Офіційно: Європа відкинула ідею повної заборони двигунів внутрішнього згоряння — photo 66189

Офіційно: Європа відкинула ідею повної заборони двигунів внутрішнього згоряння

17.12.2025
3 хвилини на прочитання

План Європи повністю відмовитися від двигунів внутрішнього згоряння до 2035 року ще недавно виглядав як жорстка але чітка мета. Тепер ситуація змінилася. Європейський Союз офіційно відступає від ідеї повної заборони та переглядає правила для автомобільного ринку

Замість вимоги скоротити викиди CO₂ з вихлопної труби на сто відсотків порівняно з рівнем 2021 року, виробникам тепер доведеться досягти зниження на дев’яносто відсотків після 2035 року. Решту дозволять компенсувати за рахунок біопалива, синтетичного пального, а також спеціальних кредитів, пов’язаних із використанням низьковуглецевої сталі європейського виробництва. Фактично це означає, що частина викидів залишиться допустимою, якщо їх перекривати іншими екологічними рішеннями

Офіційно: Європа відкинула ідею повної заборони двигунів внутрішнього згоряння — photo 2

Оновлений пакет автомобільних правил Єврокомісія офіційно представила 16 грудня 

У 2026 році документи мають пройти розгляд у Європейському парламенті та Раді ЄС, де їх або затвердять, або внесуть додаткові правки

Після 2035 року на європейських дорогах зможуть і далі з’являтися автомобілі з класичними бензиновими та дизельними моторами, м’які гібриди, плагін-гібриди та моделі з подовжувачем ходу. Нові правила не містять конкретної дати повної заборони продажу таких машин. Якщо автовиробник вкладається у 90-відсоткове скорочення викидів і правильно балансує показники через дозволені механізми компенсації, юридичних перешкод для продажу авто з ДВЗ більше не виникає

Офіційно: Європа відкинула ідею повної заборони двигунів внутрішнього згоряння — photo 3

Пом’якшення торкнулося і проміжних цілей. Вимоги на 2030 рік тепер перенесли на період із 2030 по 2032 роки. Такий підхід дає брендам більше часу на адаптацію модельних лінійок і знижує ризик штрафів за короткострокові коливання продажів

Перегляд курсу став результатом активного тиску з боку великих автовиробників 

BMW, Volkswagen, Mercedes-Benz, Renault і Stellantis відкрито заявляли про надмірну жорсткість попередніх планів. Керівник Ford також попереджав, що старі цілі можуть завдати шкоди галузі. Після року переговорів між чиновниками ЄС та автопромом, які проходили в межах так званого стратегічного діалогу, позицію бізнесу зрештою почули

Офіційно: Європа відкинула ідею повної заборони двигунів внутрішнього згоряння — photo 4

Відмова від повної заборони не означає відступу від електрифікації. Єврокомісія навпаки посилює підтримку компактних і доступних електромобілів, вироблених у Європі. Для таких моделей запроваджують спеціальні «суперкредити», які матимуть більшу вагу під час розрахунку середніх викидів брендів. Окрема категорія M1E спростить правила для електрокарів довжиною до 4,2 метра, а національним урядам стане легше підтримувати їх через адресні програми стимулювання

Додатково пропонується заморозити нові технічні вимоги до автомобілів на десять років 

Така пауза має зменшити регуляторний тиск і дати виробникам стабільніші умови для довгострокового планування моделей і платформ

Офіційно: Європа відкинула ідею повної заборони двигунів внутрішнього згоряння — photo 5

Європейський Союз не змінює напрямок повністю, але відмовляється від жорстких рамок на користь більш прагматичного підходу. Двигуни внутрішнього згоряння не зникнуть після 2035 року, проте їх використання контролюватимуть набагато суворіше, ніж раніше. Паралельно Брюссель запускає нові програми підтримки виробництва акумуляторів у Європі, інвестує в програмно керовані автомобілі та вводить додаткові вимоги до локального вмісту компонентів для електромобілів. Усі ці кроки мають посилити конкурентоспроможність європейського автопрому на тлі швидкого зростання китайських брендів

Читати далі

Схожі записи
Компанія Rimac представила електричний гіперкар Nevera R Founder’s Edition

Новий Rimac Nevera у спеціальному виконанні приховує значно більше, ніж просто технічні характеристики, і частину деталей його власникам поки що навіть не дозволено розголошувати. Кількість зібраних Rimac Nevera R Founder’s Edition буде обмежена лише десятьма екземплярами. Навіть на тлі стандартної Nevera R, серія якої налічує всього 40 автомобілів, цей варіант виглядає майже недосяжним Nevera R […]

20 Грудня 2025
Компанія Rimac представила електричний гіперкар Nevera R Founder’s Edition — photo 66512
Електричний Dodge Charger Daytona оновився та… став дорожчим

Електричний Dodge Charger Daytona досі не знаходить покупців, але компанія вирішила піти несподіваним шляхом і різко підняла ціну. Dodge уже приймає замовлення на версію Charger Daytona Scat Pack модельного року 2027, хоча до 2026 ще залишаються тижні. Стартова вартість тепер становить $72 495, і різниця з попередніми цінами виглядає вкрай різкою Для порівняння, Charger Daytona […]

20 Грудня 2025
Електричний Dodge Charger Daytona оновився та… став дорожчим — photo 66497
Для електричного пікапу Rivian R1T створили сонячні панелі

На ринку США з’явився сонячний тент для вантажної платформи електричного пікапу Rivian R1T, який дозволяє виробляти електроенергію як під час руху, так і на стоянці. Рішення орієнтоване на тих, хто часто виїжджає за межі цивілізації, але не готовий відмовлятися від електроінструментів і сучасних гаджетів Систему розробила компанія Worksport  Сонячний тент під назвою SOLIS має вбудовані […]

20 Грудня 2025
Для електричного пікапу Rivian R1T створили сонячні панелі — photo 66478
Компанія Rimac представила електричний гіперкар Nevera R Founder’s Edition

Новий Rimac Nevera у спеціальному виконанні приховує значно більше, ніж просто технічні характеристики, і частину деталей його власникам поки що навіть не дозволено розголошувати. Кількість зібраних Rimac Nevera R Founder’s Edition буде обмежена лише десятьма екземплярами. Навіть на тлі стандартної Nevera R, серія якої налічує всього 40 автомобілів, цей варіант виглядає майже недосяжним Nevera R […]

20 Грудня 2025
Компанія Rimac представила електричний гіперкар Nevera R Founder’s Edition — photo 66512
Електричний Dodge Charger Daytona оновився та… став дорожчим

Електричний Dodge Charger Daytona досі не знаходить покупців, але компанія вирішила піти несподіваним шляхом і різко підняла ціну. Dodge уже приймає замовлення на версію Charger Daytona Scat Pack модельного року 2027, хоча до 2026 ще залишаються тижні. Стартова вартість тепер становить $72 495, і різниця з попередніми цінами виглядає вкрай різкою Для порівняння, Charger Daytona […]

20 Грудня 2025
Електричний Dodge Charger Daytona оновився та… став дорожчим — photo 66497
Для електричного пікапу Rivian R1T створили сонячні панелі

На ринку США з’явився сонячний тент для вантажної платформи електричного пікапу Rivian R1T, який дозволяє виробляти електроенергію як під час руху, так і на стоянці. Рішення орієнтоване на тих, хто часто виїжджає за межі цивілізації, але не готовий відмовлятися від електроінструментів і сучасних гаджетів Систему розробила компанія Worksport  Сонячний тент під назвою SOLIS має вбудовані […]

20 Грудня 2025
Для електричного пікапу Rivian R1T створили сонячні панелі — photo 66478
контакти
Ми завжди на звʼязку з Вами
контакти
Ми завжди на звʼязку з Вами

    Дякуємо за співпрацю та очікування

    Наша команда вже отримала Ваше повідомлення і ми звʼяжемось з Вами найближчим часом

    OK