Renault Filante Record встановив рекорд пробігу для електромобілів — photo 66824

Renault Filante Record встановив рекорд пробігу для електромобілів

24.12.2025
3 хвилини на прочитання

Renault завершає 2025 рік гучним досягненням, яке показало реальні межі ефективності електромобілів. Ультра-аеродинамічний одномісний прототип подолав 1008 кілометрів на одному заряді без зупинок на підзарядку. Машина рухалась швидко, а не в економному «черепашачому» режимі: середня швидкість становила 102 км/год, а на подолання дистанції пішло менше ніж 10 годин. Найцікавіше почалося після фінішу, адже в акумуляторі залишалося ще 11% заряду. За підрахунками команди цього вистачило б ще приблизно на 120 кілометрів за тієї ж швидкості, тож потенційна дальність могла перевищити 1100 кілометрів

Renault Filante Record встановив рекорд пробігу для електромобілів — photo 2

Мова йде про прототип Filante Record 2025, створений спеціально для рекордного експерименту 

Машину вперше показали на початку року. Заїзд планували провести влітку, але досягнути потрібних аеродинамічних показників виявилося складніше, ніж очікувалося. До осені автомобіль підготували, однак погода у Франції зірвала плани, тому команда перенесла заїзд до Марокко. Фінальний тест відбувся 18 грудня на високошвидкісному полігоні UTAC, де умови нарешті стали ідеальними

Renault Filante Record встановив рекорд пробігу для електромобілів — photo 3

У зовнішності Filante Record 2025 відчувається відсилання до історичних рекордсменів Renault, починаючи з моделей 40 CV 1925 року та легендарної L’Étoile Filante 1956 року. Однак навіть після створення початкового концепту інженерам довелося ще раз серйозно попрацювати у аеродинамічній трубі. Світлодіодні декоративні елементи прибрали, кількість повітрозабірників зменшили, а форми крил переробили. Незмінними залишилися видовжений капот, прозорий «кокпіт», хвостова частина у авіаційному стилі, посадка водія, схожа на боліди Формули 1, та яскравий ультрафіолетовий синій колір

Рекорд став можливим не лише завдяки обтічній формі 

Інженери подбали про зменшення опору кочення та максимально легку конструкцію. У проєкті використали карбон, алюмінієві сплави та 3D-друковані елементи зі спеціального матеріалу Scalmalloy. Michelin розробила окремі шини з мінімальним опором, а системи керування та гальмування працюють повністю «по дроту», без традиційної механічної передачі. Платформу, шасі та карбоновий монокок створила французька компанія Ligier. Усередині встановлено акумулятор ємністю 87 кВт-год — аналогічний за обсягом тому, який використовують у серійній моделі Scenic E-Tech

Renault Filante Record встановив рекорд пробігу для електромобілів — photo 4

Під час рекорду три пілоти по черзі працювали за кермом, пройшовши 239 кіл по марокканському треку довжиною 4,2 кілометра. Заряджати авто дорогою не довелося, були тільки короткі технічні зупинки для перевірок та заміни водіїв. Стабільність швидкості дозволила зберегти середній показник на рівні 102 км/год. Споживання енергії вийшло вражаючим — лише 7,8 кВт-год на 100 кілометрів. Для порівняння, серійний Renault Scenic E-Tech із тим самим акумулятором у стандартних тестах WLTP витрачає понад удвічі більше, близько 14,1 кВт-год. І мова не про лабораторні умови, а про реальні швидкісні режими

Renault Filante Record встановив рекорд пробігу для електромобілів — photo 5

Filante Record 2025 створювали не лише заради красивої історії про рекорд і не лише як демонстрацію технічних можливостей компанії 

Проєкт дозволяє перевірити на практиці нові рішення для майбутніх серійних електромобілів Renault. Йдеться про кращу ефективність на високих швидкостях, зниження витрат енергії та збільшення дальності ходу без необхідності встановлювати гігантські акумулятори. Досвід з такого експерименту може перетворитися на цілком реальні покращення для звичайних водіїв, які просто хочуть їхати далі, витрачати менше енергії та рідше думати про заряд

Читати далі

Схожі записи
Виробник акумуляторів CATL запроваджує на виробництві людиноподібних роботів

Поки Tesla намагається відбитися від закидів про дистанційне керування своїми роботами, китайський гігант CATL уже використовує гуманоїдних роботів у реальному виробництві. Компанія заявляє про перше у світі масштабне впровадження гуманоїдних роботів на акумуляторному заводі Zhongzhou у Китаї, де машини працюють безпосередньо на конвеєрі За даними CarNewsChina та South China Morning Post, CATL залучила роботів Moz […]

23 Грудня 2025
Виробник акумуляторів CATL запроваджує на виробництві людиноподібних роботів — photo 66793
Тривога щодо запасу ходу зникає разом із досвідом володіння електромобілем

Аналітики стартапу Recurrent, який займається станом батарей, підготували підсумкове дослідження за рік і звернули увагу на один показовий момент. Дані свідчать: тривога щодо запасу ходу зменшується разом із досвідом володіння електромобілем. За інформацією Plug In America, у 2025 році майже половина покупців хвилювалася про запас ходу ще до купівлі електрокара. Після реальної експлуатації цей показник […]

23 Грудня 2025
Тривога щодо запасу ходу зникає разом із досвідом володіння електромобілем — photo 66776
Електромобілі Volvo отримають безпечніший інтерфейс

Шведський бренд представив новий шрифт Centum, створений спеціально для бортових дисплеїв. Ідея проста: водій має швидше зчитувати інформацію та менше відволікатися від дороги Автомобілі наповнилися екранами, а керування багатьма функціями переїхало з кнопок у меню  Volvo прагне зробити інтерфейс зрозумілішим завдяки шрифту, який легко читається навіть під час руху. Саме тому дизайнери компанії розробили шрифт […]

23 Грудня 2025
Електромобілі Volvo отримають безпечніший інтерфейс — photo 66767
Виробник акумуляторів CATL запроваджує на виробництві людиноподібних роботів

Поки Tesla намагається відбитися від закидів про дистанційне керування своїми роботами, китайський гігант CATL уже використовує гуманоїдних роботів у реальному виробництві. Компанія заявляє про перше у світі масштабне впровадження гуманоїдних роботів на акумуляторному заводі Zhongzhou у Китаї, де машини працюють безпосередньо на конвеєрі За даними CarNewsChina та South China Morning Post, CATL залучила роботів Moz […]

23 Грудня 2025
Виробник акумуляторів CATL запроваджує на виробництві людиноподібних роботів — photo 66793
Тривога щодо запасу ходу зникає разом із досвідом володіння електромобілем

Аналітики стартапу Recurrent, який займається станом батарей, підготували підсумкове дослідження за рік і звернули увагу на один показовий момент. Дані свідчать: тривога щодо запасу ходу зменшується разом із досвідом володіння електромобілем. За інформацією Plug In America, у 2025 році майже половина покупців хвилювалася про запас ходу ще до купівлі електрокара. Після реальної експлуатації цей показник […]

23 Грудня 2025
Тривога щодо запасу ходу зникає разом із досвідом володіння електромобілем — photo 66776
Електромобілі Volvo отримають безпечніший інтерфейс

Шведський бренд представив новий шрифт Centum, створений спеціально для бортових дисплеїв. Ідея проста: водій має швидше зчитувати інформацію та менше відволікатися від дороги Автомобілі наповнилися екранами, а керування багатьма функціями переїхало з кнопок у меню  Volvo прагне зробити інтерфейс зрозумілішим завдяки шрифту, який легко читається навіть під час руху. Саме тому дизайнери компанії розробили шрифт […]

23 Грудня 2025
Електромобілі Volvo отримають безпечніший інтерфейс — photo 66767
контакти
Ми завжди на звʼязку з Вами
контакти
Ми завжди на звʼязку з Вами

    Дякуємо за співпрацю та очікування

    Наша команда вже отримала Ваше повідомлення і ми звʼяжемось з Вами найближчим часом

    OK