Хот-хетч Alpine A290 EV скидає маскування
Заряджена модель на базі Renault 5 наближається до початку серійного виробництва
Новий електричний хот-хетч на базі Renault 5, який наразі проходить випробування в холодну погоду у Швеції, дасть поштовх для виходу Alpine на масовий ринок
Наразі в холодній погоді доводять різні частини трансмісії, налаштовують електронну систему курсової стійкості, систему кондиціонування повітря та швидкість розморожування. Зимові шини, розроблені компанією Michelin, також допрацьовуються
Alpine також розкрила деталі інтер’єру A290. Кажуть, що його кермо зі зрізаною основою натхненне автоспортом і обтягнуте шкірою наппа. Доступні три режими водіння: OV (обгін), RCH (підзарядка) і Drive
Це перший раз, коли французька фірма показала серійний автомобіль, слідом за концептом A290 Beta. Він обіцяє стати більш практичним доповненням до широко відомого купе Alpine A110
Хоча A290 Beta має схвалене FIA гоночне шасі та два мотори, встановлені на передній осі, серійний електромобіль розділить платформу CMF-BEV 5’s. Renault вже встигла розповісти про динамічний потенціал цієї архітектури, яка передбачає розміщення акумуляторної батареї під днищем автомобіля для зниження його центру мас і поліпшення керованості. Автомобіль також оснащений незалежною багатоважільною підвіскою ззаду
Alpine ще більше вдосконалила платформу, щоб вона була спритною на низьких швидкостях і ставала більш стабільною при прискоренні. “Головне – це маневреність”, – каже директор з дизайну Ентоні Віллейн (Antony Villain). “Коли ми перейшли на електромобілі, отримали важкі батареї, але ми хочемо віднайти філософію водіння, засновану на маневреності та чистому задоволенні”
З цією метою Alpine додала в підвіску Renault 5 гідравлічні обмежувачі ударів, що покращило плавність ходу A290 та підвищило керованість. Аналогічно, векторизація крутного моменту на єдиному передньому двигуні серійного автомобіля була налаштована таким чином, щоб імітувати механічний диференціал, підвищуючи стабільність при гальмуванні та зчеплення з дорогою при виході з повороту
– Колісна база A290 складає 2530 мм, у нього широка колія, а довжина лише 3990 мм при ширині 1820 мм – роблять його стабільним і маневреним, – каже керівник виробництва Чарлі Біардо
Він додав, що A290 використовує ті ж самі чотирипоршневі гальма, що й A110, але налаштовані так, щоб вони природно поєднувалися з регенерацією
Біардо пояснив, що Alpine прагне досягти відчуття “прозорості” педалі гальма з різною силою рекуперації. Це може включати в себе “однопедальний” режим руху, що максимізує гальмування електродвигуном, щоб ви могли керувати автомобілем виключно на педалі акселератора – це беззаперечне благо в міських пробках
A290 буде значно важчим за A110 (близько 1100 кг, залежно від комплектації) через акумуляторну батарею. Alpine “знаходить новий баланс для сьогоднішніх технологій”, – сказав Біардо: “Спадщина Alpine – це маневреність і особливий стиль їзди. Цього можна досягти завдяки низькій масі, але також і завдяки іншим характеристикам, а електромобілі також забезпечують набагато більший крутний момент. Маневреність іноді полягає не в лише цифрах, а у відчуттях, в тому як ви відчуваєте машину та контролюєте її масу в поворотах
Потужність, як підтвердив Autocar бос інженерів Бонетто, буде представлена на двох рівнях. Як повідомлялося раніше, один з них буде версією 215-сильного двигуна Renault Mégane E-Tech Electric. Більш потужний матиме 268 к.с., розроблений компаніями Renault, Valeo і Valeo-Siemens, запуск якого запланований на 2027 рік
Буде запропонована лише одна батарея, яка буде приблизно відповідати ємності Renault Zoe на 52 кВт-год і офіційному запасу ходу в 383 км. Французька компанія раніше оголосила, що її батарея нового покоління, розділена на чотири “великі модулі”, є більш щільною, ніж у Zoe, і в результаті на 15 кг легшою
Мінімалізм є ключовим у цьому інтер’єрі, повністю відмовившись від сенсорних екранів на користь традиційних кнопок управління, встановлених на даху та кермі. Важлива інформація – швидкість і запас ходу – відображається на невеликому дисплеї, розташованому над кермом
Єдиною функцією, яка буде перенесена на серійний автомобіль від концепту, є кнопка “OV”, натхненна Формулою 1, яка забезпечує 10-секундний приріст потужності. Зв’язок з Формулою 1 на цьому не закінчується, адже команда Формули 1 Alpine Racing, що базується в Енстоуні, брала участь у формуванні аеродинаміки A290. Зазори, розташовані під Х-подібними фарами – самі по собі натхненні стрічкою, що використовувалася на ралійних автомобілях минулого – в передньому бампері і високо на задній чверті панелі, направляють повітря через бокові частини автомобіля для зменшення лобового опору
Серед інших особливостей – характерний карбоновий обвіс з блакитними вкрапленнями (на серійній моделі він, ймовірно, стане пластиковим) і подвійні штучні вихлопні труби, інтегровані в задній спліттер. Втім, насправді вони не призначені для того, щоб виглядати як вихлопні труби; вони мають нагадувати вентилятори, що використовуються на потужних ігрових комп’ютерах. За словами Віллена, це приватний жарт між Alpine та керівником Renault Лукою де Мео, який підкріплює амбіції бренду продавати автомобілі “ігровому поколінню”
A290 надійде у продаж разом з Renault 5, на якому він базується. Планується, що ціна на цей автомобіль буде нижчою, ніж на Zoe, але – зважаючи на доопрацювання шасі та позиціонування під преміальним брендом – очікується, що A290 буде продаватися зі значною надбавкою до ціни. Навряд чи ціни стартуватимуть менш ніж від 40 тисяч євро, що вище, ніж у конкурентів Abarth 500e та Cupra Born