Volvo Buses представляє свою нову платформу для електричних автобусів, покликану вирішити головну проблему міжміських перевезень — обмежений запас ходу. Завдяки гігантській модульній батареї ємністю до 720 кВт-год, новинка здатна кардинально змінити ринок громадського транспорту
Електрифікація громадського транспорту впевнено крокує світом, але якщо для міських маршрутів вже існує безліч рішень, то сегмент міжміських та туристичних перевезень досі стикався з проблемою “тривожності запасу ходу”. Компанія Volvo Buses кидає виклик цьому стереотипу, представляючи інноваційне шасі BZR Electric — універсальну платформу, розроблену для створення електробусів нового покоління




Серце системи: гігантська модульна батарея
Ключовою перевагою шасі Volvo BZR є його надзвичайно гнучка та потужна акумуляторна система. Платформа може бути оснащена від чотирьох до восьми акумуляторних модулів, кожен ємністю 90 кВт-год.
- Базова версія: 4 модулі, загальна ємність 360 кВт-год;
- Максимальна версія: 8 модулів, загальна ємність 720 кВт-год
У максимальній конфігурації загальна маса батарейного блоку досягає вражаючих 4280 кг, проте це дозволяє забезпечити заявлений запас ходу понад 640 км на одному заряді, що робить платформу ідеальною для тривалих регіональних та міжміських маршрутів

Вражаюча потужність для важкої роботи
Щоб впоратися з такою масою та забезпечити належну динаміку, Volvo оснастила шасі BZR потужними силовими установками. На вибір пропонуються дві конфігурації:
- Один двигун: Потужність 268 к.с. (200 кВт) та неймовірний крутний момент на колесах у 20 900 Нм після проходження через двоступеневу автоматичну трансмісію;
- Два двигуни: Сумарна потужність 536 к.с. (400 кВт) та захмарний крутний момент на колесах у 33 500 Нм, що гарантує впевнений розгін навіть за повного завантаження салону

Для зарядки цього гіганта передбачено два варіанти
Перший — стандартний порт CCS2 з потужністю до 250 кВт, ідеальний для нічної зарядки в депо. Другий — система OppCharge, що являє собою пантограф, який опускається зі спеціальної станції та підключається до шини на даху автобуса, дозволяючи приймати струм потужністю до 450 кВт для надшвидкого поповнення енергії на маршруті
Важливо, що Volvo пропонує саме шасі — готову “основу”, на яку різні кузовні ательє можуть встановлювати власні варіанти пасажирських салонів. Платформа доступна як з лівим, так і з правим кермом, а зарядний порт можна гнучко розміщувати в будь-якій частині кузова. Перші електробуси на шасі BZR Electric з кузовом від Carrus Delta вже незабаром з’являться на дорогах Європи

Новинка від Volvo вступає в конкуренцію з такими гравцями, як MAN Lion’s Coach E та гібридними рішеннями від Scania, проте випереджає їх за максимальною ємністю батареї. Платформи, подібні до BZR Electric, є ключовим кроком на шляху до повної декарбонізації громадського та туристичного транспорту
Читати далі
Схожі записиДослідження американської компанії Recurrent показали доволі цікаву й важливу тенденцію: в сучасних електромобілях збереження запасу ходу після трьох років експлуатації виявляється значно кращим, ніж уявляє більшість водіїв. Батарея в будь-якому електрокарі поступово втрачає здатність утримувати заряд, але реальні втрати виявляються не настільки суттєвими й рідко створюють проблеми у щоденній експлуатації Бренди рухаються вперед різними темпами, […]
17 Листопада 2025
У компанії заявили про завершення випробувань інноваційної батареї, яка працює без рідких компонентів та зберігає стабільну продуктивність у дуже широкому температурному діапазоні. Першу серійну модель з новою батареєю планують представити вже у вересні наступного року Твердотільні батареї довго залишалися чимось на кшталт обіцянки на майбутнє, адже вони здатні давати більшу дальність ходу, вищий рівень безпеки […]
17 Листопада 2025
Mazda нарешті готується до повноцінного виходу на ринок електромобілів після невдалих експериментів зі своїм першим EV і кількох спроб адаптувати китайські моделі. Компанія працює над абсолютно новим електромобілем, створеним на власній платформі, яка розроблена саме під електричну архітектуру. Перший прототип уже помітили під час дорожніх випробувань неподалік інженерного центру Mazda в Ірвіні, Каліфорнія Перший електрокар […]
17 Листопада 2025
Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі