F-150 Lightning повертається до традиційної дилерської моделі
Ford офіційно завершує свій експеримент із Rapid Replenishment Centers (RRC), запущений у 2024 році з метою оптимізації розподілу електромобілів. Після кількох місяців випробувань компанія ухвалила рішення повернутися до традиційної оптової моделі продажу. Причина – невідповідність очікуванням та складнощі, які виникли в дилерів та покупців
Навіщо Ford запроваджував RRC?
Ідея RRC полягала у створенні 21 розподільчого центру по всій території США, де зберігалися б нерозпродані електромобілі. Замість традиційного розміщення авто в дилерських салонах Ford хотів централізувати запаси та доставляти машини замовникам за запитом, скорочуючи час очікування до двох тижнів. Очікувалося, що така система дозволить зменшити витрати, зробити управління запасами ефективнішим та загалом спростити процес доставки F-150 Lightning до клієнтів
Крім цього, компанія запропонувала дилерам фінансовий стимул: у жовтні 2024 року Ford почав виплачувати по $1000 за кожен електропікап, замовлений через RRC, з максимальним лімітом $22 500 на одного дилера
Однак, попри ці переваги, програма не змогла досягти поставлених цілей. У рамках виступу на NADA Show Ford офіційно повідомив дилерів, що повертається до традиційної оптової моделі продажу F-150 Lightning
Основні проблеми експерименту
Однією з головних перепон стала незручність для покупців. Потенційні клієнти могли переглядати наявні електромобілі лише на офіційному сайті Ford, що обмежувало можливості пошуку авто через сайти дилерів або платформи на кшталт Autotrader чи Cars.com. Це суттєво ускладнювало вибір, оскільки покупці не могли порівняти моделі за оснащенням і ціною безпосередньо в дилерських центрах
Також дилери скаржилися на брак демо-моделей у салонах, що ускладнювало процес продажу. Додатково виникли труднощі з отриманням необхідної документації, зокрема стікерів з характеристиками автомобілів
Старший директор Ford з роздрібної мережі та стратегії продажів Майк О’Браєн зазначив, що головною метою компанії було покращення клієнтського досвіду. “Ми хотіли підвищити рівень обслуговування клієнтів. Пілотний проєкт мав успіх з операційної точки зору, але ми прислухаємося до дилерів. Ринок змінюється, і наявність двох різних моделей продажу створює труднощі,” – пояснив він
Як дилери Ford відреагували на скасування RRC?
Дилери Ford неоднозначно сприйняли ініціативу, і більшість з них підтримали рішення припинити експеримент. Голова ради дилерів Ford Едді Ставерс визнав, що програма “не дала очікуваного результату”. Він зазначив, що тестування нових методів – це нормальна практика, і варто оцінити Ford за готовність спробувати щось нове, а також за швидке визнання недоліків системи
Таким чином, компанія повертається до класичної дилерської моделі продажу електропікапа F-150 Lightning. Попри прагнення впровадити новий підхід до логістики, експеримент виявився не таким ефективним, як сподівалися в Ford. На даний момент компанія зосередиться на традиційних методах продажу, хоча у майбутньому, ймовірно, спробує інші способи оптимізації дистрибуції електромобілів
Читати далі
Схожі записиКомпанія BYD демонструє рекордні продажі електромобілів, однак на внутрішньому ринку Китаю вона стикається з проблемами У травні 2025 року BYD реалізувала 382 476 нових енергоефективних транспортних засобів (NEV), що стало найкращим місячним результатом поточного року. Загальний обсяг продажів за перші п’ять місяців склав понад 1,76 мільйона одиниць, зокрема 1,73 мільйона легкових авто. Основне зростання забезпечили […]
27 Червня 2025Адміністрація Трампа зазнала суттєвого удару у справі фінансування зарядної інфраструктури для електромобілів Окружний суддя в Вашингтоні постановив розблокувати мільярдні кошти, виділені Конгресом на Національну програму розвитку мережі зарядних станцій для електротранспорту. У своєму рішенні суддя наголосила, що Конгрес схвалив виділення п’яти мільярдів доларів на стратегічне розгортання інфраструктури та створення єдиної мережі для збору даних і […]
27 Червня 2025І хоча це поки що концепт, фактично перед нами серійний Mercedes-AMG GT 4-Door нового покоління Концепт GT XX оснащено тримоторною силовою установкою на базі осьових електродвигунів Yasa, які видають понад 1341 к.с. (1000 кВт). Один мотор встановлено спереду, та два ззаду, вони забезпечують повний привід з динамічним розподілом моменту. Розгін до 100 км/год займає менше […]
27 Червня 2025Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі