Honda EV Plus – перший серійний електромобіль компанії пішов в історію 25 років тому
Honda EV Plus, випущений в 1997 році, був першим електричним автомобілем, який вийшов на американські дороги і став справжнім технічним проривом. Цей електричний хетчбек був оснащений інноваційними нікель-метал-гідридними акумуляторами і безщітковим мотором, розробленим самою Honda. Завдяки цьому EV Plus міг проїхати 130 км на одній зарядці, що для 1997 року було вражаючим досягненням. У той час як інші автомобілі на ринку використовували свинцево-кислотні акумулятори, Honda зробила крок у бік нових технологій, що дозволило автомобілю продемонструвати значно кращі характеристики, ніж його конкуренти
Цікаво, що цей автомобіль був спеціально розроблений для Каліфорнії з метою виконати вимоги до екологічних стандартів штату наприкінці 1990-х років. Після кількох років досліджень та розробки Honda виготовила лише 300 екземплярів EV Plus, які були передані в оренду корпоративним клієнтам і автопаркам в Каліфорнії. Протягом кількох років ці автомобілі активно використовувалися на дорогах, а потім були повернуті Honda. За даними, 298 автомобілів були знищені після завершення терміну оренди, і лише два з них залишилися в музеях Honda
Технічні особливості Honda EV Plus
Honda вирішила не просто замінити двигун внутрішнього згоряння на електричний, а й створити інноваційну систему живлення для свого першого електромобіля. EV Plus був оснащений безщітковим постійним двигуном змінного струму, розробленим Honda, і нікель-метал-гідридними батареями, що дозволяло зберегти невеликий розмір акумулятора при значно кращих характеристиках, ніж у свинцево-кислотних батарей. Ця технологія не тільки покращила діапазон поїздки, а й забезпечила надійність та ефективність на дорогах Каліфорнії. Всього автомобіль мав 66 кінських сил, але 203 Нм крутного моменту, що дозволяло йому розганятися до 50 км/год всього за 5 секунд, демонструючи вражаючі динамічні характеристики для електричного авто того часу
Стратегія Honda: Пошук нового підходу до виробництва електричних автомобілів
Honda почала свій проект з розробки електричних автомобілів в 1990 році, взявши за основу популярні моделі, такі як Honda CR-X. Однак після першого тестування було зрозуміло, що свинцево-кислотні акумулятори і традиційні компоненти не можуть задовольнити високі вимоги до ефективності та дальності поїздки. В результаті компанія вирішила переосмислити підхід і використовувати новітні акумулятори та власну трансмісію. Це дозволило Honda створити EV Plus, який, незважаючи на свої компактні розміри, був оснащений усіма необхідними функціями сучасного автомобіля, такими як кондиціонер, підігрів сидінь, аудіосистема та електричні вікна
Закриття програми EV Plus та технічна спадщина
Попри технічні досягнення та позитивні результати на ринку, програма EV Plus була припинена в 1999 році після виконання всіх вимог CARB. Модель не стала масово випускатися, і її виробництво було обмежене лише кількома сотнями екземплярів. Цей автомобіль став важливою частиною історії електричних автомобілів, але через високі витрати на виробництво та недостатній попит компанія припинила його випуск. На сьогодні залишилися лише два примірники цього авто, які зберігаються в музеях Honda
Honda EV Plus став передвісником багатьох інновацій, які ми бачимо сьогодні в сучасних електрокарах. Хоча ця модель не отримала широкого визнання, її значення для розвитку технологій електричних автомобілів є незаперечною. Цей автомобіль довів, що інновації у сфері електричних транспортних засобів можливі навіть на ранніх етапах розвитку цієї технології
Залишаючи за собою історію інновацій, Honda Everus 2021 став логічним кроком у розвитку компанії, продовжуючи напрямок, закладений такими моделями, як EV Plus, і наближаючи електричні автомобілі до масового користувача з сучасними характеристиками та технологіями