Після років експериментів з кросоверами Subaru знову звертає погляд на спорткари. Але цього разу — без характерного реву «боксерного» двигуна. У компанії замислилися над повністю електричною версією легендарного BRZ — купе, яке встигло стати улюбленцем ентузіастів
Оригінальний Subaru BRZ з’явився ще у 2011 році
Легке купе з заднім приводом і атмосферним бензиновим двигуном швидко завоювало репутацію драйверського авто. Друга генерація з’явилася у 2020-му, однак жорсткі екологічні вимоги в Європі практично закрили BRZ дорогу на цей ринок. Лише обмежені партії доходили до обраних країн, і Subaru фактично залишилася без спорткара у своєму європейському модельному ряду

Та все може змінитися. За словами Девіда Делло Стрітто, керівника європейського підрозділу Subaru, компанія всерйоз розглядає можливість повернення BRZ — уже у повністю електричному вигляді. У довгостроковій перспективі, каже він, така машина могла би знову з’явитися в автосалонах ЄС
Спершу кросовери, спорткари — потім
Втім, плани Subaru не надто поспішні. У фокусі компанії на найближчі роки — електричні кросовери типу Uncharted, оновлений Solterra і пара нових моделей під назвою Trailseeker. Лише після їх запуску інженери зможуть повернутися до емоційніших проєктів

Втім, перші натяки вже є. Наприклад, концепт Subaru Sport Mobility — футуристичне купе, представлене у 2023 році, — мав електричну платформу, повний привід і пропорції, дуже схожі на BRZ. Хоча технічних характеристик компанія не розкрила, вже відомо: платформи для електрокарів Subaru сьогодні здатні видавати до 377 к.с., що більш ніж достатньо для динамічного купе
Тим, хто сподівався на компроміс — скажімо, BRZ з гібридною установкою — доведеться розчаруватися. Як пояснює Іноуе Масахіко, глобальний керівник EV-напряму Subaru, компоновка нинішнього BRZ не дозволяє інтегрувати гібрид. Єдиний шлях — створити нову електричну модель «з нуля»

Також Масахіко визнає: BRZ — це не про великі тиражі. В Європі Subaru вже експериментувала з обмеженими серіями, як-от Final Edition для Німеччини (300 авто) та Touge Edition для Італії (60 авто). Але для сталого продажу традиційний ДВЗ більше не підходить — надто суворі регуляторні бар’єри
Чи залишиться наступний спортивний Subaru «братом-близнюком» Toyota?
Адже нинішній BRZ розроблений спільно з GR86. Проте з Японії надходять сигнали, що наступне покоління GR86 Toyota розробляє самостійно й воно матиме класичну ДВЗ-конфігурацію — двигун спереду, привід на задню вісь

Читати далі
Схожі записиПісля General Motors компанія Tesla також звернулася до постачальників із вимогою відмовитися від усіх деталей китайського походження для автомобілів, які сходять з конвеєра у Сполучених Штатах. Виробник поставив чіткі строки: постачальники повинні замінити компоненти з Китаю протягом двох років, а за можливості — завершити перехід навіть швидше Tesla активно перебудовує ланцюги постачань, поступово вилучаючи китайські […]
18 Листопада 2025
Дослідження американської компанії Recurrent показали доволі цікаву й важливу тенденцію: в сучасних електромобілях збереження запасу ходу після трьох років експлуатації виявляється значно кращим, ніж уявляє більшість водіїв. Батарея в будь-якому електрокарі поступово втрачає здатність утримувати заряд, але реальні втрати виявляються не настільки суттєвими й рідко створюють проблеми у щоденній експлуатації Бренди рухаються вперед різними темпами, […]
17 Листопада 2025
У компанії заявили про завершення випробувань інноваційної батареї, яка працює без рідких компонентів та зберігає стабільну продуктивність у дуже широкому температурному діапазоні. Першу серійну модель з новою батареєю планують представити вже у вересні наступного року Твердотільні батареї довго залишалися чимось на кшталт обіцянки на майбутнє, адже вони здатні давати більшу дальність ходу, вищий рівень безпеки […]
17 Листопада 2025
Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі