Чому електромобілям потрібні «цілющі» батареї?
У світі електромобільних батарей не існує універсального рішення. Вони відрізняються за розмірами, хімічним складом та характеристиками, залежно від типу транспортного засобу. Проте мета завжди одна: збільшити щільність енергії, прискорити зарядку, знизити вартість та покращити безпеку. Європейські вчені з організації SINTEF стверджують, що один із можливих шляхів до цього – батарея, здатна до самовідновлення, яка ще й екологічно безпечніша
Що такого особливого в «сендвіч-батареї»?
Дослідники порівнюють свою інноваційну батарею з багатошаровим «сендвічем»: катод зверху, анод знизу, а між ними – спеціальні роздільники та зв’язуючі матеріали. Проте головна відмінність – у хімічному складі. Катод у цій батареї складається з оксиду літій-нікель-марганцю, що не містить кобальту, має меншу кількість нікелю та літію, але забезпечує вищу середню напругу. Це не тільки покращує продуктивність і час зарядки, а й дозволяє компактніше розмістити більше енергії
Анод створений на основі кремнієво-графітового композиту. Кремнієві аноди набирають популярності серед виробників батарей, оскільки вони усувають неефективність графітових анодів. У США компанії Amprius, Group14 та Sila Nanotechnologies активно розробляють такі технології. Проблема кремнієвих анодів полягає у їхньому схильному до розширення об’ємі під час циклів зарядки-розрядки. Проте використання графіту у складі допомагає стабілізувати структуру, усуваючи цю проблему
Як батарея «заліковує» сама себе?
Одним із найбільш вражаючих рішень цієї батареї є особливий «суперклей», що допомагає їй самостійно відновлювати дрібні пошкодження. Це працює аналогічно до шин із самозаклеювальним покриттям: спеціальні роздільники та зв’язуючі матеріали зберігають цілісність структури навіть після пошкоджень. Зв’язуючі речовини утримують активні частинки разом, а роздільники запобігають коротким замиканням, не дозволяючи катоду та аноду стикатися
Розробка першого покоління цієї унікальної електролітної системи вже завершена, і зараз вчені працюють над удосконаленням другої версії. Наступний крок – перетворення лабораторного прототипу на реальний продукт масового виробництва. Адже створити проривну технологію у лабораторії – одне завдання, а от впровадити її у промислове виробництво — зовсім інше
Як зазначив президент та головний стратегічний директор LG Energy Solution у Північній Америці Боб Лі: «Справжня технологія – це виробництво. Випустити батареї у великій кількості, забезпечивши стабільну якість – ось у чому полягає виклик»
Читати далі
Схожі записиКомпанія BYD демонструє рекордні продажі електромобілів, однак на внутрішньому ринку Китаю вона стикається з проблемами У травні 2025 року BYD реалізувала 382 476 нових енергоефективних транспортних засобів (NEV), що стало найкращим місячним результатом поточного року. Загальний обсяг продажів за перші п’ять місяців склав понад 1,76 мільйона одиниць, зокрема 1,73 мільйона легкових авто. Основне зростання забезпечили […]
27 Червня 2025Адміністрація Трампа зазнала суттєвого удару у справі фінансування зарядної інфраструктури для електромобілів Окружний суддя в Вашингтоні постановив розблокувати мільярдні кошти, виділені Конгресом на Національну програму розвитку мережі зарядних станцій для електротранспорту. У своєму рішенні суддя наголосила, що Конгрес схвалив виділення п’яти мільярдів доларів на стратегічне розгортання інфраструктури та створення єдиної мережі для збору даних і […]
27 Червня 2025І хоча це поки що концепт, фактично перед нами серійний Mercedes-AMG GT 4-Door нового покоління Концепт GT XX оснащено тримоторною силовою установкою на базі осьових електродвигунів Yasa, які видають понад 1341 к.с. (1000 кВт). Один мотор встановлено спереду, та два ззаду, вони забезпечують повний привід з динамічним розподілом моменту. Розгін до 100 км/год займає менше […]
27 Червня 2025Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі