Світовий перехід на електромобілі (EV) набирає обертів, проте свіжий звіт McKinsey попереджає про серйозні проблеми з постачанням критичних матеріалів для акумуляторів вже до 2030 року. Продажі EV мають зрости з 4,5 мільйонів у 2023 році до 28 мільйонів на рік до кінця десятиліття. Такий різкий стрибок створить дефіцит ключових ресурсів, таких як літій, високоочищений манган і графіт
Незважаючи на перехід до літій-залізо-фосфатних (LFP) батарей, які зменшують залежність від дефіцитних матеріалів, таких як кобальт і нікель, попит на літій, манган і графіт залишиться високим. Це свідчить про необхідність пошуку сталих джерел постачання та технологій видобутку, що зменшують вплив на довкілля
Викиди під час видобутку матеріалів для батарей
Видобуток і переробка сировини для батарей становлять близько 40% загальних викидів від виробництва акумуляторів EV. Звіт McKinsey наголошує, що зниження викидів на цих етапах є критично важливим. Зокрема, використання низьковуглецевого палива і джерел енергії в процесах видобутку може скоротити викиди до 80%
Партнер McKinsey, Рафаель Реттінг, зазначив: “Скорочення викидів у поєднанні зі зниженням витрат є ключовими умовами для збереження прибутковості в індустрії батарей”. Зменшення впливу виробництва на довкілля також допоможе збалансувати попит і створити сталі ланцюги постачання
Проблеми з постачанням мангану і нові технології
Окрім основних ресурсів, таких як літій і графіт, особливу увагу привертає високоочищений манган, який складає близько 4% викидів у традиційних літій-нікель-манган-кобальтових (LI-NMC) батареях. Проте зі зростанням популярності LFP-батарей частка викидів від мангану може подвоїтися без цілеспрямованих стратегій для оптимізації його використання
Toyota отримала грант у розмірі $4,5 мільйона від Міністерства енергетики США для розробки сталих батарей, що є кроком до вирішення цих викликів. Однак загальне подолання проблем у ланцюгу постачання вимагає колективних зусиль усієї галузі для мінімізації викидів і підтримки сталого виробництва
Нові батареї та технології відновлення ресурсів
На щастя, до 2030 року очікується вихід на ринок кількох нових технологій акумуляторів, зокрема твердотільних батарей, які використовують альтернативні матеріали. Уже діють тестові заводи для відновлення літію з геотермальних вод, включаючи місцеві джерела в Європі та Америці
Поєднання нових матеріалів і методів їхнього видобутку відкриває перспективи для вирішення проблем дефіциту ресурсів та зниження екологічного впливу. Це стане важливим кроком до досягнення кліматичних цілей і збільшення обсягів виробництва EV без шкоди для природи
Читати далі
Схожі записиТвердотільні акумулятори давно називають “Святим Граалем” для електромобілів, обіцяючи революцію в запасі ходу, швидкості зарядки та безпеці. Поки гіганти на кшталт Toyota та Nissan змагаються за першість у їх впровадженні в серійні авто, Subaru несподівано випередила всіх. Компанія вже використовує цю передову технологію, але не в електрокарах, а в роботах на власному заводі Що таке […]
23 Серпня 2025Британський виробник люксових спорткарів готується до створення свого першого повністю електричного автомобіля, і головне завдання — не просто створити швидкий EV, а зберегти неповторний емоційний зв’язок з водієм. Для цього компанія розглядає несподівані, але ефективні рішення, надихаючись досвідом Hyundai N, щоб наділити свої майбутні електрокари характером та драматизмом Пошук душі в електричній тиші Електромобілі вражають […]
23 Серпня 2025Скандал навколо Tesla Cybertruck набирає обертів: компанія опинилася у центрі колективного позову, поданого в Каліфорнії, через відсутність обіцяного обладнання у преміальній версії Foundation Series. Зокрема, йдеться про світлодіодну позашляхову панель освітлення, встановлену над лобовим склом, яка була ключовим елементом додаткового пакету Позивач Ерік Шварц заявляє, що у грудні 2023 року придбав Cybertruck Cyberbeast і доплатив […]
23 Серпня 2025Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі