Чому Tesla втрачає позиції в США та Європі?
Після рекордних результатів 2023 року – коли Tesla була найпопулярнішим виробником електромобілів у світі – цей рік розчаровує керівництво компанії. Останні дані, зібрані JATO Dynamics за першу половину цього року, показують, що Tesla втрачає позиції як у Сполучених Штатах, так і в Європі, де продажі впали на 8% і 13% відповідно
У першій половині 2024 року продажі Tesla в США впали на 8%. У Європі ситуація ще гірша -13%
Загальний попит на електромобілі фактично зростає в усьому світі, хоча й не так інтенсивно, як передбачалося. Нові, більш конкурентоспроможні моделі, представлені по обидва боки Атлантики, приваблюють все більше людей, незважаючи на невизначеність щодо стимулів і майбутніх планів автовиробників
Менша частка ринку, ніж очікувалося
Падіння продажів не завжди означає втрату частки ринку, але це не той випадок. В Європі обсяг продажів Tesla впав з 185 200 одиниць у першій половині 2023 року до 161 300 одиниць за аналогічний період 2024 року. Однак за той самий період загальна кількість реєстрацій електромобілів зросла на 1,7%
Це означає, що ринкова частка Tesla на європейському ринку електромобілів скоротилася з 19,8% до 17,2% цього року. Tesla стала другим за величиною падінням автовиробником частки ринку електромобілів (BEV) в Європі за перші шість місяців 2024 року, поступившись лише Volkswagen Group, яка впала з 22 до 18,7%
Tesla і Volkswagen поступилися позиціями Geely Group. Високі результати у Volvo EX30, та BMW Group, яка продовжує пожинати плоди успіху завдяки своїм новим електрокарам. Китайські бренди також зросли, в основному завдяки BYD. Топ кросоверів з США очолює Tesla Model Y
Ситуація в Сполучених Штатах схожа. Обсяг продажів Tesla впав з 324 900 одиниць у першій половині 2023 року до 299 200 одиниць цього року. Тим часом загальні продажі BEV за той самий період зросли на 7,6%. В результаті частка Tesla скоротилася з 59,8% у 2023 році до 51,2% у 2024 році. Компанія все ще є домінуючим гравцем на своєму домашньому ринку, але варто зазначити, що численні конкуренти продемонстрували значний приріст на тлі втрат Tesla. Hyundai зросла на 34%, а Ford – на 48%. Rivian був ще кращим – 77% зростання, а Kia вдалося досягти 110-відсоткового стрибка
В чому причини падіння популярності Tesla?
Перша причина падіння Tesla очевидна. Зростання не може тривати вічно, особливо коли модельний ряд все ще невеликий і досить старий. Model 3 отримала оновлення у 2023 році, але сама модель випускається з 2017 року. Model Y вже п’ять років, а Model S випускається з початку 2010-х років
І конкуренція стає дедалі сильнішою. В Європі Tesla відчуває тиск з боку преміальних німецьких брендів і китайських автовиробників. Як згадувалося раніше, Ford, корейці та Rivian набирають обертів у США. Найновіший автомобіль компанії, Cybertruck, не дуже добре продається: за першу половину 2024 року в США було продано лише 11 300 таких автомобілів
Нарешті, зниження цін, яке так добре спрацювало у 2023 році, зараз вже не таке ефективне. Оскільки на ринку з’являється все більше електромобілів від інших брендів, збільшення вибору знижує попит і ціни падають. Tesla потребує більше нових моделей в більшій кількості сегментів