Tesla Cybercab: майбутнє автономних електромобілів під загрозою через регулювання
Tesla обіцяє революцію в транспорті зі своїм новим Cybercab, але юридичні та питання безпеки стоять на заваді їх масового впровадження. Наразі правила Національної адміністрації безпеки дорожнього руху США (NHTSA) обмежують виробництво моделей без елементів управління до 2500 одиниць на рік. Це значно ускладнює реалізацію планів Tesla щодо масового виробництва Cybercab без змін у законодавстві
Обмеження NHTSA: максимум 2500 авто на рік
Під час презентації Cybercab минулого тижня Ілон Маск заявив про плани виробництва у “дуже великих” обсягах. Але перед Tesla стоїть безліч регуляторних перешкод, які потрібно подолати, щоб ця повністю автономна модель з’явилася на дорогах. Cybercab, на відміну від інших моделей компанії, не матиме керма, педалей чи будь-яких інших елементів управління. Хоча це відповідає концепції повністю автономного авто, отримати дозвіл на використання такого транспорту на дорогах буде непросто
Щоб випустити автомобіль без стандартних елементів управління, автовиробник повинен отримати дозвіл NHTSA. Наприклад, GM намагалася отримати такий дозвіл для свого роботаксі у 2022 році, але після двох років очікування відкликала заявку через відсутність відповіді
Проблема масового виробництва та державного регулювання
Якщо Tesla все ж вдасться отримати дозвіл NHTSA, за нинішніми правилами компанія зможе виробляти лише 2500 автомобілів Cybercab без керма та педалей на рік, як повідомляє Bloomberg. Така кількість недостатня для реалізації планів Маска щодо великого флоту роботаксі в США. Експерт з автономних транспортних засобів та професор права з Університету Південної Кароліни Браянт Волкер зазначає, що “винятки не підходять для масових виробників”, якщо Конгрес не збільшить цей ліміт
Маск заявив, що виробництво Cybercab почнеться до 2027 року, хоча Tesla ще навіть не подала заявку на отримання необхідного дозволу від NHTSA. Це може бути маркетинговий хід або звична справа для Tesla, яка часто затримує виконання своїх обіцянок
Випробування та регулювання на рівні штатів
Крім федеральних правил, Tesla доведеться мати справу із законодавством на рівні штатів. Компанія ще не має дозволу на випробування або використання безпілотних авто в Каліфорнії, і, за оцінками експертів, отримання такого дозволу може зайняти роки. Tesla також повинна буде надати штату повний звіт про результати тестувань технології. Хоча в штатах, як-от Техас, отримати дозвіл може бути легше, компанія все одно має довести, що технологія повністю готова до використання на дорогах