Гіганти на глиняних колесах: чому електричні пікапи провалюються в Америці — photo 52377

Гіганти на глиняних колесах: чому електричні пікапи провалюються в Америці

17.08.2025
3 хвилини на прочитання

Американський повнорозмірний пікап — це більше, ніж просто автомобіль. Це символ могутності, свободи та основа бізнес-моделі автогігантів Детройта. Коли Ford, GM та Ram почали електрифікувати своїх «годувальників», здавалося, що майбутнє вже настало. Проте реальність виявилася жорстокою: електричні гіганти, на які було зроблено ставку в мільярди доларів, ринку не підкорили

Поїздка на сучасному електричному пікапі, такому як GMC Sierra EV, міськими вулицями миттєво виявляє першу проблему — їхній абсурдний розмір. Вони нагадують сухопутні яхти, ледь пробираючись крізь трафік. Але габарити — це лише верхівка айсберга проблем, що стоять перед цією новою категорією автомобілів

Гіганти на глиняних колесах: чому електричні пікапи провалюються в Америці — photo 2

У 2022 році дебют Ford F-150 Lightning сприймався як революція 

Найпопулярніший автомобіль Америки отримав електричне серце, і аналітики пророкували вибухове зростання популярності електромобілів. Ford, окрилений тисячами попередніх замовлень, планував випускати 150 000 таких машин на рік

Результат? За роки, що минули, компанія ледве продала загалом 86 тисяч Lightning. І це не проблема одного лише Ford. За першу половину 2025 року американці придбали лише 35 000 електричних пікапів усіх марок, що на 4% менше, ніж роком раніше. Для порівняння, за той самий період було продано 1,6 мільйона їхніх бензинових аналогів. То де ж автовиробники прорахувалися?

Гіганти на глиняних колесах: чому електричні пікапи провалюються в Америці — photo 3

Три причини провалу:

  1. Захмарна ціна та практичність. Щоб забезпечити прийнятний запас ходу для такої махини, потрібна гігантська і, відповідно, надзвичайно дорога акумуляторна батарея. Це робить електричні пікапи значно дорожчими за бензинові. Більше того, їхня головна функція — перевезення вантажів та буксирування причепів — може скоротити запас ходу вдвічі, перетворюючи далеку поїздку на лотерею з пошуком зарядних станцій;
  2. Культурна прірва. Ринок пікапів у США традиційно консервативний. Для їхніх покупців автомобіль — це не лише транспорт, а й частина ідентичності. У сучасному поляризованому суспільстві вибір електромобіля часто сприймається як політична заява, що відштовхує основну аудиторію, для якої потужний бензиновий V8 залишається непорушною цінністю;
  3. Залежність бізнес-моделі. Для «Великої трійки» (Ford, GM, Ram) продаж пікапів — це не просто частина бізнесу, а його основа. Ці компанії, по суті, перетворилися на виробників вантажівок, лише для асортименту випускаючи інші моделі. Провал електричних версій ставить під загрозу їхню майбутню прибутковість і здатність адаптуватися до нових екологічних норм

Автовиробники починають усвідомлювати помилку 

Замість того, щоб просто встановлювати батарею у гігантський кузов, вони шукають нові шляхи. Ford анонсував на 2027 рік розробку меншого, аеродинамічного та значно дешевшого електричного пікапа вартістю від $30 000

Гіганти на глиняних колесах: чому електричні пікапи провалюються в Америці — photo 4

Інші, як-от Ram та Volkswagen (з брендом Scout), роблять ставку на проміжну технологію — електромобілі зі збільшеним запасом ходу (EREV). У таких авто невеликий бензиновий генератор працює як бортова зарядна станція, що усуває проблему запасу ходу і дозволяє використовувати меншу, дешевшу батарею. Ram навіть відклала випуск повністю електричної моделі, щоб спершу вивести на ринок саме такий гібридний Ramcharger

Епоха бензинових гігантів добігає кінця, але їхня пряма електрична заміна виявилася нежиттєздатною. Тепер американським автовиробникам доведеться не просто електрифікувати минуле, а винайти майбутнє пікапа заново

Читати далі

Схожі записи
На продаж виставили електромобіль 1920 року без керма — і ним досі можна їздити!

Американські дороги на межі XIX–XX століть були заповнені електромобілями, хоча до 1920 року інтерес до них почав згасати. До середини 1930-х вони майже зникли. Тож машини на кшталт Milburn Light Electric Model 27L, зібраного у 1920 році, показують, яким був пік міського транспорту у першу «золоту добу» електрокарів. Компанія Milburn припинила існування всього через три […]

28 Листопада 2025
На продаж виставили електромобіль 1920 року без керма — і ним досі можна їздити! — photo 64130
Zeekr оновлює апаратне забезпечення у своїх старіших електромобілях

Понад 70 тисяч електрокарів, випущених торік, тепер можуть отримати суттєве оновлення систем допомоги водію, для встановлення якого потрібно понад двадцять годин роботи Китайський бренд Zeekr зіткнувся з несподіваною проблемою  Компанія занадто швидко перейшла на нову апаратну платформу для своїх моделей, тож власники торішніх авто відчули себе обділеними. Щоб виправити ситуацію, виробник вирішив піти доволі незвичним […]

27 Листопада 2025
Zeekr оновлює апаратне забезпечення у своїх старіших електромобілях — photo 64121
Класичне купе BMW 2002 отримало електричне серце від Tesla

Компанія Bavarian Econs Tech переробила класичне купе BMW 2002 1972-го року випуску на електромобіль, оснастивши його силовою установкою від Tesla та батареями від BMW i3  Електромобілі здатні зробити буденні поїздки напрочуд легкими  Вони рухаються тихо та плавно, не створюють зайвих шумів і вібрацій, позбавляють від компромісів, які супроводжують бензинові машини. У щоденному використанні такі авто […]

27 Листопада 2025
Класичне купе BMW 2002 отримало електричне серце від Tesla — photo 64095
На продаж виставили електромобіль 1920 року без керма — і ним досі можна їздити!

Американські дороги на межі XIX–XX століть були заповнені електромобілями, хоча до 1920 року інтерес до них почав згасати. До середини 1930-х вони майже зникли. Тож машини на кшталт Milburn Light Electric Model 27L, зібраного у 1920 році, показують, яким був пік міського транспорту у першу «золоту добу» електрокарів. Компанія Milburn припинила існування всього через три […]

28 Листопада 2025
На продаж виставили електромобіль 1920 року без керма — і ним досі можна їздити! — photo 64130
Zeekr оновлює апаратне забезпечення у своїх старіших електромобілях

Понад 70 тисяч електрокарів, випущених торік, тепер можуть отримати суттєве оновлення систем допомоги водію, для встановлення якого потрібно понад двадцять годин роботи Китайський бренд Zeekr зіткнувся з несподіваною проблемою  Компанія занадто швидко перейшла на нову апаратну платформу для своїх моделей, тож власники торішніх авто відчули себе обділеними. Щоб виправити ситуацію, виробник вирішив піти доволі незвичним […]

27 Листопада 2025
Zeekr оновлює апаратне забезпечення у своїх старіших електромобілях — photo 64121
Класичне купе BMW 2002 отримало електричне серце від Tesla

Компанія Bavarian Econs Tech переробила класичне купе BMW 2002 1972-го року випуску на електромобіль, оснастивши його силовою установкою від Tesla та батареями від BMW i3  Електромобілі здатні зробити буденні поїздки напрочуд легкими  Вони рухаються тихо та плавно, не створюють зайвих шумів і вібрацій, позбавляють від компромісів, які супроводжують бензинові машини. У щоденному використанні такі авто […]

27 Листопада 2025
Класичне купе BMW 2002 отримало електричне серце від Tesla — photo 64095
контакти
Ми завжди на звʼязку з Вами
контакти
Ми завжди на звʼязку з Вами

    Дякуємо за співпрацю та очікування

    Наша команда вже отримала Ваше повідомлення і ми звʼяжемось з Вами найближчим часом

    OK