Американський повнорозмірний пікап — це більше, ніж просто автомобіль. Це символ могутності, свободи та основа бізнес-моделі автогігантів Детройта. Коли Ford, GM та Ram почали електрифікувати своїх «годувальників», здавалося, що майбутнє вже настало. Проте реальність виявилася жорстокою: електричні гіганти, на які було зроблено ставку в мільярди доларів, ринку не підкорили
Поїздка на сучасному електричному пікапі, такому як GMC Sierra EV, міськими вулицями миттєво виявляє першу проблему — їхній абсурдний розмір. Вони нагадують сухопутні яхти, ледь пробираючись крізь трафік. Але габарити — це лише верхівка айсберга проблем, що стоять перед цією новою категорією автомобілів

У 2022 році дебют Ford F-150 Lightning сприймався як революція
Найпопулярніший автомобіль Америки отримав електричне серце, і аналітики пророкували вибухове зростання популярності електромобілів. Ford, окрилений тисячами попередніх замовлень, планував випускати 150 000 таких машин на рік
Результат? За роки, що минули, компанія ледве продала загалом 86 тисяч Lightning. І це не проблема одного лише Ford. За першу половину 2025 року американці придбали лише 35 000 електричних пікапів усіх марок, що на 4% менше, ніж роком раніше. Для порівняння, за той самий період було продано 1,6 мільйона їхніх бензинових аналогів. То де ж автовиробники прорахувалися?

Три причини провалу:
- Захмарна ціна та практичність. Щоб забезпечити прийнятний запас ходу для такої махини, потрібна гігантська і, відповідно, надзвичайно дорога акумуляторна батарея. Це робить електричні пікапи значно дорожчими за бензинові. Більше того, їхня головна функція — перевезення вантажів та буксирування причепів — може скоротити запас ходу вдвічі, перетворюючи далеку поїздку на лотерею з пошуком зарядних станцій;
- Культурна прірва. Ринок пікапів у США традиційно консервативний. Для їхніх покупців автомобіль — це не лише транспорт, а й частина ідентичності. У сучасному поляризованому суспільстві вибір електромобіля часто сприймається як політична заява, що відштовхує основну аудиторію, для якої потужний бензиновий V8 залишається непорушною цінністю;
- Залежність бізнес-моделі. Для «Великої трійки» (Ford, GM, Ram) продаж пікапів — це не просто частина бізнесу, а його основа. Ці компанії, по суті, перетворилися на виробників вантажівок, лише для асортименту випускаючи інші моделі. Провал електричних версій ставить під загрозу їхню майбутню прибутковість і здатність адаптуватися до нових екологічних норм
Автовиробники починають усвідомлювати помилку
Замість того, щоб просто встановлювати батарею у гігантський кузов, вони шукають нові шляхи. Ford анонсував на 2027 рік розробку меншого, аеродинамічного та значно дешевшого електричного пікапа вартістю від $30 000

Інші, як-от Ram та Volkswagen (з брендом Scout), роблять ставку на проміжну технологію — електромобілі зі збільшеним запасом ходу (EREV). У таких авто невеликий бензиновий генератор працює як бортова зарядна станція, що усуває проблему запасу ходу і дозволяє використовувати меншу, дешевшу батарею. Ram навіть відклала випуск повністю електричної моделі, щоб спершу вивести на ринок саме такий гібридний Ramcharger
Епоха бензинових гігантів добігає кінця, але їхня пряма електрична заміна виявилася нежиттєздатною. Тепер американським автовиробникам доведеться не просто електрифікувати минуле, а винайти майбутнє пікапа заново
Читати далі
Схожі записиФірмові тизерні зображення дарують нам перший погляд на наступне покоління седана Toyota Corolla Японський автовиробник готується представити абсолютно новий концепт під легендарним брендом Corolla на майбутній виставці Japan Mobility Show. Новинка, судячи з усього, виглядає як повністю електричний седан. Вона має чіткі стилістичні риси, притаманні сучасним електрокарам, і має повнорозмірні світлодіодні фари. Крім седану, на […]
13 Жовтня 2025
Новий Hyundai Ioniq 3 був помічений публічно під час тестування і демонструє такий самий сміливий вигляд, як і концепт Three, котрий компанія Hyundai представила минулого місяця. Ioniq 3 привертає до себе максимальну увагу, і це не дивно, адже вперше ми побачили цю модель трохи більше місяця тому, коли Hyundai показала Concept Three на Мюнхенському автосалоні […]
13 Жовтня 2025
Китай коригує політику податкових пільг для транспортних засобів на нових джерелах енергії (NEV) Тепер вимоги стають суворішими, особливо для гібридних автомобілів, котрі підключаються до мережі. Три урядові відомства Китаю — Міністерство промисловості та інформаційних технологій, Міністерство фінансів та Державна податкова адміністрація — спільно опублікували нові технічні вимоги для NEV, котрі матимуть право на податкові пільги […]
13 Жовтня 2025
Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі