Автоконцерн Stellantis, до якого входять такі відомі бренди, як Jeep, Dodge, Ram, та інші, вирішив відмовитися від планів самостійної розробки передових систем допомоги водію (ADAS). За даними Reuters це рішення пов’язане з високими витратами, технічними складнощами та невизначеним попитом на такі технології. Це відбувається в той час, коли компанія вже відстає від своїх конкурентів у виробництві та продажу електромобілів
Чому це важливо?
Ще в лютому Stellantis анонсував систему STLA AutoDrive 1.0, яка мала стати однією з найпрогресивніших на ринку. Вона належала б до третього рівня автономності за класифікацією SAE, тобто водій міг би тимчасово відпускати кермо і відводити погляд від дороги за певних умов, наприклад, під час руху в заторах або на низьких швидкостях (до 60 км/год). У теорії, це дозволило б водіям займатися іншими справами — дивитися фільми, перевіряти пошту чи просто відпочивати

На відміну від неї, більшість сучасних систем, таких як адаптивний круїз-контроль або система утримання в смузі руху, належать до другого рівня автономності. Вони лише допомагають водію, але вимагають його постійного контролю
Системи допомоги водію стають все більш популярними. Дослідження показують, що такі функції, як Super Cruise від General Motors, BlueCruise від Ford та Full Self-Driving від Tesla, є одними з найбільш бажаних для покупців нових авто. Журналісти, які тестують автомобілі, підтверджують їхню ефективність у монотонних поїздках або міських заторах

Що далі для Stellantis?
Замість власної розробки, Stellantis, швидше за все, співпрацюватиме з іншими компаніями, які постачають технології для “автопілотів”. Хоча такий підхід може здатися більш економним, він має свої недоліки. Компанія втрачає повний контроль над технологією, а це може ускладнити своєчасне оновлення та інтеграцію програмного і апаратного забезпечення
Слід зазначити, що автоконцерни вже витрачають мільярди доларів на електрифікацію. Розробка власного автономного водіння, яке ще не приносить прибутку (наприклад, через платну підписку), є величезним фінансовим тягарем. Саме тому інші компанії, як-от Uber, або GM зі своїм підрозділом Cruise, вже зіткнулися з труднощами та навіть скасували деякі свої проєкти

Таке рішення Stellantis свідчить про зміну пріоритетів. Компанія, можливо, усвідомила, що основний бій зараз ведеться не за повну автономність, а за електромобілі. Відставання на цьому ринку є значно більшим ризиком, ніж відсутність “автопілота” власної розробки
Поки такі гіганти, як GM, Ford та Tesla, продовжують активно розвивати власні технології автономного водіння, Stellantis може опинитися в ролі наздоганяючого
Читати далі
Схожі записиPorsche завжди славилася своєю інженерною філософією еволюції, а не революції, і протягом 77 років компанія вдосконалювала мистецтво розташування опозитного шестициліндрового двигуна в задній частині своїх спортивних моделей. Проте для електричного Cayenne Porsche вирішила зробити крок далеко за межі традиційного підходу, створивши акумулятор, який не лише перевершує попередні стандарти, а й задає нову планку для технологій […]
2 Жовтня 2025
Плани Dodge створити справжній електричний суперкар під назвою Charger Daytona SRT Banshee зазнали краху ще до того, як автомобіль офіційно з’явився на дорогах. Джерела серед постачальників підтверджують, що 800-вольтова модифікація Banshee фактично скасована. У концерні Stellantis, який володіє брендом Dodge, все відвертіше демонструють відхід від стратегії повної електрифікації, повертаючи у модельний ряд потужні бензинові двигуни […]
2 Жовтня 2025
Компанія одразу підкреслила, що зміни настільки масштабні, що фактично мова йде про новий автомобіль Головне оновлення стосується переходу з архітектури 400 В на сучасну 800-вольтову платформу. Завдяки цьому кросовер тепер підтримує надшвидку зарядку постійним струмом потужністю 350 кВт. Відновлення енергії від 10 до 80% займає лише 22 хвилини, що на чверть швидше, ніж раніше. Такий […]
2 Жовтня 2025
Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі