Світовий перехід на електромобілі (EV) набирає обертів, проте свіжий звіт McKinsey попереджає про серйозні проблеми з постачанням критичних матеріалів для акумуляторів вже до 2030 року. Продажі EV мають зрости з 4,5 мільйонів у 2023 році до 28 мільйонів на рік до кінця десятиліття. Такий різкий стрибок створить дефіцит ключових ресурсів, таких як літій, високоочищений манган і графіт
Незважаючи на перехід до літій-залізо-фосфатних (LFP) батарей, які зменшують залежність від дефіцитних матеріалів, таких як кобальт і нікель, попит на літій, манган і графіт залишиться високим. Це свідчить про необхідність пошуку сталих джерел постачання та технологій видобутку, що зменшують вплив на довкілля
Викиди під час видобутку матеріалів для батарей
Видобуток і переробка сировини для батарей становлять близько 40% загальних викидів від виробництва акумуляторів EV. Звіт McKinsey наголошує, що зниження викидів на цих етапах є критично важливим. Зокрема, використання низьковуглецевого палива і джерел енергії в процесах видобутку може скоротити викиди до 80%
Партнер McKinsey, Рафаель Реттінг, зазначив: “Скорочення викидів у поєднанні зі зниженням витрат є ключовими умовами для збереження прибутковості в індустрії батарей”. Зменшення впливу виробництва на довкілля також допоможе збалансувати попит і створити сталі ланцюги постачання
Проблеми з постачанням мангану і нові технології
Окрім основних ресурсів, таких як літій і графіт, особливу увагу привертає високоочищений манган, який складає близько 4% викидів у традиційних літій-нікель-манган-кобальтових (LI-NMC) батареях. Проте зі зростанням популярності LFP-батарей частка викидів від мангану може подвоїтися без цілеспрямованих стратегій для оптимізації його використання
Toyota отримала грант у розмірі $4,5 мільйона від Міністерства енергетики США для розробки сталих батарей, що є кроком до вирішення цих викликів. Однак загальне подолання проблем у ланцюгу постачання вимагає колективних зусиль усієї галузі для мінімізації викидів і підтримки сталого виробництва
Нові батареї та технології відновлення ресурсів
На щастя, до 2030 року очікується вихід на ринок кількох нових технологій акумуляторів, зокрема твердотільних батарей, які використовують альтернативні матеріали. Уже діють тестові заводи для відновлення літію з геотермальних вод, включаючи місцеві джерела в Європі та Америці
Поєднання нових матеріалів і методів їхнього видобутку відкриває перспективи для вирішення проблем дефіциту ресурсів та зниження екологічного впливу. Це стане важливим кроком до досягнення кліматичних цілей і збільшення обсягів виробництва EV без шкоди для природи
Читати далі
Схожі записиКомпанія Smart, яка сьогодні відома переважно як виробник електричних SUV для китайського ринку, може повернути на ринок один зі своїх найяскравіших автомобілів — легендарний родстер. Через 20 років після зникнення моделі Smart Roadster, представники бренду заговорили про можливе відродження компактного спортивного авто, яке поєднувало драйв і унікальний стиль Електричний родстер може знову з’явитися у продажу […]
18 Червня 2025Новинка має повністю закритий кузов з ножицеподібними дверима Чотири колеса забезпечують підвищену стабільність у порівнянні з класичними двоколісними транспортними засобами. Завдяки інноваційному механізму нахилу корпус новинка може кренитися до 35 градусів у поворотах, що надає йому унікальної динаміки Ширина транспортного засобу становить лише 790 мм Таким чином, ÆMotion на 300 мм вужчий за вже знятий […]
18 Червня 2025Компанія Honda відкриває новий напрям у сфері мікромобільності, представивши електричний квадроцикл Fastport eQuad Він розроблений для доставок на останній милі у містах Європи та Північної Америки. Незвичний за формою, але практичний та функціональний, eQuad має стати відповіддю на потреби сучасної логістики — швидкі та екологічні перевезення невеликих вантажів у щільному міському середовищі Модель буде представлена […]
18 Червня 2025Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі