Автовиробники продають дані своїх клієнтів
У листі до Федеральної торгової комісії США наприкінці минулого тижня сенатори Рон Вейд та Едвард Маркі повідомили, що Honda та Hyundai продавали дані водіїв компанії Verisk Analytics, брокеру даних, причому напрочуд дешево
В останні кілька місяців автовиробники перебувають під посиленою увагою щодо політики збору даних в США і того, як вони отримують згоду на передачу особистої інформації третім особам. Розслідування показали, що деякі автовиробники продавали інформацію про водіїв брокерам, які перепродували її страховим компаніям
Скільки коштують дані про стиль вашого керування автомобілем?
Так Honda передала Verisk дані з 97 тисяч автомобілів у період з 2020 по 2024 рік. Власники, які приєдналися до програми зворотного зв’язку з Honda через мобільний додаток компанії, передали свої дані аналітичній компанії, яка заплатила Honda $25 920 – або всього 26 центів за автомобіль
Hyundai продала компанії Verisk значно більше даних користувачів, які увімкнули інтернет-зв’язок у своїх автомобілях у 2018-2024 роках, автоматично зараховуючи цих водіїв до програми Driving Score, «не повідомляючи їм про це», як стверджують сенатори США. Компанія продала дані з 1,7 мільйона автомобілів приблизно за 1 мільйон доларів, або 61 цент за машину
Закриття сумнівного продукту Verisk
У квітні Verisk закрила продукт, який оцінював водіїв за їхніми параметрами водіння на основі даних з автомобілів, підключених до інтернету. General Motors також продавала Verisk дані споживачів, які беруть участь у програмі «Розумний водій», однак компанія не розкрила сенаторам кількість автомобілів, які брали участь у програмі, та суму, яку було сплачено
Висновок
Автовиробники хочуть збирати дані про водіння більше ніж будь-коли раніше. І не важливо купили ви гібрид чи електрокар, будь-який пристрій з комп’ютерним чіпом і підключенням до інтернету може збирати та передавати дані третім особам, включаючи страхову компанію, яка може повернути гроші за отримання цих даних просто підвищивши страхові тарифи
Компанія Honda прокоментувала це розслідування наступним чином
«В рамках програми зворотного зв’язку з водіями, що базується на підписці, Honda уклала контракт з Verisk, щоб полегшити надання послуги клієнтам Honda, в рамках якої, після їхньої згоди, збираються дані про їхнє водіння та виставляється оцінка водіння, яку клієнт отримує разом з контекстним оглядом їхньої поведінки на дорозі. Деяким клієнтам з позитивними оцінками водіння була надана можливість зареєструватися для отримання знижок від конкретних страхових компаній-учасників програми. Без такої чіткої згоди клієнта жодна інформація про споживача не передавалася жодній страховій компанії
Компанія Honda відповідально ставиться до збору та використання даних, дотримуючись усіх чинних законів про захист персональних даних. Наші клієнти можуть бути впевнені, що Honda прозоро розкриває інформацію про збір та використання даних і завжди пропонує клієнтам вибір щодо передачі або продажу їхніх персональних даних. Задоволення потреб клієнтів є нашим найвищим пріоритетом»