Твердотільні акумулятори залишаються однією з найбільш очікуваних інновацій у сфері електромобілів, і хоча їхнє комерційне впровадження триває довше, ніж очікувалося, провідні виробники прискорюють розробку цієї технології. Серед лідерів — BYD, яка планує розпочати випуск своїх твердотільних батарей у 2027 році, а масове застосування очікується з 2030-го
На Китайському саміті з інновацій та розвитку твердотільних акумуляторів головний технічний директор BYD Lithium Battery, Сунь Хуайцзюнь, заявив, що нові батареї будуть використовувати сульфідні електроліти. Точні показники енергоємності поки не розкриваються, проте у 2023 році компанія вже розпочала пілотне виробництво елементів на 20 А-год та 60 А-год
Першими нові акумулятори отримають електромобілі середнього та преміального сегментів BYD. Зі зниженням собівартості технології компанія розглядає можливість масового виробництва для бюджетних моделей у період 2030-2032 років. В перспективі BYD очікує, що вартість твердотільних акумуляторів зрівняється із сучасними літій-іонними батареями

Твердотільні акумулятори не замінять інші типи батарей у найближчі 20 років
Незважаючи на перспективи твердотільних технологій, BYD не планує відмовлятися від літій-залізо-фосфатних (LFP) батарей. Головний науковий співробітник компанії, Лян Юбо, заявив, що LFP-акумулятори залишаться ключовим рішенням для доступних електромобілів щонайменше протягом наступних 15-20 років. Це пов’язано з їхньою високою стабільністю, довговічністю та нижчою вартістю виробництва порівняно з новими технологіями
Китайські виробники активно працюють над розвитком твердотільних батарей. Наприклад, Chery у 2023 році представила прототипи твердотільних акумуляторів з енергоємністю 400 Вт-год/кг і має на меті підвищити цей показник до 500 Вт-год/кг. Очікується, що перші моделі Chery з твердотільними акумуляторами вийдуть у 2026 році, а масове виробництво стартує у 2027 році. За попередніми оцінками, такі акумулятори можуть забезпечити запас ходу до 1500 км на одному заряді
Інвестиції глобальних автовиробників у твердотільні батареї
Зацікавленість у розробці твердотільних акумуляторів виявляють не лише китайські компанії, а й провідні світові автовиробники. Зокрема, Toyota та Nissan вже інвестували значні кошти у дослідження цієї технології та планують поступове впровадження твердотільних батарей у свої майбутні електромобілі
Таким чином, BYD та інші автовиробники наближаються до масового використання твердотільних акумуляторів, які можуть стати ключовою технологією у 2030-х роках, забезпечуючи більший запас ходу, вищу безпеку та швидшу зарядку
Читати далі
Схожі записиVolkswagen тимчасово зупинив випуск електричного мікробуса ID. Buzz та Multivan на своєму заводі у Ганновері. Хоча офіційно компанія посилається на потребу «гнучко адаптувати виробничі процеси до ринкових умов», справжня причина, ймовірно, криється в нижчих за очікувані показниках продажів Коли ID. Buzz лише з’явився, його називали символом нового етапу для Volkswagen Електробус відсилав до легендарного Microbus, […]
24 Жовтня 2025
Американський автогігант General Motors офіційно припинив випуск електричних фургонів BrightDrop, які виготовлялися на заводі CAMI Assembly у місті Інгерсолл, провінція Онтаріо. Компанія визнала, що ринок комерційних електровантажівок розвивається набагато повільніше, ніж очікувалося, а попит виявився мізерним Виробництво BrightDrop стартувало наприкінці 2022 року, однак проект із самого початку зіткнувся з труднощами GM створила новий бренд BrightDrop, […]
23 Жовтня 2025
Китайський автовиробник Chery Automobile заявив про створення нового покоління твердотільних акумуляторів, які здатні більш ніж удвічі збільшити запас ходу електромобілів і залишаються безпечними навіть у найекстремальніших умовах Chery нині входить до четвірки найбільших виробників автомобілів у Китаї та є найбільшим експортером машин із країни, випереджаючи навіть BYD у першій половині 2025 року. Компанія випускає електромобілі, […]
23 Жовтня 2025
Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі