Ще задовго до Tesla, літій-іонних акумуляторів та зарядних станцій на кожному кроці, електромобілі були справжнім викликом для ентузіастів. Без підтримки корпорацій, без ринку, без технічних стандартів. Але були ті, хто не боявся експериментувати. Наприклад, компанія Jet Industries із Техасу у 1970–1980-х роках займалася тим, що перетворювала звичайні бензинові авто на електромобілі. І один із таких раритетів — електрифікований Dodge Omni 024 — нещодавно знову привернув до себе увагу

На вигляд цей Dodge 1980 року нічим не вирізняється від сотень собі подібних — типове міське купе свого часу
Але під капотом — зовсім не двигун внутрішнього згоряння, а 23-сильний електромотор. За сьогоднішніми мірками це до смішного мало (для порівняння: новий Dodge Charger Daytona EV має майже у 30 разів більше потужності), але для 1980 року це була справжня інновація
Його електродвигун живився не від сучасних акумуляторів, а від свинцево-кислотних батарей — таких самих, які ставлять у бензинові авто для запуску двигуна. Щоправда, тут їх було багато, і вони важили загалом понад 450 кілограмів. Усі ці акумулятори були сховані в багажнику, який повністю перебудували під електричний “запас ходу”




На жаль, усі батареї з цього конкретного екземпляра вже вилучені, тому на ходу авто більше не перебуває. І невідомо, скільки кілометрів воно могло подолати на одному заряді — такі деталі, на жаль, не збереглися. Але навіть у такому стані цей Dodge — важливий артефакт ранньої електромобільної епохи (якщо не брати до уваги перші електрокари на зорі автомобілізації)
Компанія Mecum Auctions виставила його на аукціон, хоч і без особливих очікувань щодо ціни
Автомобіль, ймовірно, продадуть за кілька тисяч доларів — не за технічні характеристики, а за унікальність та історичну цінність. Звісно це не інвестиція, а швидше пам’ятка про часи, коли електромобілі були більше схожі на саморобки з гаража, ніж на серійні машини

Погляньте на цей Dodge і Ви побачите щось більше, ніж просто залізо. Це історія про те, як ентузіасти десятиліттями тому намагалися змінити майбутнє. І хоча результат був скромний, саме такі сміливі спроби стали фундаментом для сьогоднішньої електромобільної революції
Читати далі
Схожі записиПопри тенденцію до створення численних кросоверів, компанія вирішила зберегти для майбутнього покоління впізнаваний формат ліфтбека, який уже полюбився покупцям. Новий Polestar 2 буде побудований на сучасній платформі, яка також стане основою для майбутнього європейського кросовера, однак сам автомобіль збереже характер спортивного фастбека, а не перетвориться на типовий позашляховик Модель Polestar 2 стала справжнім хітом бренду […]
2 Жовтня 2025
Porsche завжди славилася своєю інженерною філософією еволюції, а не революції, і протягом 77 років компанія вдосконалювала мистецтво розташування опозитного шестициліндрового двигуна в задній частині своїх спортивних моделей. Проте для електричного Cayenne Porsche вирішила зробити крок далеко за межі традиційного підходу, створивши акумулятор, який не лише перевершує попередні стандарти, а й задає нову планку для технологій […]
2 Жовтня 2025
Плани Dodge створити справжній електричний суперкар під назвою Charger Daytona SRT Banshee зазнали краху ще до того, як автомобіль офіційно з’явився на дорогах. Джерела серед постачальників підтверджують, що 800-вольтова модифікація Banshee фактично скасована. У концерні Stellantis, який володіє брендом Dodge, все відвертіше демонструють відхід від стратегії повної електрифікації, повертаючи у модельний ряд потужні бензинові двигуни […]
2 Жовтня 2025
Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі