Fiat Grande Panda – перший в новій лінійці електромобілів з зарядними кабелями, вбудованими в передню панель. Отже, які проблеми це може вирішити?
Навіть в розвиненій Європі є проблеми з громадськими зарядками
Зарядка електромобіля на громадській зарядці 2-го рівня в Європі може бути складною, тому що вам потрібно залізти в багажник, вийняти кабель, підключити його до свого електромобіля, а потім до зарядного пристрою. Потім всю цю операцію потрібно зробити в зворотному порядку, що додає клопоту. В багатьох країнах Європи власникам електрокарів доводиться возити вилку з собою, на відміну від США та України, де вона є частиною самого зарядного пристрою. Зокрема, всі зарядні станції IONITY мають вбудовані зарядні вилки найбільш популярних роз’ємів Type 1, Type 2, CCS Combo та CHAdeMO
Через це європейські власники електромобілів завжди возять зарядний кабель, який часто переміщається та гримить у багажнику, якщо тільки машина не має достатньо місця для його зберігання під підлогою або додаткової еластичної сітки, щоб утримувати кабель в безпеці під час руху. Інженери Fiat проаналізували цю проблему вирішили знайти рішення цій проблемі
Все геніальне – просте. Що й доводить зручне розміщення зарядного кабелю в новому електрокарі Fiat
Вони з’ясували, що це неймовірно проста проблема, яку легко вирішити подивившись на побутові електричні прилади, такі як пилосос: інтегрувати кабель у зарядний порт, щоб витягувати його, коли потрібно, і зробити його висувним, щоб можна було швидко сховати його, коли він не використовується
Все геніальне просте, і це працює і для електромобілів, що й продемонстровано на новому Fiat Grande Panda EV, який має два окремі зарядні порти. Один – звичайний, розташований на задній лівій стороні автомобіля, де під кришкою знаходиться роз’єм CCS. Інший оснащений подовжувальним кабелем зі штекером Type 2 на кінці, який витягується з-за дверцят у фальшивій решітці радіатора
Це значно спрощує підключення до зарядного пристрою в Європі, а також захищає кабель від забруднення, оскільки йому не потрібно торкатися землі. В електромобілях з окремим зарядним кабелем він звисає до землі, тому забруднюється і приносить більше бруду в автомобіль щоразу, коли від’єднується від розетки
У Fiat можна висунути шнур настільки, наскільки це необхідно, щоб він не торкався землі і залишався чистим довше. За данними Autocar Fiat планує інтегрувати цю технологію в усі свої майбутні електромобілі, починаючи з Grande Panda EV. Стильний хетчбек вже дебютував у серійному виконанні, але вихід на ринок заплановано на початок 2025 року
Зарядний пристрій ще є куди вдосконалювати
У Fiat не має механізму, який тягне кабель назад. Сам кабель являє собою спіраль, що дозволяє йому висуватися і повертатися до початкового розміру, але якщо інші виробники візьмуть на озброєння це рішення, вони можуть надати йому більш преміального вигляду. Вони могли б використовувати звичайний шнур, намотаний на котушку, яка втягує кабель всередину, як це відбувається у пилососі
Цікаво, чи надихне це рішення Fiat решту автомобільної індустрії, і як інші виробники реалізують цю ідею – можливо, інші бренди Stellantis також могли б наслідувати цей приклад. У США це потенційно може навіть зменшити вандалізм щодо зарядних пристроїв, оскільки злодії шукають у шнурах дорогоцінні метали
Читати далі
Схожі записиMG Cyberster, перший у світі електричний родстер із м’яким дахом та дверима «крила метелика», вже в Україні та доступний для замовлення в офіційних дилерських центрах. Створений, щоб поєднувати емоції з інноваціями, Cyberster відкриває нову еру для бренду із британським корінням Силует Cyberster поєднує класичні риси спортивного родстера з футуристичною агресивністю. Подовжений капот, низька посадка, та […]
16 Жовтня 2025Mitsubishi готує сюрприз для відвідувачів Japan Mobility Show у Токіо — футуристичний електричний позашляховик, створений для життя на природі. У той час як компанія в Європі співпрацює з Renault, маючи декілька їхніх моделей під власним брендом, на домашньому ринку вона експериментує з досить сміливими концептами Новий концепт, який поки не має офіційної назви, поєднує позашляховий […]
16 Жовтня 2025Європейські краш-тести знову перевірили китайський автопром на міцність — і результат виявився невтішним Електромобіль Dongfeng Box EV, відомий також як Nammi Box, отримав лише три зірки у рейтингу безпеки Euro NCAP, тоді як його суперники — Renault 5 та BYD Dolphin — показали набагато вищі результати. Для європейських експертів це стало свідченням того, що деяким […]
16 Жовтня 2025Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі