У той час, коли автовиробник Stellantis активно повертає культові бензинові мотори Hemi V8, компанія не полишає амбітних планів з електрифікації. Нещодавно з’явився патент WO/2025/184156, у якому описується унікальна система на основі трьох електродвигунів і додаткового бензинового генератора. Такий підхід відкриває шлях до створення потужних електромобілів з розширеним запасом ходу (EREV), які здатні поєднувати високу продуктивність і практичність
Система базується на трьох електромоторах, кожен з яких може відповідати за окремі колеса чи осі. До них додається невеликий бензиновий двигун, який не обертає колеса безпосередньо, а працює як генератор. Він виробляє електроенергію для підзарядки батареї та підтримання стабільної роботи силової установки. Завдяки такій схемі автомобіль отримує і великий запас ходу, і високу гнучкість у розподілі крутного моменту

У патенті описується складна система управління: електроніка в реальному часі розраховує, скільки потужності має віддавати кожен мотор і генератор, щоб забезпечити максимальну ефективність, динаміку та зберігати заряд батареї. Простими словами — це інтелектуальна «надбудова» над традиційним EREV, яка робить електромобіль значно універсальнішим

Де Stellantis може застосувати технологію?
Найбільш очевидний кандидат — наступне покоління пікапів Ram. Поточний Ramcharger уже має двомоторну схему з генератором, але тримоторна система дозволила б значно збільшити тягові можливості, запас ходу та здатність буксирувати важкі причепи. У такій конфігурації Ram міг би стати конкурентом Tesla Cybertruck, пропонуючи при цьому більш збалансований баланс між потужністю і витривалістю

Потенціал системи не обмежується лише пікапами
Вона може стати основою і для нового представницького седана Chrysler. Сьогодні бренд фактично виживає завдяки мінівенам, але давно не мав справжнього флагмана після культової «трьохсотої» моделі. Гіпотетичний Chrysler Imperial із тримоторною EREV-системою міг би повернути марку в сегмент люксових авто, пропонуючи і високу потужність, і запас ходу, що перевищує можливості багатьох конкурентів

У Китаї подібні технології вже виходять на ринок
Наприклад, Maextro S800 оснащено трьома електродвигунами та бензиновим турбогенератором 1,5 л, що забезпечує комбінований запас ходу понад 1300 км. Інший приклад — Yangwang U8 з чотирма індивідуальними електромоторами на колесах і 2,0-літровим генератором. Його показники близькі до рівня суперкара: розгін, прохідність і майже 1000 км пробігу на одному заряді з підживленням від генератора
Читати далі
Схожі записиTesla оновила європейські версії Model 3, зробивши їх ще ефективнішими. Після появи в Китаї модернізована Model 3 отримала нові елементи живлення від LG Energy, що дозволило суттєво збільшити запас ходу Електромобілі Tesla розвиваються разом із технологіями акумуляторів Коли на ринку з’являються вдосконалені осередки, виробник може інтегрувати їх у батарейний блок без масштабних змін конструкції. Такий […]
6 Жовтня 2025
Китай впевнено закріплює свій статус світового лідера, встановивши у серпні 2025 року новий рекорд експорту чистих технологій, який досяг вражаючих $20 мільярдів. Таке стрімке зростання, проаналізоване завдяки даним Ember’s China Cleantech Exports Data Explorer, відбувається в першу чергу завдяки вибуховому попиту на електромобілі та акумулятори Рушійна сила: електромобілі та батареї Експорт електромобілів зріс на 26% […]
6 Жовтня 2025
Китайський технологічний гігант Xiaomi, відомий як «китайський Apple», здійснив рішучий крок у напрямку європейського ринку. Компанія, яка нещодавно перетворилася на успішного виробника електромобілів, оголосила про відкриття десяти флагманських магазинів у Західній Європі до кінця 2025 року, починаючи з Німеччини та Іспанії Наразі ці фірмові магазини зосереджені на продажу споживчої електроніки, як-от смартфони, ноутбуки, навушники та […]
6 Жовтня 2025
Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі