Догляд за власним авто для багатьох автолюбителів є частиною хобі або способом заощадити. Базові речі на кшталт заміни мастила чи гальмівних колодок давно стали звичними, але власник Hyundai Ioniq 5 N нещодавно переконався, що електромобілі інколи ускладнюють навіть такі прості процеси. Він спалив задні колодки під час інтенсивних заїздів на треку — саме так, як бренд і заохочує використовувати спортивну версію. Коли настав час замінити колодки, з’ясувалося: електронне паркувальне гальмо не дає зробити це вручну, бо його потрібно правильно переводити у сервісний режим

Для цього доводиться користуватися офіційними програмними інструментами Hyundai
Найпростіший шлях — застосувати Global Diagnostic System. Але така система коштує майже шість тисяч доларів. Існує дешевший варіант — J2534 Diagnostic Tool, який підтримує сама Hyundai. Програмне забезпечення для нього можна взяти у тимчасове користування за приблизно шістдесят доларів на тиждень, однак сам адаптер обійдеться приблизно у дві тисячі доларів. Підтримуються лише три моделі адаптерів, і виробник наголошує на небезпеці використання несертифікованих пристроїв

Доступ до функцій J2534 передбачає спеціальну авторизацію через NASTF
Це окрема система, яка підтверджує кваліфікацію тих, хто виконує роботи із захищеними компонентами. Дозволи видають переважно сертифікованим майстерням, а також бізнесам, які займаються ремонтом і мають відповідну підготовку. Простому автовласнику отримати такі повноваження майже нереально, адже потрібна офіційна реєстрація та професійний статус
Hyundai пояснила, що офіційна процедура створена для безпеки клієнтів та захисту електронних систем авто. Компанія стверджує, що не обмежує можливості самостійного ремонту, а навпаки — розширила доступ до функцій J2534, які раніше були доступні лише через дилерську систему. Водночас виробник підкреслює: без правильного переведення електронного гальма у сервісний режим є ризик пошкодити компоненти. Тому роботу потрібно виконувати з використанням спеціалізованих інструментів та авторизованих рішень

Самі представники Hyundai визнають, що власник Ioniq 5 або Ioniq 5 N може виконати заміну колодок у домашніх умовах, але лише за умови доступу до потрібного обладнання та програмного забезпечення. Інакше ремонт стане небезпечним і технічно некоректним. Вартість потрібних інструментів легко зрівнюється з ціною недорогого вживаного автомобіля, тому більшість водіїв навряд чи захоче робити такі витрати
Читати далі
Схожі записиАмериканський стартап Peak Energy разом із компанією Jupiter Power розпочав розгортання великих батарей на основі натрію для зберігання електроенергії. Це помітний крок для технології, яка лише набирає обертів і пропонує альтернативу звичним літій-іонним системам. Натрієві батареї приваблюють нижчою вартістю, стабільністю роботи у сильний холод і повільнішим зношуванням. Водночас їхня щільність енергії нижча за літій-іонні аналоги, […]
17 Листопада 2025
Можливості для випуску батарей для електрокарів значно перевищують реальний попит по всьому світу, підкреслюють у звіті компанії AlixPartners, яка займається консалтингом у автомобільній галузі. Найгірша ситуація в Китаї, але проблема надлишкових потужностей існує на кожному великому ринку й створює серйозні фінансові ризики для компаній, що виробляють батареї. Витрати на сировину та саме виробництво досі залишаються […]
17 Листопада 2025
З 1951 року ім’я Land Cruiser стало синонімом непохитної надійності, залізної витривалості та абсолютної впевненості на будь-якому бездоріжжі. Легенда народилася в післявоєнній Японії як військовий всюдихід, натхненний американським Jeep, і з часом перетворилася на символ пригод, експедицій і далеких мандрівок. Кожне покоління моделі будувалося на міцній рамній конструкції, яка забезпечувала феноменальну жорсткість кузова, здатність долати […]
17 Листопада 2025
Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі