У той час, коли автовиробник Stellantis активно повертає культові бензинові мотори Hemi V8, компанія не полишає амбітних планів з електрифікації. Нещодавно з’явився патент WO/2025/184156, у якому описується унікальна система на основі трьох електродвигунів і додаткового бензинового генератора. Такий підхід відкриває шлях до створення потужних електромобілів з розширеним запасом ходу (EREV), які здатні поєднувати високу продуктивність і практичність
Система базується на трьох електромоторах, кожен з яких може відповідати за окремі колеса чи осі. До них додається невеликий бензиновий двигун, який не обертає колеса безпосередньо, а працює як генератор. Він виробляє електроенергію для підзарядки батареї та підтримання стабільної роботи силової установки. Завдяки такій схемі автомобіль отримує і великий запас ходу, і високу гнучкість у розподілі крутного моменту

У патенті описується складна система управління: електроніка в реальному часі розраховує, скільки потужності має віддавати кожен мотор і генератор, щоб забезпечити максимальну ефективність, динаміку та зберігати заряд батареї. Простими словами — це інтелектуальна «надбудова» над традиційним EREV, яка робить електромобіль значно універсальнішим

Де Stellantis може застосувати технологію?
Найбільш очевидний кандидат — наступне покоління пікапів Ram. Поточний Ramcharger уже має двомоторну схему з генератором, але тримоторна система дозволила б значно збільшити тягові можливості, запас ходу та здатність буксирувати важкі причепи. У такій конфігурації Ram міг би стати конкурентом Tesla Cybertruck, пропонуючи при цьому більш збалансований баланс між потужністю і витривалістю

Потенціал системи не обмежується лише пікапами
Вона може стати основою і для нового представницького седана Chrysler. Сьогодні бренд фактично виживає завдяки мінівенам, але давно не мав справжнього флагмана після культової «трьохсотої» моделі. Гіпотетичний Chrysler Imperial із тримоторною EREV-системою міг би повернути марку в сегмент люксових авто, пропонуючи і високу потужність, і запас ходу, що перевищує можливості багатьох конкурентів

У Китаї подібні технології вже виходять на ринок
Наприклад, Maextro S800 оснащено трьома електродвигунами та бензиновим турбогенератором 1,5 л, що забезпечує комбінований запас ходу понад 1300 км. Інший приклад — Yangwang U8 з чотирма індивідуальними електромоторами на колесах і 2,0-літровим генератором. Його показники близькі до рівня суперкара: розгін, прохідність і майже 1000 км пробігу на одному заряді з підживленням від генератора
Читати далі
Схожі записиСучасний кросовер Tesla Model X зовні майже не відрізняється від того, який уперше показали десять років тому, хоча під знайомими лініями ховається зовсім інша машина. Салон став охайнішим, керованість — гострішою, а версія Plaid здатна присоромити суперкар своїм розгоном. Найцікавіше в тому, що новий Model X помітно легший за перше покоління, навіть якщо обидві версії […]
21 Листопада 2025
Індія, найнаселеніша країна світу, може піти на сміливий крок і заборонити продаж преміальних авто з бензиновими та дизельними двигунами. Нова пропозиція Верховного суду здатна різко прискорити електромобільний перехід, бо вона б’є не по масовому ринку, а по дорогих моделях, які купує заможна аудиторія Судді закликали уряд розглянути поетапне припинення продажу преміальних авто з ДВЗ На […]
21 Листопада 2025
DAF представила нове покоління електричних вантажівок XD і XF Electric, які відзначили найвищою нагородою «International Truck of the Year 2026» Президент DAF Trucks Гаральд Зайдель прийняв цю премію під час урочистої церемонії на виставці Solutrans у французькому Ліоні. Третя перемога за п’ять років підкреслила стабільну перевагу голландського виробника, адже моделі XF/XG/XG+ і XD уже ставали […]
21 Листопада 2025
Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі