Автоконцерн Stellantis, до якого входять такі відомі бренди, як Jeep, Dodge, Ram, та інші, вирішив відмовитися від планів самостійної розробки передових систем допомоги водію (ADAS). За даними Reuters це рішення пов’язане з високими витратами, технічними складнощами та невизначеним попитом на такі технології. Це відбувається в той час, коли компанія вже відстає від своїх конкурентів у виробництві та продажу електромобілів
Чому це важливо?
Ще в лютому Stellantis анонсував систему STLA AutoDrive 1.0, яка мала стати однією з найпрогресивніших на ринку. Вона належала б до третього рівня автономності за класифікацією SAE, тобто водій міг би тимчасово відпускати кермо і відводити погляд від дороги за певних умов, наприклад, під час руху в заторах або на низьких швидкостях (до 60 км/год). У теорії, це дозволило б водіям займатися іншими справами — дивитися фільми, перевіряти пошту чи просто відпочивати

На відміну від неї, більшість сучасних систем, таких як адаптивний круїз-контроль або система утримання в смузі руху, належать до другого рівня автономності. Вони лише допомагають водію, але вимагають його постійного контролю
Системи допомоги водію стають все більш популярними. Дослідження показують, що такі функції, як Super Cruise від General Motors, BlueCruise від Ford та Full Self-Driving від Tesla, є одними з найбільш бажаних для покупців нових авто. Журналісти, які тестують автомобілі, підтверджують їхню ефективність у монотонних поїздках або міських заторах

Що далі для Stellantis?
Замість власної розробки, Stellantis, швидше за все, співпрацюватиме з іншими компаніями, які постачають технології для “автопілотів”. Хоча такий підхід може здатися більш економним, він має свої недоліки. Компанія втрачає повний контроль над технологією, а це може ускладнити своєчасне оновлення та інтеграцію програмного і апаратного забезпечення
Слід зазначити, що автоконцерни вже витрачають мільярди доларів на електрифікацію. Розробка власного автономного водіння, яке ще не приносить прибутку (наприклад, через платну підписку), є величезним фінансовим тягарем. Саме тому інші компанії, як-от Uber, або GM зі своїм підрозділом Cruise, вже зіткнулися з труднощами та навіть скасували деякі свої проєкти

Таке рішення Stellantis свідчить про зміну пріоритетів. Компанія, можливо, усвідомила, що основний бій зараз ведеться не за повну автономність, а за електромобілі. Відставання на цьому ринку є значно більшим ризиком, ніж відсутність “автопілота” власної розробки
Поки такі гіганти, як GM, Ford та Tesla, продовжують активно розвивати власні технології автономного водіння, Stellantis може опинитися в ролі наздоганяючого
Читати далі
Схожі записиПісля General Motors компанія Tesla також звернулася до постачальників із вимогою відмовитися від усіх деталей китайського походження для автомобілів, які сходять з конвеєра у Сполучених Штатах. Виробник поставив чіткі строки: постачальники повинні замінити компоненти з Китаю протягом двох років, а за можливості — завершити перехід навіть швидше Tesla активно перебудовує ланцюги постачань, поступово вилучаючи китайські […]
18 Листопада 2025
Дослідження американської компанії Recurrent показали доволі цікаву й важливу тенденцію: в сучасних електромобілях збереження запасу ходу після трьох років експлуатації виявляється значно кращим, ніж уявляє більшість водіїв. Батарея в будь-якому електрокарі поступово втрачає здатність утримувати заряд, але реальні втрати виявляються не настільки суттєвими й рідко створюють проблеми у щоденній експлуатації Бренди рухаються вперед різними темпами, […]
17 Листопада 2025
У компанії заявили про завершення випробувань інноваційної батареї, яка працює без рідких компонентів та зберігає стабільну продуктивність у дуже широкому температурному діапазоні. Першу серійну модель з новою батареєю планують представити вже у вересні наступного року Твердотільні батареї довго залишалися чимось на кшталт обіцянки на майбутнє, адже вони здатні давати більшу дальність ходу, вищий рівень безпеки […]
17 Листопада 2025
Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі