Трамп не любить електромобілі, але не проти щоб Китай виробляв їх у США

21.07.2024
Трамп не любить електромобілі, але не проти щоб Китай виробляв їх у США — photo 13316

Колишній президент США Дональд Трамп вже виказував свій негатив щодо електромобілів. І тепер офіційний кандидат від Республіканської партії та його візаві, сенатор Джей-Ді Венс, ведуть війну проти електромобілів. «Вони не проїжджають достатньо далеко. Вони дуже дорогі та важкі», – сказав Трамп нещодавно в інтерв’ю Bloomberg

Він також сказав, що автомобільна промисловість зіткнеться з “кривавою банею” китайської конкуренції, якщо його не переоберуть. Але на Національному з’їзді Республіканської партії в Мілуокі Трамп висловив несподівану відкритість до китайських автовиробників, які будують заводи в США

Трамп не любить електромобілі, але не проти щоб Китай виробляв їх у США — photo 2
– Прямо зараз, коли ми говоримо, великі заводи будуються в Мексиці, – сказав Трамп на Республіканському національному з’їзді. Він додав: – Ці заводи будуть побудовані в Сполучених Штатах, і наші люди будуть працювати на них

Ці висловлювання стали несподіванкою для багатьох, від представників американської автомобільної промисловості, які побоюються конкуренції з боку передових китайських електромобілів, до колег-республіканців, які займають жорстку позицію щодо Китаю та її правлячої Комуністичної партії

Трамп натякнув, що наполягатиме на внесенні змін до Угоди про вільну торгівлю між США та Мексикою і Канадою (USMCA) і обкладатиме автомобілі мексиканського виробництва податками до 200%, щоб запобігти їхньому ввезенню до Сполучених Штатів

Це значно вплине на всю автомобільну промисловість, враховуючи, скільки автомобілів для американського ринку – електричних та інших – виробляються в Мексиці компаніями General Motors, Ford, Mazda, Nissan, BMW та іншими

Адміністрація Байдена вже запровадила 100% мита на імпорт китайських автомобілів, фактично заборонивши їх продаж у США. Але кілька моделей, які продаються в США, виробляються в Мексиці. До них відносяться нові електричні кросовери Chevrolet Blazer та Equinox, що виробляються на заводі General Motors у Рамосі Арізпе. BYD і Tesla мають плани побудувати заводи в Мексиці. Існує реальна можливість, що Kia EV3 також буде вироблятися там

Трамп не любить електромобілі, але не проти щоб Китай виробляв їх у США — photo 3

Колишній президент говорить багато речей. Багато з них – відверта брехня. Це одна з причин, чому газети наймають штатних фактчекерів. Тож сприймайте його коментарі з певною часткою скептицизму. Але китайські автовиробники, ймовірно, радіють коментарям Трампа. І потенційні наслідки таких висловлюва надто загрозливі, щоб їх ігнорувати

Перші американські “Хонди”, “Тойоти” та “Ніссани” з’явилися десятки років тому, і разом з ними вони запровадили високоефективні виробничі процеси, які мінімізували помилки на конвеєрах і максимізували випуск продукції. Роки потому японські автомобілі все ще панують у США: Toyota є найбільш популярним американським брендом у кількох категоріях, і майже всі автомобілі Honda, що продаються в Америці, також виробляються тут

Гіпотетично, китайські автовиробники також могли б принести значний внесок у створення електромобілів на американській землі. Зрештою, китайські автовиробники та виробники акумуляторів змогли демократизувати та комерціалізувати електромобілі краще, ніж будь-яка інша країна. Вони тримають залізну руку на заводах з переробки акумуляторів, а деякі з найбільших світових виробників акумуляторів теж китайські. Наприклад, CATL

І все ж у тій же промові Трамп пообіцяв покласти край “мандату на електромобілі” в перший же день, якщо його переоберуть. Хоча факт залишається фактом: ніякого “мандату” не існує, він послався на критерії EPA щодо викидів забруднюючих речовин, які були розроблені на початку цього року. Правила EPA вимагають від автовиробників продавати більше електромобілів, щоб досягти цільових показників викидів, спрямованих на запобігання потраплянню в атмосферу мільярдів тонн шкідливих газів. Водночас автовиробники відсувають терміни повної електрифікації своєї лінійки. Тож коли ви зайдете до автосалону через кілька років, у вас, швидше за все, буде можливість вибрати між юензиновим автомобілем, звичайним гібридом, гібридом з можливістю підзарядки або повністю електричною моделлю

Зрештою, можна з упевненістю сказати, що американські автовиробники мають потужну групу лобістів. Якщо Трамп дасть зелене світло китайським автовиробникам, місцеві бренди не сидітимуть склавши руки. Вони, швидше за все, зроблять все, що в їхніх силах, щоб цього не сталося. Чи вдасться їм це зробити? Не складно відповісти на це питання

контакти
Ми завжди на звʼязку з Вами
контакти
Ми завжди на звʼязку з Вами

    Дякуємо за співпрацю та очікування

    Наша команда вже отримала Ваше повідомлення і ми звʼяжемось з Вами найближчим часом

    OK