Дорожня інфраструктура Сполучених Штатів далека від ідеалу — сотні тисяч кілометрів покриття пошкоджені вибоїнами, тріщинами та напливами асфальту. У таких умовах важко передбачити, де саме з’явиться наступна яма. Але американський автогігант General Motors має відповідь на цю проблему — нову технологію, яка здатна попереджати водіїв про поганий стан дорожнього покриття ще до того, як вони його помітять

У червні 2025 року стало відомо, що GM подала патентну заявку до Відомства з патентів і торгових марок США ще 15 грудня 2023 року
Документ із номером US 2025/0200526 A1 описує систему, яка використовує камери, датчики підвіски, сенсори обертання коліс і вібрацій, щоб збирати інформацію про стан дороги в режимі реального часу. Усі ці дані передаються до хмари через телематичні модулі та GPS
Система не лише відображатиме дефекти покриття — наприклад, вибоїни, калюжі чи просідання асфальту — на екрані мультимедіа, а й створюватиме оцінку стану дороги (Road Maintenance Score). Якщо дорога отримає критично низький бал, система зможе передавати ці дані відповідним комунальним службам, щоб ті вчасно реагували

Ще одна важлива функція — автоматичні рекомендації щодо об’їзду проблемних ділянок
Якщо автомобіль виявить, що попереду на маршруті є пошкоджена ділянка, навігація запропонує альтернативний шлях. І хоча в патенті прямо не вказано, технологія буде інтегрована з уже наявною системою GM Super Cruise, яка має понад 750 тисяч миль оцифрованих доріг у США та Канаді
Нововведення має потенціал суттєво скоротити витрати автовласників на ремонт ходової частини, адже погані дороги є однією з головних причин передчасного зносу підвіски, коліс і навіть кузова автомобіля. За оцінкою Американського товариства цивільних інженерів (ASCE), дорожня інфраструктура США наразі має оцінку “С” — і це вже покращення порівняно з попереднім звітом, завдяки масштабному інфраструктурному пакету Байдена на суму 1 трильйон доларів, ухваленому ще в 2021 році

Слід зазначити, що це не єдина інновація GM, спрямована на підвищення безпеки та комфорту водіїв
Наприклад, компанія також запатентувала систему для оцінки психоемоційного стану пасажирів і водія, яка може знижувати рівень стресу або гніву за кермом. Ще один патент стосується розумного лобового скла з доповненою реальністю, яке зменшує сліпуче світло від фар зустрічних авто
Хоча всі ці рішення поки на стадії патентів, вони демонструють стратегічний напрям GM — створення екосистеми, в якій автомобіль не лише виконує транспортну функцію, а й активно бере участь у забезпеченні безпеки, добробуту та зручності водія. У довгостроковій перспективі такі технології здатні кардинально змінити спосіб, у який ми взаємодіємо з дорогами та автомобілями
Читати далі
Схожі записиMercedes-Benz оголосив про припинення виробництва свого семимісного електричного кросовера EQB. Незважаючи на те, що EQB з’явився лише у 2021 році, його ера швидко добігає кінця: вже наступного року замовити цю модель буде неможливо Рішення про зняття EQB не є несподіваним і має глибоке технологічне підґрунтя З самого початку EQB вважався своєрідним «електрифікованим побічним продуктом» або […]
2 Жовтня 2025
Попри тенденцію до створення численних кросоверів, компанія вирішила зберегти для майбутнього покоління впізнаваний формат ліфтбека, який уже полюбився покупцям. Новий Polestar 2 буде побудований на сучасній платформі, яка також стане основою для майбутнього європейського кросовера, однак сам автомобіль збереже характер спортивного фастбека, а не перетвориться на типовий позашляховик Модель Polestar 2 стала справжнім хітом бренду […]
2 Жовтня 2025
Porsche завжди славилася своєю інженерною філософією еволюції, а не революції, і протягом 77 років компанія вдосконалювала мистецтво розташування опозитного шестициліндрового двигуна в задній частині своїх спортивних моделей. Проте для електричного Cayenne Porsche вирішила зробити крок далеко за межі традиційного підходу, створивши акумулятор, який не лише перевершує попередні стандарти, а й задає нову планку для технологій […]
2 Жовтня 2025
Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі