Автогрупа Stellantis оголосила про серйозні зміни у своїй стратегії автоспорту: замість Maserati MSG у чемпіонаті FIA Formula E тепер виступатиме Citroën Racing. Це рішення знаменує новий етап для французької марки, яка десятиліттями асоціювалася насамперед із ралі, але тепер готується заявити про себе у світі перегонів повністю електричних болідів

Старт команди Citroën у Формулі E запланований вже з наступного сезону
Для Citroën це буде повернення у великий автоспорт у статусі заводської команди. У Stellantis описують цей крок як “електричну, інноваційну й пристрасну пригоду, що втілює бачення мобільності майбутнього”
На сторінках у соцмережах вже з’явився тизер електричного одномісного боліда Citroën, офіційна прем’єра якого відбудеться 20 жовтня. Крім того, нова обкладинка на Facebook із логотипом Citroën Racing Formula E Team натякає, що команда може змінити свою традиційну орієнтацію з ралі на електричні перегони
Чи залишить Citroën ралі?
Дотепер головні спортивні перемоги бренду пов’язані саме з ралі. Між 2004 і 2012 роками Citroën здобув вісім титулів серед виробників і дев’ять поспіль титулів серед пілотів у чемпіонаті світу WRC завдяки домінуванню легендарного дуету Себастьян Льоб – Даніель Елена. Крім того, марка вигравала ралі-рейд “Дакар” у 1990-х, а також три роки поспіль святкувала титули у чемпіонаті світу з кузовних перегонів WTCC у 2014–2016 роках із седаном C-Elysée WTCC

Втім, сьогодні з’являється дедалі більше сигналів, що Citroën може передати свої ралійні позиції іншому бренду групи Stellantis – Lancia. Нова модель Ypsilon Rally2 HF Integrale потенційно замінить Citroën C3 Rally2, який з 2018 року залишався основним інструментом марки у ралі

Вихід Citroën у Формулу E відбувається за рахунок Maserati MSG, яка з’явилася у чемпіонаті у 2023 році, перейнявши команду Venturi Racing. Хоча Maserati здобула три перемоги за три сезони, останнім часом її команда мала фінансові труднощі. Додатковим фактором стала і зміна стратегії бренду: Maserati скоротила інвестиції у власну електричну лінійку Folgore та відмовилася від проєкту електричного суперкара MC20 Folgore

Технічна підтримка від DS Automobiles
Як і Maserati, Citroën отримуватиме технічну базу від іншого бренду Stellantis – DS Automobiles, яка є одним із найуспішніших учасників Формули E. DS здобула чимало перемог і чемпіонських титулів за останнє десятиліття. Зараз DS виступає у зв’язці з командою Penske, але майбутнє цієї співпраці після появи Citroën у чемпіонаті залишається відкритим
Цікаво, що за даними видання The Race, ще один бренд Stellantis – Opel – також розглядає можливість заявитися у Формулу E, використовуючи платформу оновленого підрозділу GSe Performance
У наступному сезоні Citroën Racing вийде на стартову решітку разом із десятьма командами Формули E. Серед головних конкурентів – Nissan, Ford, Jaguar TCS Racing, Tag Heuer Porsche, DS Penske, Envision, Lola Yamaha Abt, Mahindra та Andretti

Перехід Citroën у Формулу E – це не лише нова сторінка в історії бренду, але й важливий сигнал про стратегічний поворот Stellantis у бік електричного автоспорту. Французький виробник із багатою гоночною спадщиною тепер готовий доводити свою силу у світі повністю електричних перегонів
Читати далі
Схожі записиПісля клонів Rolls-Royce і Bugatti у мережі з’явилися зображення позашляховика, надто схожого на Bentley Bentayga. Фото, опубліковані в китайських соцмережах, демонструють SUV без емблеми, але з майже ідентичними пропорціями кузова, хромованою решіткою радіатора та характерними фарами. Є лише кілька відмінностей — трохи квадратніша форма носа і даху, однак впізнаваність британського дизайну заперечити важко Dreame, відомий […]
18 Жовтня 2025
Chevrolet Bolt другого покоління відкриє нову сторінку у стратегії компанії. Президент GM Марк Ройсс розповів у подкасті Plugged-In, що після нового Bolt, який з’явиться у наступному році, компанія планує випустити ще кілька моделей із ціною близько $30 тисяч. Він пояснив, що ці електромобілі можуть не мати назви Bolt, але належатимуть до одного «сімейства» — схожих […]
18 Жовтня 2025
Транспорт із подовженим запасом ходу, або EREV, має електричну силову установку з акумулятором і тяговим двигуном, а також резервний бензиновий агрегат, який підзаряджає батарею, збільшуючи запас ходу, але не приводить колеса у рух безпосередньо. Увесь рух здійснюється виключно за допомогою електродвигунів Попри технологічні переваги, не всі поділяють оптимізм щодо EREV Європейська організація Transport & Environment […]
18 Жовтня 2025
Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі