Китайські вчені навчилися повертати майже 100% літію — photo 35135

Китайські вчені навчилися повертати майже 100% літію

22.03.2025
3 хвилини на прочитання

Електромобілі набирають обертів, і вже у найближче десятиліття мільйони акумуляторів, що відслужили своє, стануть серйозним викликом для екологів, інженерів та виробників. Адже неправильна утилізація таких батарей здатна спричинити хімічну катастрофу в мініатюрі. Саме тому вчені по всьому світу активно працюють над ефективними технологіями переробки, які зможуть повернути дорогоцінні метали у виробничий цикл

Революційний прорив у переробці електромобільних батарей 

І ось, здається, прорив не забарився: дослідники з Китаю повідомили про розробку методу, який дозволяє повернути 99,99% літію з використаних батарей, а також 97% нікелю, 92% кобальту та 91% марганцю. Про це повідомило видання The Independent із посиланням на наукову статтю в авторитетному журналі Angewandte Chemie

Китайські вчені навчилися повертати майже 100% літію — photo 2

Ключ до успіху – метод, що отримав назву “нейтральне вилуговування”. На відміну від традиційної технології з використанням амінокислот, яка нерідко спричиняє побічні реакції та екологічні проблеми, новий підхід ґрунтується на застосуванні нейтрального розчину, що зменшує ризики і спрощує процес. Бонус – швидкість: вилучення всіх основних металів триває лише 15 хвилин

Екологічніше, дешевше, швидше – і без токсичних сюрпризів 

Вчені також використали гліцин – просту, але ефективну амінокислоту, – яка допомогла уникнути небажаних хімічних реакцій та додаткових витрат. Як наслідок, знижуються витрати на переробку і практично повністю усувається ризик утворення токсичних відходів

Китайські вчені навчилися повертати майже 100% літію — photo 3

Дослідження стало результатом співпраці кількох китайських наукових інституцій: Центрально-Південного університету в Чанша, Нормального університету провінції Гуйчжоу та Національного інженерного центру з передових енергозберігаючих матеріалів.

Хоча наразі йдеться про лабораторні експерименти, потенціал цієї технології – колосальний. Ринок переробки акумуляторів ще недостатньо розвинений, але вже обіцяє мільярдні прибутки. До того ж, акумулятори, створені з перероблених матеріалів, можуть бути значно дешевшими. Важливий нюанс: за Inflation Reduction Act у США, батареї, перероблені на території країни, визнаються «американськими», а отже, мають право на державні субсидії, незалежно від того, звідки походив оригінальний матеріал

Китайські вчені навчилися повертати майже 100% літію — photo 4

Глобальні перспективи та американські амбіції в галузі рециклінгу 

Інтерес до ринку зростає. У серпні Міністерство енергетики США надало $475 мільйонів у вигляді кредиту компанії Li-Cycle для будівництва заводу в штаті Нью-Йорк. Ще $2 мільярди у вигляді умовного фінансування отримала компанія Redwood Materials, очолювана колишнім топменеджером Tesla, для проєкту в Неваді. А Ascend Elements – $480 мільйонів на нову фабрику в Кентуккі

Це лише верхівка айсберга – у процесі підготовки десятки інших проєктів. І навіть якщо державне фінансування електромобілів скоротиться, нові мита ускладнять імпорт, а податкові пільги будуть переглянуті, батарейна індустрія вже набрала критичної маси для зростання

Ба більше, акумулятори потрібні не лише для електромобілів, а й для гібридів, безпілотників, роботів та систем зберігання енергії, зокрема від відновлюваних джерел. Тобто, попит на них буде зростати незалежно від долі ринку електрокарів

І врешті, якщо вдасться масштабувати технологію “нейтрального вилуговування”, то не лише електромобілі стануть доступнішими, а й уся галузь отримає екологічно чистий та економічно вигідний цикл – від джерела до розетки, а потім назад у батарею

Читати далі

Схожі записи
Компанія Charge навчила елекровелосипед рекуперативному гальмуванню

Електровелосипеди сприймаються як простий і зручний транспорт, однак принцип роботи їхніх моторів майже не змінювався багато років. У галузі давно існувала «аксіома» про неможливість рекуперативного гальмування на більшості електробайків, особливо на моделях з популярними редукторними мотор-колесами. Компанія Charge продемонструвала інший підхід і довела на практиці, що навіть звичайні хаб-мотори (електродвигун, який вбудований прямо у колесо […]

26 Грудня 2025
Компанія Charge навчила елекровелосипед рекуперативному гальмуванню — photo 66981
Tesla побудує у Великій Британії сховище електроенергії обсягом 1 ГВт-год

Tesla Energy отримала ще один масштабний контракт у Великій Британії і він може суттєво вплинути на енергосистему країни. Matrix Renewables оголосила про підписання повного EPC-контракту з Tesla на будівництво великої системи зберігання енергії в Шотландії з потужністю 500 МВт і ємністю 1 ГВт-год Велика Британія давно входить до ключових ринків Tesla у сфері енергетики  Компанія […]

26 Грудня 2025
Tesla побудує у Великій Британії сховище електроенергії обсягом 1 ГВт-год — photo 66964
Класичний Rolls-Royce Corniche перетворили на електромобіль

Прихильники новітньої епохи Rolls-Royce, пов’язаної з BMW, часто переконують, ніби сучасні моделі перевершили класичні машини легендарної марки. Така думка звучить упевнено, але вона не витримує реального порівняння. Найяскравішою вершиною післявоєнної історії Rolls-Royce багато хто справедливо називає Corniche Drophead Coupe – легендарний кабріолет, де елегантність поєднується зі справжнім статусом. Компанія Halcyon взяла один із таких автомобілів […]

26 Грудня 2025
Класичний Rolls-Royce Corniche перетворили на електромобіль — photo 66955
Компанія Charge навчила елекровелосипед рекуперативному гальмуванню

Електровелосипеди сприймаються як простий і зручний транспорт, однак принцип роботи їхніх моторів майже не змінювався багато років. У галузі давно існувала «аксіома» про неможливість рекуперативного гальмування на більшості електробайків, особливо на моделях з популярними редукторними мотор-колесами. Компанія Charge продемонструвала інший підхід і довела на практиці, що навіть звичайні хаб-мотори (електродвигун, який вбудований прямо у колесо […]

26 Грудня 2025
Компанія Charge навчила елекровелосипед рекуперативному гальмуванню — photo 66981
Tesla побудує у Великій Британії сховище електроенергії обсягом 1 ГВт-год

Tesla Energy отримала ще один масштабний контракт у Великій Британії і він може суттєво вплинути на енергосистему країни. Matrix Renewables оголосила про підписання повного EPC-контракту з Tesla на будівництво великої системи зберігання енергії в Шотландії з потужністю 500 МВт і ємністю 1 ГВт-год Велика Британія давно входить до ключових ринків Tesla у сфері енергетики  Компанія […]

26 Грудня 2025
Tesla побудує у Великій Британії сховище електроенергії обсягом 1 ГВт-год — photo 66964
Класичний Rolls-Royce Corniche перетворили на електромобіль

Прихильники новітньої епохи Rolls-Royce, пов’язаної з BMW, часто переконують, ніби сучасні моделі перевершили класичні машини легендарної марки. Така думка звучить упевнено, але вона не витримує реального порівняння. Найяскравішою вершиною післявоєнної історії Rolls-Royce багато хто справедливо називає Corniche Drophead Coupe – легендарний кабріолет, де елегантність поєднується зі справжнім статусом. Компанія Halcyon взяла один із таких автомобілів […]

26 Грудня 2025
Класичний Rolls-Royce Corniche перетворили на електромобіль — photo 66955
контакти
Ми завжди на звʼязку з Вами
контакти
Ми завжди на звʼязку з Вами

    Дякуємо за співпрацю та очікування

    Наша команда вже отримала Ваше повідомлення і ми звʼяжемось з Вами найближчим часом

    OK