Volkswagen повертає кнопки – більше ніяких сенсорних панелей!
Чому автовиробники переглядають своє рішення?
Останніми роками багато виробників автомобілів, включно з Volkswagen, намагалися перевести якомога більше функцій керування в сенсорні панелі та екрани. Вони пояснювали це сучасним дизайном, зручністю та економією. Проте користувачі та автомобільні експерти вже давно скаржаться, що такий підхід лише ускладнює керування, відволікає водіїв і навіть може бути небезпечним
Тепер Volkswagen офіційно визнав свою помилку. Головний дизайнер компанії Андреас Міндт заявив, що виробник повернеться до фізичних кнопок у всіх наступних моделях, починаючи з ID.2. “Ми більше ніколи не зробимо такої помилки,” – сказав Міндт. За його словами, основні функції, як-от регулювання гучності, керування клімат-контролем та аварійна сигналізація, знову отримають окремі фізичні перемикачі. Також VW відмовиться від сенсорних панелей на кермі, які часто викликали незадоволення водіїв через випадкові натискання та відсутність чіткої тактильної відповіді

Сенсорні панелі та екрани: чи це справді зручно?
Ідея заміни фізичних кнопок на сенсорні екрани здавалася привабливою. Вона дозволяла зробити інтер’єри мінімалістичними, а також скоротити витрати на виробництво. Проте ця концепція показала свої суттєві недоліки. У сучасних моделях Volkswagen, як-от ID.4, користувачі змушені керувати клімат-контролем і медіасистемою через незручні сенсорні слайдери, які до того ж не підсвічуються у темряві. Додаткове налаштування вентиляції або підігріву сидінь вимагає входу глибоко в меню на екрані, значно відволікаючи під час руху
Ще гіршою виявилася ситуація із сенсорними панелями на кермі. Volkswagen встановлював їх у своїх нових моделях замість класичних кнопок, проте вони виявилися занадто чутливими та часто спрацьовували від випадкових дотиків. Водночас, коли водіям дійсно потрібно було перемкнути функцію, панелі не завжди реагували так, як очікувалося

Подібні проблеми виникли і в Mercedes-Benz, який також пішов шляхом цифровізації керування. Компанія запровадила 56-дюймовий екран, що розтягнувся на всю передню панель, а також сенсорні кнопки на кермі. Проте головний дизайнер Mercedes Горден Вагенер пізніше визнав: “Екрани – це не розкіш”, натякаючи, що бренд буде переглядати своє рішення і, ймовірно, також повернеться до фізичних кнопок
Що змусило автовиробників переглянути свої рішення?
Окрім масових скарг користувачів, вагомим фактором став підхід Європейської програми оцінки безпеки автомобілів (Euro NCAP). З 2026 року автомобілі без фізичних кнопок для ключових функцій не зможуть отримати максимальний 5-зірковий рейтинг безпеки. Це означає, що виробники будуть змушені повернути окремі перемикачі для сигналу, склоочисників, аварійної сигналізації, поворотників і системи екстреного виклику SOS

Фахівці з безпеки вже давно попереджали про небезпеку сенсорних панелей у транспортних засобах. За словами Метью Ейвері, директора стратегічного розвитку Euro NCAP, “ми спостерігаємо все більше аварій, спричинених тим, що водії відволікаються на сенсорні екрани”. Це підтверджують численні дослідження: використання сенсорного інтерфейсу під час руху збільшує ризик ДТП майже вдвічі порівняно зі стандартними кнопками
Ще одним фактором, що вплинув на масове впровадження сенсорних дисплеїв, стали витрати виробництва. Виробникам дешевше інтегрувати всі функції в один екран, ніж проектувати окремі перемикачі та кнопки. Tesla стала першою, хто масово запровадив подібний підхід у Model S, що виглядало інноваційно на той час. Проте згодом користувачі почали сумніватися, чи дійсно таке рішення є зручним. У Model 3 компанія Tesla довела мінімалізм до межі, прибравши навіть важелі поворотників та склоочисників, змусивши водіїв змінювати режими руху через сенсорний екран. Проте Tesla вже розглядає можливість повернення деяких фізичних елементів керування

Повернення до кнопок: що це означає для автомобільної індустрії?
Тенденція до повернення фізичних перемикачів свідчить про те, що автовиробники почали слухати своїх клієнтів. Volkswagen вже оголосив, що всі майбутні моделі, починаючи з ID.2, отримають фізичні кнопки для п’яти основних функцій. Це стане важливим кроком у підвищенні зручності та безпеки керування автомобілем
Tesla, Mercedes, Volkswagen та інші компанії, які зробили ставку на тотальну цифровізацію, тепер змушені шукати баланс між технологіями та комфортом. Адже врешті-решт автомобіль – це не смартфон, і важливі функції мають бути доступні водію без зайвих відволікань