Він пливе над водою, майже не створюючи хвиль, він працює на електриці – і тепер офіційно визнаний успішним
Перший у світі електричний паром-гідрофойл Candela P-12 під назвою Nova завершив свій перший сезон роботи на маршрутах громадського транспорту у Стокгольмі. І нові дані підтверджують те, що давно підозрювали ентузіасти: цей стильний і майже безшумний «птах на воді» – не просто технологічна іграшка, а справжній прорив у міських перевезеннях
Nova, яка приєдналася до транспортної мережі Стокгольма восени минулого року, поєднує електричний привід із гідрофойл-технологією, що дозволяє судну буквально підніматися над водою. Такий підхід зменшує опір, підвищує ефективність і робить Nova найшвидшим електричним пасажирським судном у світі з крейсерською швидкістю 25 вузлів (приблизно 46 км/год)

Перш ніж повернутися на воду 15 квітня після зимової перерви, муніципальна влада Стокгольма оприлюднила результати осінньої експлуатації. Виявилося, що Nova не лише швидка, а й популярна, екологічна й ефективно витягує людей із приватних авто
У порівнянні з дизельними паромами, що працюють на тому ж маршруті, Nova скорочує викиди CO₂ на 95% і використовує на 84% менше енергії на кожного пасажира на кілометр шляху. Це лише 23 грами CO₂ проти 439 грамів у дизельних суден – разюча різниця

Але не лише екологічні переваги зробили Nova зіркою маршруту 89 – середній рівень заповненості судна сягав 80%, а багато рейсів були повністю заброньовані. Один з ключових факторів успіху – 30-хвилинний маршрут між Таппстрьомом і міською ратушею Стокгольма – він став вдвічі швидшим, ніж подорож машиною чи автобусом
Інтерес до нової технології був настільки високий, що кількість рейсів збільшать до шести днів на тиждень навесні та до щоденних з травня. А вже в серпні пройде оцінка результатів пілотного проєкту. Компанія Candela тим часом планує нові маршрути по стокгольмському архіпелагу
Поєднання швидкості, тиші й наднизьких експлуатаційних витрат робить Candela P-12 ідеальним рішенням для маршрутів із помірним пасажиропотоком – там, де традиційні пороми зазвичай працюють неефективно

І це лише початок. У Candela вже є замовлення з Саудівської Аравії, Нової Зеландії та США
Як зазначив генеральний директор Густав Гассельскуг: «Ми щасливі, що регіон Стокгольм дозволив нам продемонструвати гідрофойл-технологію у громадському транспорті. Ми бачимо величезний потенціал водних шляхів у більшості міст як швидкого, доступного та беземісійного транспорту»
Candela впевнено доводить: інноваційні електричні човни – не просто футуризм, а реальний спосіб зробити міську мобільність екологічнішою, швидшою й привабливішою. І, можливо, змінити уявлення про те, як ми добираємося з дому на роботу
Читати далі
Схожі записиМіжнародна автомобільна федерація (FIA) оголосила про запровадження технічних стандартів та правила омологації для електрокартів у категоріях Junior і Senior Нові вимоги охоплюють електричні силові установки, допустимі межі напруги, масу, розташування батарей і способи інтеграції силових елементів Нові стандарти, затверджені Всесвітньою радою автоспорту FIA, стали продовженням попередніх правил, які з жовтня 2023 року регулюють молодшу категорію […]
22 Жовтня 2025
Південнокорейські науковці представили новий матеріал для анодів літій-іонних батарей, який дозволяє значно прискорити заряджання і водночас зберігати тривалий термін служби. Дослідження провели фахівці з Ульсанського національного інституту науки і технологій (UNIST), Корейського університету та Інституту науки і технологій KIST, а його результати опубліковано у журналі Advanced Functional Materials Основою відкриття став гібридний анод, створений із […]
22 Жовтня 2025
Африканська компанія Spiro залучила $100 млн для масштабного розширення своєї мережі заміни акумуляторів для електромотоциклів Рекордний раунд фінансування очолив Фонд розвитку експорту в Африці (FEDA) — інвестиційний підрозділ Afreximbank, який виділив $75 млн. Завдяки цим коштам компанія зможе суттєво збільшити кількість електричних мотоциклів на дорогах та розширити мережу станцій заміни акумуляторів. Модель роботи Spiro проста: […]
22 Жовтня 2025
Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі