Команда Mercedes-AMG PETRONAS Formula One робить сміливий крок у бік електрифікації автоспорту, вперше використавши електричні вантажівки для перевезення своїх болідів на етапи чемпіонату. Компанія прагне стати найбільш екологічною професійною спортивною командою у світі, і перехід на електротягачі є важливим елементом цього плану
Після пілотного запуску під час Гран-прі Великої Британії 2025 року, Mercedes перевезла свої новітні боліди W16 з бази в Браклі до Зандворта на електровантажівках Mercedes-Benz eActros 600. Маршрут протяжністю 673 км став реальним тестом для техніки, адже логістика Формули-1 потребує точності, а будь-які збої можуть обійтися команді дуже дорого
Що таке Mercedes-Benz eActros 600?
Це електрична вантажівка далекої дії з акумулятором ємністю 600 кВт-год на основі літій-залізо-фосфатної (LFP) технології. Вона здатна проїхати до 500 км на одному заряді і заряджається з 20% до 80% менш ніж за пів години за допомогою системи Megawatt Charging System (MCS)
Mercedes стверджує, що протягом повного життєвого циклу така вантажівка зменшує викиди CO₂ на 80% у порівнянні з дизельними аналогами
Для Формули-1 це серйозний крок: автоспорт десятиліттями асоціювався з високими викидами, а логістика команд — з сотнями дизельних фур. Перехід на електрику показує, що технологія готова для справжніх випробувань
Попри гучні заяви, не все так просто. Запас ходу 500 км звучить вражаюче, але маршрути Формули-1 часто значно довші, а інфраструктура MCS-зарядок поки що обмежена. Це означає, що без ретельного планування та проміжних зупинок обійтись складно
Проте сама поява eActros 600 у такій сфері — величезний крок уперед
Якщо технологія витримає навантаження гоночної логістики, вона доведе свою надійність для комерційних перевезень
Перехід на електровантажівки — частина ширшої програми скорочення викидів команди. У 2022 році Mercedes тестувала HVO100 — біопаливо з відпрацьованих жирів та олій, а вже у 2024 році 98% європейських вантажних перевезень команди виконувалися на ньому. Це дозволило уникнути понад 500 тонн CO₂e
Загалом Формула-1 знизила свій вуглецевий слід із 228 793 тонн CO₂e у 2018 році до 168 720 тонн у 2024 році. Однак логістика досі залишається одним із найбільших джерел викидів, тому Mercedes прагне впливати навіть на Scope 3 — непрямі викиди по всьому ланцюжку постачання
Партнерство заради майбутнього
Цей проєкт став можливим завдяки тісній співпраці з Daimler Truck UK. У компанії наголошують, що eActros 600 здатний повністю змінити уявлення про далекобійну логістику:
«Проєкт показує, що ера електрифікації настала, і тривога щодо запасу ходу більше не є проблемою», — заявив менеджер з електроконсультацій Daimler Truck UK Еш Армстронг
Поки що це виглядає як експеримент, але він може стати першим сигналом про справжній прорив у сфері електровантажівок. Якщо технологія витримає напружений графік Формули-1, вона точно готова для звичайних перевезень
Читати далі
Схожі записиАмериканський автогігант General Motors офіційно припинив випуск електричних фургонів BrightDrop, які виготовлялися на заводі CAMI Assembly у місті Інгерсолл, провінція Онтаріо. Компанія визнала, що ринок комерційних електровантажівок розвивається набагато повільніше, ніж очікувалося, а попит виявився мізерним Виробництво BrightDrop стартувало наприкінці 2022 року, однак проект із самого початку зіткнувся з труднощами GM створила новий бренд BrightDrop, […]
23 Жовтня 2025Китайський автовиробник Chery Automobile заявив про створення нового покоління твердотільних акумуляторів, які здатні більш ніж удвічі збільшити запас ходу електромобілів і залишаються безпечними навіть у найекстремальніших умовах Chery нині входить до четвірки найбільших виробників автомобілів у Китаї та є найбільшим експортером машин із країни, випереджаючи навіть BYD у першій половині 2025 року. Компанія випускає електромобілі, […]
23 Жовтня 2025У найближчі роки автомобілі Chevrolet і Cadillac отримають потужні комп’ютери Nvidia та нову електронну архітектуру, яка змінить усе у світі автомобілів. Починаючи з 2028 року, General Motors оснастить свої моделі надсучасними центральними обчислювальними системами, які дозволять їм швидше оновлюватися, стабільніше працювати і з часом ставати дедалі автономнішими. Ідеться не лише про електромобілі — нова система […]
23 Жовтня 2025Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі