Навіщо власники Tesla кладуть мокрі рушники на зарядні ручки?
Як повідомляється, цей трюк найбільш корисний на старих зарядних пристроях V2, але він також може стати в нагоді і на нових пристроях V3
Кожен, хто знайомий з електромобілями, знає, що екстремальні температури та висока швидкість заряджання зазвичай погано поєднуються. Але деякі власники Tesla виявили, що вони можуть обдурити систему в спекотні сонячні дні, щоб отримати трохи більше енергії від станцій Supercharger і заощадити кілька хвилин під час сеансу зарядки. І вірите чи ні, але це справді працює, хоча це не означає, що ви повинні це робити
Трюк з мокрим рушником відомий на форумах Tesla та в інших онлайн-спільнотах вже кілька років, але спекотним літом він привернув додаткову увагу
Tesla наголошує, що так робити небезпечно! Але як це працює?
На ручку зарядного кабелю потрібно покласти мокрий шматок тканини. Це особливо корисно в спекотний день, коли сонце світить прямо на ручку, що призводить до підвищення її температури. На старих зарядних пристроях V2 Supercharger, які не мають активного охолодження кабелів, ручка може дуже швидко нагріватися
В результаті, датчик, який знаходиться всередині ручки, наказує зарядному пристрою знизити швидкість зарядки, щоб підтримувати безпечну температуру. Але якщо покласти мокрий рушник на ручку, вона буде захищена від сонячних променів і матиме нижчу температуру, і швидкість зарядки залишатиметься високою
Один власник Tesla задокументував, що, поклавши вологу тканину на ручку зарядного пристрою V2 Supercharger вдалось збільшити швидкість зарядки з 60 кВт до 95 кВт у спекотний день
На новіших зарядних станціях V3 цей трюк майже не допомагає електромобіля Tesla, окрім Cybertruck. Електричний пікап є першим легковим автомобілем компанії з 800-вольтовою батареєю (інші мають 400-вольтову систему), але всі станції Supercharger, які наразі працюють у США, не здатні видавати 800-вольтову напругу
Як наслідок, зарядний пристрій розділяє акумуляторну батарею на два блоки по 400 В, що змушує суперчарджери збільшувати силу електричного струму до понад 700 ампер. Це може призвести до того, що навіть активно охолоджувана ручка V3 нагріється, тому трюк з мокрим рушником працює лише для власників Cybertruck
Варто зазначити, що незалежно від версії Supercharger, це рішення лише покращить процес заряджання. Швидкість заряджання все одно зменшуватиметься, коли рівень заряду наближатиметься до 100%. А враховуючи потенційну небезпеку цього трюку, ми не рекомендуємо цим займатися
З іншого боку, зарядні станції Tesla Supercharger розраховані на безпечну роботу під час дощу, тому волога ганчірка не завдасть шкоди
Крім того, сучасні електромобілі самі можуть контролювати температуру зарядних штекерів (та моніторить кілька інших точок вздовж усього маршруту зарядки), тому навіть якщо ручка зарядного кабелю буде штучно охолоджена, автомобіль все одно дасть вказівку системі уповільнити потік струму, щоб уникнути ймовірного перегріву
Тим не менш, цей метод не рекомендований компанією Tesla, тому його взагалі не варто використовувати, особливо в спекотні літні місяці