Вчені працюють над самовідновлюваними батареями для електромобілів — photo 34648

Вчені працюють над самовідновлюваними батареями для електромобілів

17.03.2025
2 хвилини на прочитання

Чому електромобілям потрібні «цілющі» батареї?

У світі електромобільних батарей не існує універсального рішення. Вони відрізняються за розмірами, хімічним складом та характеристиками, залежно від типу транспортного засобу. Проте мета завжди одна: збільшити щільність енергії, прискорити зарядку, знизити вартість та покращити безпеку. Європейські вчені з організації SINTEF стверджують, що один із можливих шляхів до цього – батарея, здатна до самовідновлення, яка ще й екологічно безпечніша

Що такого особливого в «сендвіч-батареї»?

Дослідники порівнюють свою інноваційну батарею з багатошаровим «сендвічем»: катод зверху, анод знизу, а між ними – спеціальні роздільники та зв’язуючі матеріали. Проте головна відмінність – у хімічному складі. Катод у цій батареї складається з оксиду літій-нікель-марганцю, що не містить кобальту, має меншу кількість нікелю та літію, але забезпечує вищу середню напругу. Це не тільки покращує продуктивність і час зарядки, а й дозволяє компактніше розмістити більше енергії

Вчені працюють над самовідновлюваними батареями для електромобілів — photo 2

Анод створений на основі кремнієво-графітового композиту. Кремнієві аноди набирають популярності серед виробників батарей, оскільки вони усувають неефективність графітових анодів. У США компанії Amprius, Group14 та Sila Nanotechnologies активно розробляють такі технології. Проблема кремнієвих анодів полягає у їхньому схильному до розширення об’ємі під час циклів зарядки-розрядки. Проте використання графіту у складі допомагає стабілізувати структуру, усуваючи цю проблему

Як батарея «заліковує» сама себе?

Одним із найбільш вражаючих рішень цієї батареї є особливий «суперклей», що допомагає їй самостійно відновлювати дрібні пошкодження. Це працює аналогічно до шин із самозаклеювальним покриттям: спеціальні роздільники та зв’язуючі матеріали зберігають цілісність структури навіть після пошкоджень. Зв’язуючі речовини утримують активні частинки разом, а роздільники запобігають коротким замиканням, не дозволяючи катоду та аноду стикатися

Вчені працюють над самовідновлюваними батареями для електромобілів — photo 3

Розробка першого покоління цієї унікальної електролітної системи вже завершена, і зараз вчені працюють над удосконаленням другої версії. Наступний крок – перетворення лабораторного прототипу на реальний продукт масового виробництва. Адже створити проривну технологію у лабораторії – одне завдання, а от впровадити її у промислове виробництво — зовсім інше

Як зазначив президент та головний стратегічний директор LG Energy Solution у Північній Америці Боб Лі: «Справжня технологія – це виробництво. Випустити батареї у великій кількості, забезпечивши стабільну якість – ось у чому полягає виклик»

Читати далі

Схожі записи
General Motors згортає виробництво електровантажівок BrightDrop

Американський автогігант General Motors офіційно припинив випуск електричних фургонів BrightDrop, які виготовлялися на заводі CAMI Assembly у місті Інгерсолл, провінція Онтаріо. Компанія визнала, що ринок комерційних електровантажівок розвивається набагато повільніше, ніж очікувалося, а попит виявився мізерним Виробництво BrightDrop стартувало наприкінці 2022 року, однак проект із самого початку зіткнувся з труднощами  GM створила новий бренд BrightDrop, […]

23 Жовтня 2025
General Motors згортає виробництво електровантажівок BrightDrop — photo 60301
Chery створила батарею для електромобілів із запасом ходу понад 1300 км

Китайський автовиробник Chery Automobile заявив про створення нового покоління твердотільних акумуляторів, які здатні більш ніж удвічі збільшити запас ходу електромобілів і залишаються безпечними навіть у найекстремальніших умовах Chery нині входить до четвірки найбільших виробників автомобілів у Китаї та є найбільшим експортером машин із країни, випереджаючи навіть BYD у першій половині 2025 року. Компанія випускає електромобілі, […]

23 Жовтня 2025
Chery створила батарею для електромобілів із запасом ходу понад 1300 км — photo 60291
GM переходить на обчислювальну платформу Nvidia, щоб наздогнати Tesla

У найближчі роки автомобілі Chevrolet і Cadillac отримають потужні комп’ютери Nvidia та нову електронну архітектуру, яка змінить усе у світі автомобілів. Починаючи з 2028 року, General Motors оснастить свої моделі надсучасними центральними обчислювальними системами, які дозволять їм швидше оновлюватися, стабільніше працювати і з часом ставати дедалі автономнішими. Ідеться не лише про електромобілі — нова система […]

23 Жовтня 2025
GM переходить на обчислювальну платформу Nvidia, щоб наздогнати Tesla — photo 60263
General Motors згортає виробництво електровантажівок BrightDrop

Американський автогігант General Motors офіційно припинив випуск електричних фургонів BrightDrop, які виготовлялися на заводі CAMI Assembly у місті Інгерсолл, провінція Онтаріо. Компанія визнала, що ринок комерційних електровантажівок розвивається набагато повільніше, ніж очікувалося, а попит виявився мізерним Виробництво BrightDrop стартувало наприкінці 2022 року, однак проект із самого початку зіткнувся з труднощами  GM створила новий бренд BrightDrop, […]

23 Жовтня 2025
General Motors згортає виробництво електровантажівок BrightDrop — photo 60301
Chery створила батарею для електромобілів із запасом ходу понад 1300 км

Китайський автовиробник Chery Automobile заявив про створення нового покоління твердотільних акумуляторів, які здатні більш ніж удвічі збільшити запас ходу електромобілів і залишаються безпечними навіть у найекстремальніших умовах Chery нині входить до четвірки найбільших виробників автомобілів у Китаї та є найбільшим експортером машин із країни, випереджаючи навіть BYD у першій половині 2025 року. Компанія випускає електромобілі, […]

23 Жовтня 2025
Chery створила батарею для електромобілів із запасом ходу понад 1300 км — photo 60291
GM переходить на обчислювальну платформу Nvidia, щоб наздогнати Tesla

У найближчі роки автомобілі Chevrolet і Cadillac отримають потужні комп’ютери Nvidia та нову електронну архітектуру, яка змінить усе у світі автомобілів. Починаючи з 2028 року, General Motors оснастить свої моделі надсучасними центральними обчислювальними системами, які дозволять їм швидше оновлюватися, стабільніше працювати і з часом ставати дедалі автономнішими. Ідеться не лише про електромобілі — нова система […]

23 Жовтня 2025
GM переходить на обчислювальну платформу Nvidia, щоб наздогнати Tesla — photo 60263
контакти
Ми завжди на звʼязку з Вами
контакти
Ми завжди на звʼязку з Вами

    Дякуємо за співпрацю та очікування

    Наша команда вже отримала Ваше повідомлення і ми звʼяжемось з Вами найближчим часом

    OK