Як правильно поводитись з високовольтною батареєю для уникнення нещасних випадків?
Поводження з високовольтною батареєю електромобіля вимагає особливої обережності, оскільки вона працює з напругою від 400 до 800 вольт, що може бути небезпечним
Перш за все, ніколи не торкайтеся високовольтних компонентів, які зазвичай позначені помаранчевим кольором, наприклад, кабелів, роз’ємів чи самої батареї. Ці елементи ізольовані, але пошкодження (наприклад, після аварії) може призвести до оголення струмопровідних частин. Якщо Ви помітили пошкодження, дим, іскри або витік рідини з батареї, негайно відійдіть на безпечну відстань і викличте екстрені служби, повідомивши, що йдеться про електромобіль. Не намагайтеся самостійно гасити пожежу, якщо вона виникла, адже літій-іонні батареї потребують спеціальних засобів, таких як порошкові вогнегасники або велика кількість води
Під час звичайної експлуатації уникайте будь-яких модифікацій батареї чи електричної системи. Ремонт, діагностику або заміну компонентів мають проводити лише сертифіковані фахівці в авторизованих сервісних центрах, які знають, як безпечно працювати з високовольтними системами. Наприклад, для Tesla чи Nissan Leaf потрібні спеціалізовані інструменти та знання. Не намагайтеся відкривати корпус батареї чи розбирати її, оскільки це може спричинити коротке замикання або ураження струмом
Якщо електромобіль потрапив у воду (наприклад, через повінь), не підключайте його до зарядної станції та не запускайте, доки фахівець не перевірить ізоляцію батареї. Вода може пошкодити захисні шари, підвищуючи ризик ураження струмом. Також уникайте зарядки автомобіля під час сильного дощу чи грози, якщо зарядний пристрій не захищений від вологи
Для безпечної зарядки використовуйте лише оригінальні або сертифіковані зарядні пристрої, рекомендовані виробником. Переконайтеся, що розетка чи зарядна станція відповідає технічним вимогам, і регулярно перевіряйте кабелі на наявність пошкоджень. Не залишайте автомобіль без нагляду під час зарядки на несправних або саморобних станціях, оскільки це може призвести до перегріву
У разі ДТП вимкніть електромобіль, якщо це безпечно, через кнопку живлення або від’єднання ключа. Сучасні електромобілі, як-от Audi e-tron чи Rivian, мають автоматичні системи відключення високовольтної батареї при зіткненні, але краще перестрахуватися. Якщо ви бачите витік рідини, не торкайтеся її, оскільки це може бути електроліт, який є токсичним і може викликати опіки
Зберігайте електромобіль у сухому, добре вентильованому місці, уникаючи екстремальних температур. Тривале перебування батареї в умовах сильної спеки (понад 60°C) або холоду (нижче -20°C) може призвести до деградації чи пошкодження. Якщо автомобіль не використовується тривалий час, залишайте заряд батареї на рівні 50–70%, щоб уникнути глибокого розряду
Дотримання цих правил значно знижує ризик нещасних випадків