Після років експериментів з кросоверами Subaru знову звертає погляд на спорткари. Але цього разу — без характерного реву «боксерного» двигуна. У компанії замислилися над повністю електричною версією легендарного BRZ — купе, яке встигло стати улюбленцем ентузіастів
Оригінальний Subaru BRZ з’явився ще у 2011 році
Легке купе з заднім приводом і атмосферним бензиновим двигуном швидко завоювало репутацію драйверського авто. Друга генерація з’явилася у 2020-му, однак жорсткі екологічні вимоги в Європі практично закрили BRZ дорогу на цей ринок. Лише обмежені партії доходили до обраних країн, і Subaru фактично залишилася без спорткара у своєму європейському модельному ряду
Та все може змінитися. За словами Девіда Делло Стрітто, керівника європейського підрозділу Subaru, компанія всерйоз розглядає можливість повернення BRZ — уже у повністю електричному вигляді. У довгостроковій перспективі, каже він, така машина могла би знову з’явитися в автосалонах ЄС
Спершу кросовери, спорткари — потім
Втім, плани Subaru не надто поспішні. У фокусі компанії на найближчі роки — електричні кросовери типу Uncharted, оновлений Solterra і пара нових моделей під назвою Trailseeker. Лише після їх запуску інженери зможуть повернутися до емоційніших проєктів
Втім, перші натяки вже є. Наприклад, концепт Subaru Sport Mobility — футуристичне купе, представлене у 2023 році, — мав електричну платформу, повний привід і пропорції, дуже схожі на BRZ. Хоча технічних характеристик компанія не розкрила, вже відомо: платформи для електрокарів Subaru сьогодні здатні видавати до 377 к.с., що більш ніж достатньо для динамічного купе
Тим, хто сподівався на компроміс — скажімо, BRZ з гібридною установкою — доведеться розчаруватися. Як пояснює Іноуе Масахіко, глобальний керівник EV-напряму Subaru, компоновка нинішнього BRZ не дозволяє інтегрувати гібрид. Єдиний шлях — створити нову електричну модель «з нуля»
Також Масахіко визнає: BRZ — це не про великі тиражі. В Європі Subaru вже експериментувала з обмеженими серіями, як-от Final Edition для Німеччини (300 авто) та Touge Edition для Італії (60 авто). Але для сталого продажу традиційний ДВЗ більше не підходить — надто суворі регуляторні бар’єри
Чи залишиться наступний спортивний Subaru «братом-близнюком» Toyota?
Адже нинішній BRZ розроблений спільно з GR86. Проте з Японії надходять сигнали, що наступне покоління GR86 Toyota розробляє самостійно й воно матиме класичну ДВЗ-конфігурацію — двигун спереду, привід на задню вісь
Читати далі
Схожі записиSkoda показала перші образи Vision O — концепту майбутньої електричної Octavia. Вперше за десятиліття бестселер чехів змінює платформу, стиль і саму ідеологію. Але залишає головне — простір, функціональність і доступність Компанія Skoda впевнено рухається в еру електрифікації Після успіху кросоверів Enyaq та Elroq, а також анонсу компактнішого Epiq, чехи звертають увагу на свій головний козир […]
1 Серпня 2025Новий електричний флагманський Li Auto i8 (не плутати з гібридним суперкаром BMW i8) — це шестимісний SUV, який поєднує аеродинаміку спорткара, салон рівня бізнес-класу й витрату енергії на рівні компактного седана. І все це — за ціну меншу, ніж середньостатистична Tesla Li Auto i8 за габаритами більший за Tesla Model X, а за аеродинамікою кращий […]
1 Серпня 2025Maserati, символ італійської розкоші й інженерної вишуканості, переживає непрості часи. З одного боку — електрифікація, з іншого — спад ринку, а ще з третього — тиск материнської компанії Stellantis і невизначеність у стратегії Електричний суперкар, якого ніхто не замовляв Історія Maserati MC20 Folgore — це приклад того, як навіть найамбітніші проєкти можуть зависнути в повітрі. […]
1 Серпня 2025Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі