На переповненому автомобільному ринку Китаю з’явився новий гравець, який виглядає так, ніби зійшов прямісінько зі сторінок дитячої казки. Зустрічайте Livian Smurf EV — чарівний мікро-електромобіль, який викликає посмішку не лише милим дизайном, а й доступною ціною близько 5000 доларів
Хто такі Livian і до чого тут Geely?
Щоб зрозуміти походження “Смурфа”, варто поглянути на його “батьків”. Бренд Livian Auto був запущений на початку 2022 року автомобільним гігантом Geely, у портфелі якого вже є такі знайомі нам імена, як Volvo, Polestar та Zeekr. Livian позиціонується як інноваційний бренд, що спеціалізується на електромобілях з можливістю швидкої заміни акумуляторів — технології, яка може кардинально змінити досвід володіння EV. “Смурф”, однак, є дещо іншим проєктом, спрямованим на сегмент ультракомпактних міських авто

Назва “Smurf” (Смурф) пасує цьому малюку ідеально
З довжиною всього 3,1 метра, він настільки компактний, що поруч із ним навіть Fiat 500e виглядав би велетнем. Його дизайн свідомо грайливий та емоційний. Передня частина з великими фарами, які дизайнери називають “очима ельфа”, та усміхнена решітка радіатора створюють доброзичливий та позитивний образ. “Фантазійні” задні ліхтарі довершують романтичний та казковий вигляд
Всередині водія зустрічає “багатофункціональне чарівне кермо”, що нагадує чарівну паличку, великий центральний сенсорний екран та компактний дисплей для водія

Технічне оснащення та очікувані характеристики
Попри іграшкову зовнішність, Livian Smurf EV оснащений сучасними технологіями від Geely. Хоча фінальні специфікації ще не оголошені, інсайдери повідомляють про такі параметри:
- Двигун: Один електромотор потужністю до 30 кВт (близько 40 к.с.), чого цілком достатньо для динамічного пересування в міському потоці;
- Акумулятор: Очікується батарея ємністю 17 кВт-год;
- Запас ходу: Прогнозований запас ходу становить близько 200 км за китайським циклом CLTC. Це ідеальний показник для щоденних поїздок містом — на роботу, за покупками чи у справах, — але не для міжміських подорожей

Поле битви мікро-електрокарів: чи є шанс у “Смурфа”?
Ціна, яка звучить майже фантастично — менше 36 000 юанів (близько $5000), — ставить Livian Smurf в один ряд з іншими феноменально популярними мікро-електромобілями в Китаї. Його головними конкурентами стануть Wuling Hongguang Mini EV та Bestune Pony. Цей сегмент ринку процвітає завдяки величезному попиту на доступний особистий транспорт у перенаселених китайських мегаполісах. Такі автомобілі є ідеальною альтернативою громадському транспорту чи скутерам
Хоча точна дата запуску ще невідома, Livian обіцяє, що “Смурф” з’явиться “найближчим часом”. Чи хотіли б Ви бачити такий чарівний та доступний електромобіль на вулицях українських міст? Можливо, саме такі прості та яскраві рішення є ключем до масової електрифікації
Читати далі
Схожі записиПонад 70 тисяч електрокарів, випущених торік, тепер можуть отримати суттєве оновлення систем допомоги водію, для встановлення якого потрібно понад двадцять годин роботи Китайський бренд Zeekr зіткнувся з несподіваною проблемою Компанія занадто швидко перейшла на нову апаратну платформу для своїх моделей, тож власники торішніх авто відчули себе обділеними. Щоб виправити ситуацію, виробник вирішив піти доволі незвичним […]
27 Листопада 2025
Компанія Bavarian Econs Tech переробила класичне купе BMW 2002 1972-го року випуску на електромобіль, оснастивши його силовою установкою від Tesla та батареями від BMW i3 Електромобілі здатні зробити буденні поїздки напрочуд легкими Вони рухаються тихо та плавно, не створюють зайвих шумів і вібрацій, позбавляють від компромісів, які супроводжують бензинові машини. У щоденному використанні такі авто […]
27 Листопада 2025
Китайські автовиробники стрімко посилюють свої позиції в Європі, поступово відбираючи частину ринку у традиційних брендів. Колись їх сприймали як нішевих конкурентів, а нині вони вже контролюють 6,8% продажів нових авто в Європі за жовтень. Серед лідерів опинилися концерни SAIC і BYD, тоді як Tesla переживає найгірший період за останні роки У жовтні покупці в ЄС, […]
27 Листопада 2025
Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі