Як змінюється запас ходу електромобіля в зимовий період?

У зимовий період запас ходу електромобіля істотно знижується, що пояснюється фізичними властивостями літій-іонних батарей і особливостями експлуатації автомобіля в умовах низьких температур. Згідно з дослідженнями Американської автомобільної асоціації (AAA) та Норвезького дорожнього інституту (NPRA), середнє зниження пробігу може становити від 15 до 30%, а в окремих випадках – перевищувати 40%

Літій-іонні батареї найефективніше працюють у температурному діапазоні +15…+30°C. При охолодженні нижче 0°C зменшується швидкість хімічних реакцій, зростає внутрішній опір осередків і падає напруга при розряді. Усе це призводить до втрати ємності навіть за наявності повного заряду. Тобто батарея фізично не здатна віддати стільки енергії, скільки при теплій погоді

Додатково збільшується споживання енергії на потреби обігріву – салону, сидінь, керма, дзеркал, лобового скла. У холодну пору року електромобіль не має джерела “безкоштовного” тепла, як у авто з ДВЗ, де обігрів іде за рахунок тепловіддачі двигуна. В електрокарах для цього використовується енергія з акумулятора. Якщо автомобіль не обладнаний тепловим насосом, витрати можуть зрости в рази

Зниження запасу ходу також обумовлене вищим опором коченню на холодних шинах, використанням зимової гуми, меншою ефективністю рекуперації при слизькому покритті та обмеженій роботі гальмівної системи. Крім того, в умовах снігу та ожеледиці часто зростає час поїздки, а отже, й загальне навантаження на батарею

На українському ринку ситуація має свої особливості. Наприклад, у зимових умовах на заході або півночі України (температури –10…–20°C) Tesla Model Y Long Range замість 500 км на одному заряді може долати 340–380 км. Renault Zoe – з 300 км зменшується до 200-220 км, а Nissan Leaf першого покоління – до 70–90 км

Щоб мінімізувати втрати пробігу, важливо використовувати попереднє прогрівання автомобіля під час зарядки (preconditioning), стежити за тиском у шинах, надавати перевагу локальному обігріву (сидіння, кермо) і використовувати режим ECO. Тепловий насос у комплектації також суттєво підвищує енергоефективність опалення

Варто зазначити, що сучасні електромобілі поступово адаптуються до зимових умов. Українські водії все частіше обирають моделі з тепловими насосами, передпусковим підігрівом, функцією швидкого заряджання та оновленням програмного забезпечення, яке оптимізує роботу батареї в холодну пору. Розширення зарядної інфраструктури, зокрема розповсюдження швидкісних станцій, також сприяє комфортному користуванню електромобілів взимку

Отже, хоча зима і впливає на запас ходу електромобіля, для підготовленого власника це не є перешкодою. За належного догляду, грамотного планування маршруту та розуміння особливостей електротранспорту, електромобіль залишається ефективним і надійним засобом пересування навіть у морозну погоду

контакти
Ми завжди на звʼязку з Вами
контакти
Ми завжди на звʼязку з Вами

    Дякуємо за співпрацю та очікування

    Наша команда вже отримала Ваше повідомлення і ми звʼяжемось з Вами найближчим часом

    OK