Mitsubishi Outlander PHEV;
  5. GB/T (Китайський стандарт) – застосовується в Китаї і підтримує як AC, так і DC зарядку, але сумісність із європейськими та американськими стандартами обмежена;
  6. NACS (North American Charging Standard, раніше Tesla Supercharger) – власний стандарт Tesla, який з 2024 року фактично став загально американським, на нього переходять Ford, GM, Hyundai та інші. Стандарт підтримує як змінний, так і постійний струм

Окрім фізичних роз’ємів, існують протоколи обміну даними між автомобілем і зарядною станцією, наприклад:

  • OCPP (Open Charge Point Protocol) – відкритий протокол для управління зарядними станціями та інтеграції їх із платіжними системами та мобільними додатками;
  • ISO 15118 – стандарт, що дозволяє реалізувати функції “Plug & Charge”, коли зарядка починається автоматично після підключення кабелю без необхідності використання карток або додатків

Завдяки цим стандартам більшість сучасних електромобілів сумісні з загальнодоступними зарядними станціями, хоча водіям може знадобитися адаптер для використання специфічних роз’ємів у різних регіонах. Уніфікація стандартів зарядки сприяє подальшому розвитку глобальної інфраструктури електротранспорту

контакти
Ми завжди на звʼязку з Вами
контакти
Ми завжди на звʼязку з Вами

    Дякуємо за співпрацю та очікування

    Наша команда вже отримала Ваше повідомлення і ми звʼяжемось з Вами найближчим часом

    OK