Огляд Maxus T90 EV – перший в Європі електричний пікап — photo 35828

Огляд Maxus T90 EV – перший в Європі електричний пікап

30.03.2025

Коли чуєш про електричний пікап, уява малює щось на кшталт Tesla Cybertruck або Ford F-150 Lightning. Але першим електричним пікапом, який офіційно з’явився на європейському ринку, став скромніший за характером та ціною китайський Maxus T90 EV від концерну SAIC

Історія появи моделі – з попелу LDV до електричного піонера

Пам’ятаєте британську марку LDV (Leyland DAF Vans)? Після її банкрутства у 2009 році, активи викупив китайський промисловий гігант SAIC (Shanghai Automotive Industry Corporation), який у 2011 році відродив бренд під новою назвою – Maxus. Спочатку вони зосередилися на комерційних фургонах, але згодом вирішили спробувати свої сили і в сегменті пікапів

Огляд Maxus T90 EV – перший в Європі електричний пікап — photo 2

Екстер’єр:

  • 17-дюймові легкосплавні диски з шинами 245/65 R17
  • Передній та задній бампери у колір кузова
  • Дзеркала і ручки дверей у колір кузова
  • Вантажний бокс у колір кузова (захисне покриття боксу – опція)
  • Підніжка для легкої посадки
  • Труби з нержавіючої сталі для захисту кузова

Так з’явилася лінійка T-серії: спочатку більш доступні T60 і T70, а потім, у 2021 році, флагман – T90. На китайському ринку T90 пропонується з дизельними двигунами, але SAIC, будучи одним із лідерів електрифікації в Китаї, вирішив піти далі. Вони взяли платформу T90, яка, до речі, продається на деяких азійських ринках як MG Extender (так, ще один бренд під крилом SAIC!), викинули звідти дизельний мотор та всю його свиту, і вмонтували електричну силову установку

Результатом став Maxus T90 EV – модель, яка у 2022-2023 роках наробила галасу, ставши першим офіційно доступним електричним пікапом у Великій Британії та, по суті, в Європі. Це був сміливий крок, адже ринок пікапів – один із найконсервативніших. Але хтось мав бути першим, чи не так? Навіть якщо цей “перший” виглядає трохи… компромісно

Європейська версія була адаптована спеціально під місцеві вимоги, зокрема отримала необхідну вантажопідйомність у 1000 кг для реєстрації як комерційний транспорт, та CCS-роз’єм, замість китайського GB/T

Огляд Maxus T90 EV – перший в Європі електричний пікап — photo 3

Загальний огляд моделі, особливості зовнішності, розміри кузова

Зовні Maxus T90 EV виглядає як типовий сучасний пікап: великий, “м’язистий”, з подвійною кабіною (інших варіантів немає) і досить агресивним дизайном передньої частини. Величезна хромована решітка радіатора (хоча радіатор йому не дуже й потрібен) і вузькі світлодіодні фари надають йому досить серйозного вигляду. Це вам не футуристичний Tesla Cybertruck, а радше стара добра класика в новому виконанні

Стандартно автомобіль оснащується 17-дюймовими легкосплавними дисками, пофарбованою захисною вставкою у вантажному відсіку, зовнішніми гаками для кріплення вантажу та блискучою дугою безпеки з нержавіючої сталі над кабіною. Все це створює образ готової до роботи “робочої конячки”

Але придивіться уважніше, особливо збоку. Бачите щось дивне під днищем? Так, це вона – велика батарея ємністю 88,5 кВт-год. Щоб її розмістити, інженерам довелося пожертвувати системою повного приводу (про це пізніше) і, що важливіше, кліренсом. Дорожній просвіт тут складає всього 187 мм. Для порівняння, у Toyota Hilux – 310 мм, а у багатьох міських кросоверів, типу Skoda Enyaq, – 186 мм! Наслідки для прохідності очевидні. Кути в’їзду та з’їзду (27 та 24 градуси відповідно) також поступаються класичним пікапам. Глибина подолання броду – 550 мм, що непогано, але значно менше, ніж у того ж Ford Ranger (понад 800 мм)

Огляд Maxus T90 EV – перший в Європі електричний пікап — photo 4

Вантажна платформа має довжину 1485 мм, що цілком достатньо, порівнянно з конкурентами типу Isuzu D-Max. А головне – вантажопідйомність складає рівно 1000 кг. Ця цифра не випадкова: у Великій Британії це дозволяє класифікувати T90 EV як комерційний транспорт і дає право бізнесу на повернення ПДВ та інші податкові пільги. Хитро, Maxus, хитро!

Особливості інтер’єру: функціонально, але без вишуканості

Всередині T90 EV пропонує просторий салон на п’ятьох. Дизайн передньої панелі асиметричний: 10,25-дюймова цифрова панель приладів і центральний 10,25-дюймовий сенсорний екран злегка повернуті до водія

Огляд Maxus T90 EV – перший в Європі електричний пікап — photo 5

Безпека та допомога водію:

  • Фронтальні та бічні подушки безпеки
  • Бічні захисні шторки для двох рядів сидінь
  • Система курсової стійкості (ESC)
  • Автоматичне екстрене гальмування (AEB)
  • Асистент екстреного гальмування
  • Система допомоги при старті на підйомі (HAS)
  • Система контролю тиску в шинах
  • Камера заднього виду та задні датчики паркування
  • Перевірка ременів безпеки для всіх сидінь
  • Два кріплення Isofix для дитячих крісел
  • Датчик дощу

Якість матеріалів… скажімо так, утилітарна. Багато твердого, гулкого пластику, який може поскрипувати і відчуватися не дуже якісним. З іншого боку, це пікап, і, можливо, така “дубовість” навіть практична для робочого автомобіля. Сидіння стандартно оббиті штучною шкірою, виглядають непогано і досить зручні, з 6-позиційним регулюванням для водія та переднього пасажира. А от підігрів передніх сидінь – це опція, що для електромобіля, де кожен ват на рахунку, трохи дивно. Адже для електрокара, з точки зору економії енергії, простіше зігріти водія та пасажира через крісло та кермо, ніж опалюючи досить об’ємний салон через кліматичну систему вентиліції

Огляд Maxus T90 EV – перший в Європі електричний пікап — photo 6

Інформаційно-розважальна система:

  • 10,3-дюймовий кольоровий сенсорний дисплей
  • Apple CarPlay і QDlink
  • Bluetooth-з’єднання
  • USB-роз’єм

Великі дисплеї (цифрова панель приладів 10,25 дюйма і центральний екран 12 дюймів) досить чіткі, підтримують Apple CarPlay, але відгук системи не назвеш блискавичним, та й Apple CarPlay працює лише через провід, і час від часу “відпадає”. Зате є окремі кнопки, хоч і сенсорні, що незручно в рукавичках, принаймні для керування клімат-контролем не доведеться нишпорити по меню екрана. Кермо має лише базові кнопки керування аудіо та телефоном. Додамо сюди камеру заднього виду, датчики паркування та електронну систему стабілізації, і отримаємо цілком пристойний набір опцій. Нажаль, круїз-контролю немає взагалі – ні звичайного, ні адаптивного

Огляд Maxus T90 EV – перший в Європі електричний пікап — photo 7

Автору сподобався класичний вигляд панелі приладів. Зліва не тахометр, а показник потужності, яка задіяна під часу руху; при рекуперації стрілка опускається нижче нуля – в зону Charge, перетворюючи кінетичну енергії в електричну. Стрілочка нижче показує не рівень палива в баці, а заряд батареї. Справа спідометр, розмічений до 220 км/год, хоча пікап розганяється лише до 120 км/год. Бортовий компьютер по центру показує середню витрату палива в 18,6 кВт-год/100 км – це результат за весь пробіг електромобіля, який видно трохи нижче на одометрі, та складає 7692 км. Непогано, як для такої масивної машини

Серед інших особливостей: традиційний ключ запалювання (ніяких кнопок Start/Stop), механічне ручне гальмо та поворотний селектор вибору режимів руху, схожий на перемикач на мікрохвильовці

Загалом, інтер’єр досить функціональний, з достатньою кількістю місць для зберігання дрібниць та підсклянниками. Задні пасажири мають непоганий простір для ніг, хоча спинки сидінь досить вертикальні, що дозволяє зручно розміститися навіть людям високого зросту. Приємний бонус – наявність ззаду розеток на 12В та 220В для підключення обладнання безпосередньо від тягової батареї, яка дозволяє підзарядити ноутбук, але не кавоварку (обмеження 150 Вт)

Огляд Maxus T90 EV – перший в Європі електричний пікап — photo 12

Інтер’єр і комфорт:

  • Кондиціонер з пиловим фільтром
  • Шкіряні сидіння з регулюванням у 6 напрямках (водій та пасажир)
  • Регулювання керма у двох площинах
  • Електричний підсилювач керма
  • Електросклопідйомники
  • Розетки 220В і 12В
  • Підігрів заднього скла
  • Багатофункціональне кермо

Силова установка: один мотор, задній привід і велика батарея

Серце Maxus T90 EV – це єдиний синхронний електродвигун на постійних магнітах. Його потужність складає 180 кінських сил (132 кВт) та 310 Нм крутного моменту. Мотор, на жаль, встановлено прямо на задньому диференціалі, що суттєво обмежує можливості машини на бездоріжжі

Огляд Maxus T90 EV – перший в Європі електричний пікап — photo 13

Електрична силова установка:

  • Потужність електродвигуна: 180 к.с.
  • Максимальний крутний момент: 310 Нм
  • Тип приводу: задній
  • Максимальна швидкість: 120 км/год

Найбільший компроміс платформи – привід виключно на задні колеса. Шкода, що електричний пікап, який позиціонується як робочий інструмент, не має повного приводу. Інженери просто не змогли його інтегрувати разом із великою батареєю під днищем, та ще й зберегти хоч якусь вантажопідйомність. Двигун прикріплений безпосередньо до заднього диференціала і розташований досить низько, що й “з’їдає” кліренс

Огляд Maxus T90 EV – перший в Європі електричний пікап — photo 14

Заявлений запас ходу – близько 330 км за стандартом WLTP. Важливо зазначити, що T90 EV тестувався за стандартом WLTP як комерційний фургон N1, тобто з великим навантаженням. Легкові електромобілі тестують порожніми. І за результатами нашого тесту такі цифри виправдані, принаймні з Києва до Чернігова й назад можна доїхати без підзарядки – перевірено особисто. Хоча й довелось їхати в Eco режимі зі швидкістю фури (біля 90 км/год). В умовах холодної погоди запас ходу падає до 220-250 км, що слід враховувати під час тривалих поїздок

Огляд Maxus T90 EV – перший в Європі електричний пікап — photo 15

Акумуляторна батарея та зарядка:

  • Ємність батареї: 88,55 кВт·год
  • Час повільної зарядки змінним струмом (AC, 11 кВт): 9 годин (5%-100%)
  • Час повільної зарядки змінним струмом (AC, 7 кВт): 13 годин (5%-100%)
  • Час швидкої зарядки постійним струмом (DC, 20%-80%): 45 хвилин

Заряджається пікап через стандартний порт CCS. Від домашньої станції потужністю 7 кВт повна зарядка триватиме близько 13-15 годин. Швидка зарядка постійним струмом (DC) обмежена потужністю 80 кВт. Це дозволяє зарядити батарею з 20% до 80% приблизно за 40-45 хвилин. За сучасними мірками 80 кВт – це не дуже швидко, особливо для такої великої батареї

Під час тесту електричного пікапа Maxus T90 EV ми заряджались виключно в мережі IONITY. Як видно з графіків процесу зарядки, швидкісна станція потужністю 58 кВт стабільно подавала струм на автомобіль, забезпечуючи комфортну швидкість поповнення батареї. Однак варто зазначити, що останні 20% заряду (від 80% до 100%) традиційно займають найбільше часу через зниження потужності зарядки для захисту акумулятора. В результаті, зарядка з початкових 58% до повної батареї зайняла трохи менше години — всього 55 хвилин. Це чудово демонструє зручність використання швидкісних станцій IONITY для повсякденних поїздок і довгих подорожей на електромобілі

Не забувайте про рекомендації виробника (з інструкції): щомісяця проводити повну повільну зарядку (>10 годин) для балансування елементів батареї та її калібрування після кількох неповних зарядів

Особливості поведінки на дорозі

За кермом T90 EV перше, що вражає – тиша. Ніякого дизельного гуркоту. Розгін з місця досить жвавий завдяки миттєвому крутному моменту електромотора, хоч і без “удару в спину”. Електромотор забезпечує плавний та досить швидкий старт: динаміка 0-50 км/год за 5 секунд – непогано для пікапа. Прискорення до сотні займає близько 10 секунд, а потім затухає: максимальна швидкість обмежена 120 км/год, чого для пікапа цілком достатньо. Окрім того, вже на 80 км/год досить сильно відчуваються аеродинамічні шуми в зоні передніх стійок, за кабіною та від шин. Аеродинаміка – не найсильніша сторона китайського пікапа

Огляд Maxus T90 EV – перший в Європі електричний пікап — photo 20

Освітлення:

  • Галогенні передні фари
  • LED-денні ходові вогні
  • Світлодіодні задні відбивачі
  • Задня протитуманна фара
  • Третій стоп-сигнал

Дуже “легке” кермо без належного зворотного зв’язку робить автомобіль дещо неточним і “гуляючим” на високих швидкостях, особливо при завантаженні. Потрібно постійно підрулювати. Хоча низький центр ваги завдяки батареї робить його досить стабільним у поворотах, велика вага (близько 2,3 тонни у порожнього) не сприяє спортивній керованості

Сила рекуперації залежить від обраного режиму водіння, та найбільше відчувається в Eco режимі. А в найбільш потужному PWR при відпущеній педалі газу пікап котиться, наче на нейтралі. В звичайному режимі Normal для економії заряду доводиться вручну грати з гальмівною педаллю, що трохи втомлює на довгих дистанціях. Гальма також потребують звикання – педаль може бути досить жорсткою, а саме гальмування – різкуватим

Низький кліренс і задній привід чітко вказують на те, що серйозні пригоди поза асфальтом – не найкраща ідея. Якщо Вам потрібен електромобіль для роботи в місті, то T90 EV цілком впорається з цим завданням, але справжній офроуд – не його стихія

Огляд Maxus T90 EV – перший в Європі електричний пікап — photo 21

Найбільша проблема – якість ходу. Підвіска (листові ресори ззаду – класика жанру) налаштована дуже жорстко, ймовірно, щоб забезпечити ту саму вантажопідйомність в тонну. В результаті порожній пікап постійно підстрибує, “козлить” і трясе на будь-яких нерівностях, крім ідеально гладкого асфальту. Їзда по поганих міських дорогах чи сільських путівцях стає відверто некомфортною як для водія, так і для пасажирів

Огляд Maxus T90 EV – перший в Європі електричний пікап — photo 22

Розміри кузова та маса:

  • Довжина кузова: 5365 мм
  • Ширина кузова: 1900 мм
  • Висота кузова: 1809 мм
  • Колісна база: 3155 мм
  • Дорожній просвіт: 187 мм
  • Глибина занурення (брід): 550 мм
  • Розміри вантажного відсіку (ДxШxВ): 1485 x 1510 x 530 мм
  • Кут підйому: 27°
  • Кут спуску: 24°
  • Споряджена маса автомобіля: 2300 кг
  • Допустима загальна маса: 3300 кг
  • Вантажопідйомність: 1000 кг
  • Маса причепа (без гальм / з гальмами): 750 кг / 1000 кг
  • Максимальне навантаження на передню вісь: 1200 кг
  • Максимальне навантаження на задню вісь: 2100 кг

Ціна, комплектація, гарантія

Ціна Maxus T90 EV в Європі починається від 50 000 євро без ПДВ. Український офіційний дилер пропонує електричний пікап лише за 2 254 439 грн, а моделі 2022 року виробництва по акційній ціні в 1 586 797 грн – це лише 35 500 євро

Це недешево, але якщо врахувати переваги електромобіля, який значно дешевший в обслуговуванні та витратах на зарядку, вартість може стати цілком виправданою для комерційних користувачів. Приваблює й гарантія від виробника – 5 років або 100 000 км пробігу; на батарею – 8 років або 200 000 км. Автомобіль комплектується антикоразійною обробкою днища в базовій комплектації, що є суттєвою перевагою для нашого клімату

Всі моделі мають непогане базове оснащення: клімат-контроль, камера заднього виду, система стабілізації тощо. Але повний привід, круїз-контроль і підігрів сидінь залишаються опціями або взагалі відсутні, що трохи розчаровує

Огляд Maxus T90 EV – перший в Європі електричний пікап — photo 23

Висновок

Maxus T90 EV – цікавий, але компромісний пікап. Він підійде тим, хто прагне екологічності та економії в умовах міста та передмістя. Проте, якщо ви шукаєте серйозний пікап для важкого бездоріжжя або далекобійних поїздок, краще зачекати на більш технологічних конкурентів

Основна перевага T90 EV криється не стільки в його характеристиках, скільки в економічних вигодах для бізнесу в країнах з відповідним законодавством: можливість повернення ПДВ, нульовий або знижений транспортний податок, відсутність плати за в’їзд в екологічні зони (як лондонська ULEZ), нижчі податки на корпоративний транспорт. Саме ці чинники можуть зробити його привабливим для певних компаній

Отже, що ми маємо в сухому залишку? Maxus T90 EV – це смілива спроба вийти на ринок електричних пікапів першими. Але ця спроба виявилася досить компромісною. Це, по суті, дизельний пікап, перероблений на електротягу, що призвело до низки недоліків: відсутність повного приводу, погана прохідність, жорстка підвіска та не найвидатніші показники запасу ходу та швидкості зарядки. Інтер’єр функціональний, але відчувається дешевим

Огляд Maxus T90 EV – перший в Європі електричний пікап — photo 24

Для кого він може бути корисним?

В першу чергу, для бізнесу, який:

  • Працює переважно в міських або приміських умовах;
  • Не потребує видатних позашляхових якостей чи вантажопідйомності понад 1 тонну;
  • Не планує регулярно буксирувати важкі причепи (обмеження в 1000 кг – це дуже мало для пікапа);
  • Може повною мірою скористатися податковими пільгами та економією на пальному й обслуговуванні, які пропонує електромобіль;
  • Хоче продемонструвати свою “зелену” позицію
Огляд Maxus T90 EV – перший в Європі електричний пікап — photo 25

Плюси:

  • Нульові викиди CO2 (важливо для еко-зон);
  • Значні податкові переваги для бізнесу (в деяких країнах);
  • Вантажопідйомність 1000 кг;
  • Непогана стандартна комплектація (особливо мультимедіа);
  • Дуже хороша гарантія на батарею;
  • Тихий хід;
  • На даний момент унікальна пропозиція на ринку;
  • Вигідна акційна пропозиція

Мінуси:

  • Тільки задній привід!
  • Дуже обмежені позашляхові можливості;
  • Жорстка, некомфортна підвіска;
  • Базовий, дешевий на вигляд і дотик інтер’єр;
  • Посередній реальний запас ходу, особливо взимку чи з вантажем;
  • Невисока максимальна потужність зарядки (80 кВт);
  • Низька буксирувальна здатність (1000 кг);
  • Потенційно низька залишкова вартість
контакти
Ми завжди на звʼязку з Вами
контакти
Ми завжди на звʼязку з Вами

    Дякуємо за співпрацю та очікування

    Наша команда вже отримала Ваше повідомлення і ми звʼяжемось з Вами найближчим часом

    OK