Він пливе над водою, майже не створюючи хвиль, він працює на електриці – і тепер офіційно визнаний успішним
Перший у світі електричний паром-гідрофойл Candela P-12 під назвою Nova завершив свій перший сезон роботи на маршрутах громадського транспорту у Стокгольмі. І нові дані підтверджують те, що давно підозрювали ентузіасти: цей стильний і майже безшумний «птах на воді» – не просто технологічна іграшка, а справжній прорив у міських перевезеннях
Nova, яка приєдналася до транспортної мережі Стокгольма восени минулого року, поєднує електричний привід із гідрофойл-технологією, що дозволяє судну буквально підніматися над водою. Такий підхід зменшує опір, підвищує ефективність і робить Nova найшвидшим електричним пасажирським судном у світі з крейсерською швидкістю 25 вузлів (приблизно 46 км/год)
Перш ніж повернутися на воду 15 квітня після зимової перерви, муніципальна влада Стокгольма оприлюднила результати осінньої експлуатації. Виявилося, що Nova не лише швидка, а й популярна, екологічна й ефективно витягує людей із приватних авто
У порівнянні з дизельними паромами, що працюють на тому ж маршруті, Nova скорочує викиди CO₂ на 95% і використовує на 84% менше енергії на кожного пасажира на кілометр шляху. Це лише 23 грами CO₂ проти 439 грамів у дизельних суден – разюча різниця
Але не лише екологічні переваги зробили Nova зіркою маршруту 89 – середній рівень заповненості судна сягав 80%, а багато рейсів були повністю заброньовані. Один з ключових факторів успіху – 30-хвилинний маршрут між Таппстрьомом і міською ратушею Стокгольма – він став вдвічі швидшим, ніж подорож машиною чи автобусом
Інтерес до нової технології був настільки високий, що кількість рейсів збільшать до шести днів на тиждень навесні та до щоденних з травня. А вже в серпні пройде оцінка результатів пілотного проєкту. Компанія Candela тим часом планує нові маршрути по стокгольмському архіпелагу
Поєднання швидкості, тиші й наднизьких експлуатаційних витрат робить Candela P-12 ідеальним рішенням для маршрутів із помірним пасажиропотоком – там, де традиційні пороми зазвичай працюють неефективно
І це лише початок. У Candela вже є замовлення з Саудівської Аравії, Нової Зеландії та США
Як зазначив генеральний директор Густав Гассельскуг: «Ми щасливі, що регіон Стокгольм дозволив нам продемонструвати гідрофойл-технологію у громадському транспорті. Ми бачимо величезний потенціал водних шляхів у більшості міст як швидкого, доступного та беземісійного транспорту»
Candela впевнено доводить: інноваційні електричні човни – не просто футуризм, а реальний спосіб зробити міську мобільність екологічнішою, швидшою й привабливішою. І, можливо, змінити уявлення про те, як ми добираємося з дому на роботу
Читати далі
Схожі записиКомпанія BYD демонструє рекордні продажі електромобілів, однак на внутрішньому ринку Китаю вона стикається з проблемами У травні 2025 року BYD реалізувала 382 476 нових енергоефективних транспортних засобів (NEV), що стало найкращим місячним результатом поточного року. Загальний обсяг продажів за перші п’ять місяців склав понад 1,76 мільйона одиниць, зокрема 1,73 мільйона легкових авто. Основне зростання забезпечили […]
27 Червня 2025Адміністрація Трампа зазнала суттєвого удару у справі фінансування зарядної інфраструктури для електромобілів Окружний суддя в Вашингтоні постановив розблокувати мільярдні кошти, виділені Конгресом на Національну програму розвитку мережі зарядних станцій для електротранспорту. У своєму рішенні суддя наголосила, що Конгрес схвалив виділення п’яти мільярдів доларів на стратегічне розгортання інфраструктури та створення єдиної мережі для збору даних і […]
27 Червня 2025І хоча це поки що концепт, фактично перед нами серійний Mercedes-AMG GT 4-Door нового покоління Концепт GT XX оснащено тримоторною силовою установкою на базі осьових електродвигунів Yasa, які видають понад 1341 к.с. (1000 кВт). Один мотор встановлено спереду, та два ззаду, вони забезпечують повний привід з динамічним розподілом моменту. Розгін до 100 км/год займає менше […]
27 Червня 2025Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі