Після років експериментів з кросоверами Subaru знову звертає погляд на спорткари. Але цього разу — без характерного реву «боксерного» двигуна. У компанії замислилися над повністю електричною версією легендарного BRZ — купе, яке встигло стати улюбленцем ентузіастів
Оригінальний Subaru BRZ з’явився ще у 2011 році
Легке купе з заднім приводом і атмосферним бензиновим двигуном швидко завоювало репутацію драйверського авто. Друга генерація з’явилася у 2020-му, однак жорсткі екологічні вимоги в Європі практично закрили BRZ дорогу на цей ринок. Лише обмежені партії доходили до обраних країн, і Subaru фактично залишилася без спорткара у своєму європейському модельному ряду

Та все може змінитися. За словами Девіда Делло Стрітто, керівника європейського підрозділу Subaru, компанія всерйоз розглядає можливість повернення BRZ — уже у повністю електричному вигляді. У довгостроковій перспективі, каже він, така машина могла би знову з’явитися в автосалонах ЄС
Спершу кросовери, спорткари — потім
Втім, плани Subaru не надто поспішні. У фокусі компанії на найближчі роки — електричні кросовери типу Uncharted, оновлений Solterra і пара нових моделей під назвою Trailseeker. Лише після їх запуску інженери зможуть повернутися до емоційніших проєктів

Втім, перші натяки вже є. Наприклад, концепт Subaru Sport Mobility — футуристичне купе, представлене у 2023 році, — мав електричну платформу, повний привід і пропорції, дуже схожі на BRZ. Хоча технічних характеристик компанія не розкрила, вже відомо: платформи для електрокарів Subaru сьогодні здатні видавати до 377 к.с., що більш ніж достатньо для динамічного купе
Тим, хто сподівався на компроміс — скажімо, BRZ з гібридною установкою — доведеться розчаруватися. Як пояснює Іноуе Масахіко, глобальний керівник EV-напряму Subaru, компоновка нинішнього BRZ не дозволяє інтегрувати гібрид. Єдиний шлях — створити нову електричну модель «з нуля»

Також Масахіко визнає: BRZ — це не про великі тиражі. В Європі Subaru вже експериментувала з обмеженими серіями, як-от Final Edition для Німеччини (300 авто) та Touge Edition для Італії (60 авто). Але для сталого продажу традиційний ДВЗ більше не підходить — надто суворі регуляторні бар’єри
Чи залишиться наступний спортивний Subaru «братом-близнюком» Toyota?
Адже нинішній BRZ розроблений спільно з GR86. Проте з Японії надходять сигнали, що наступне покоління GR86 Toyota розробляє самостійно й воно матиме класичну ДВЗ-конфігурацію — двигун спереду, привід на задню вісь

Читати далі
Схожі записиIONITY розширила мережу швидкісних зарядних станцій для електромобілів у Києві, відкривши потужний хаб на верхньому паркінгу ТРЦ «ХІТ Mall» біля метро Житомирська за адресою проспект Берестейський, 134/1 Спочатку тут працювали дві станції, потім чотири, а тепер шість, що дозволяє одночасно заряджати до 17 електрокарів з загальною потужністю майже 1 МВт. Серед обладнання дев’ять кабелів CCS […]
1 Жовтня 2025
Кожен, хто думав, що спроба Audi створити електровелосипед може бути одноразовою, повинен подумати ще раз Німецький автовиробник повернувся з новим електровелосипедом, розробленим для подолання бездоріжжя, з оновленими компонентами та нижчою початковою ціною, ніж у попередника. За $5850 він доступніший за деякі традиційні електровелосипеди, які не пов’язані з розкішними автомобілями Новинка розроблена у партнерстві з італійським […]
1 Жовтня 2025
Попри ознаки економічної турбулентності — зростання інфляції та підвищення рівня безробіття до 4,3% минулого місяця у США, що навіть змусило Федеральну резервну систему знизити процентні ставки — американські покупці автомобілів демонструють несподівану активність. Аналітики компанії Edmunds прогнозують, що третій квартал цього року стане найсильнішим для продажів нових автомобілів з 2019 року Стимули та прогнози продажів […]
1 Жовтня 2025
Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі