Серед преміальних марок Volvo завжди стояла осторонь від агресивно конкуруючої між собою німецької трійки. Та й змагатися з ними у шведського бренду, наче, не було бажання. А врівноважені власники скандинавських автівок просто пропонували: достатньо лише раз спробувати – і ти одразу зрозумієш, твоє це чи ні. Спробуємо?
Аура безпеки
Насправді, мені неодноразово доводилось «котити», або на латині volvere, автомобілі шведського бренду. І це дійсно особливе задоволення. Особливо в Україні, яка не може похизуватися зразковими автошляхами. За кермом автівок з легендарною стрілочкою в колі завжди було приємно та комфортно. Навіть потужні версії не підштовхували до агресивної їзди. Мабуть їх так навмисно налаштовували, адже здавна головним пріоритетом інженерів компанії була безпека. Про це навіть лого нагадує, оскільки стрілка, спрямована вгору, є символом безпеки у Швеції. Про цей аспект написана не одна книга, а в архівах фірми томи з детальним оглядом кожної автопригоди. І в якості висновку – одна з найкращих в світі конструкція кузова, пасивна та активна безпека. Звісно, щоб все це перевіряти не довелось, в першу чергу налаштовують зразкову керованість
Скандинавський почерк
Хоча звісно, Volvo обирають і очима. І навряд чи хтось назве дизайн Volvo XC40 застарілим. Тим не менш, йому вже понад вісім років! А враховуючи Concept 40.1, показаний ще в травні 2016 року – навіть більше. Серійний кросовер з’явився вже наступного 2017 року, який майже нічим від концепту не відрізнявся, навіть характерні фари з «молотом тора» лишились на місці майже без змін
Над зовнішністю працювала ціла команда, як завжди, але за екстер’єр відповідали дві людини: Томас Інгелат та Ян Кетль. Варто також відзначити Катаріну Сакс, німецьку дизайнерку, яка також працювали над XC40, але на повну її талант проявився вже у новенькому і ще більш компактному Volvo EX30. Томас Інгелат відомий за масовими моделями Skoda (Fabia, Roomster, Yeti, Superb) та унікальним Volkswagen XL1, який мав рекордний розхід палива в 1 літр на 100 км пробігу і коштував як суперкар. Зараз Томас працює над електромобілями бренду Polestar, та вже створив моделі 1 та 2. Цікаво, що і Ян Кетль перейшов на електромобілі і став одним з творців неоднозначного пікапу Tesla Cybertruck. Подобається він чи ні, але байдужих щодо нього, мабуть, немає
Визнання
Зі сприйняттям Volvo XC40 все прошло досить однозначно. Навіть більше – він так сподобався жюрі конкурсу Європейського автомобіля року, що вони обрали його переможцем та нагородили премією European Car of the Year 2018. Це була перша перемога Volvo в цьому престижному конкурсі, причому, розгромна: якщо XC40 набрав 325 балів, то срібний призер Seat Ibiza взяв 242 бали, а третє місце зайняла BMW 5-series з 226 балами
Перший компактний кросовер Volvo визнали кращим автомобілем року в Японії та Ірландії, він отримав низку інших міжнародних нагород. Щоб задовольнити потреби на всіх ринках, де він був представлений довелось збільшити виробництво. І все це в найбільш агресивному та популярному сегменті компактних кросоверів! Як це йому вдалося?
Шведський дизайн, якість, простір, безпека та комфорт – це якщо коротко. Сьогодні вже можна говорити й про надійність: вона не ідеальна, але на гідній висоті, про що свідчать й ціни на вторинному ринку. Найбільше нарікань викликають дрібниці, такі як зависання екрану мультимедійної системи, а трансмісія та двигуни «нерви не роблять», як кажуть в Одесі
Цікаво, що саме Volvo XC40 став першою моделлю, побудованою на новій, на той час, платформі CMA (Compact Modular Architecture), яка лежить в основі багатьох сучасних моделей Geely і більш преміальних Lynk & Co та Polestar. Її створювали з думкою про максимізацію внутрішнього простору і вона вийшла досить гнучкою, добре підходить як традиційним автомобілям з ДВЗ, так і гібридам та чистим електромобілям. В ній фіксованою є лише відстань між центром передніх коліс і педальною коробкою, все інше можна налаштувати відповідно до дизайну та техзавдання конкретного транспортного засобу
Коли камера виявляє інші транспортні засоби, кожен блок фар Pixel LED, що налічує 84 світлодіоди, може затемнювати одночасно до 5 автомобілів. Це допомагає уникнути засліплення інших водіїв, при цьому ефективно освітлюючи дорогу
Спочатку Volvo XC40 пропонувався як з бензиновим так і дизельним двигунами, пізніше до них доєдналась гібридна версія, а суто електричний кросовер з’явився на ринку в 2019 році. Певною мірою це був експеримент, тому спочатку його пропонували обмеженими партіями на обраних ринках. Так, найперший серійний електрокар від Volvo було створено саме на базі найдоступнішого кросоверу, а щоб вирізняти його в модельній лінійці до XC40 просто додали приставку Recharge (перезарядка). Тоді ж Volvo пообіцяла випускати новий електромобіль щороко – і обіцянку тримає. В 2021 році з’явився С40 Recharge – похідна версія від XC40 з іншим кузовом – і перша суто електрична модель бренду. Потім EX30, а цього року на ринок, в тому числі України, виходить флагманський EX90
Планове оновлення
В 2023 році Volvo XC40 Recharge оновився і став більш схожим на модний C40 Recharge. З’явились нові фари, бампери, Android Automotive для м’яких гібридних моделей, нова платформа датчиків ADAS тощо. Крім того, Volvo вилучила з модельної лінійки моделі з дизельними двигунами. А найбільш потужні моделі отримали повний привід та двомоторну силову установку потужністю 408 к.с., яка складається з переднього електро двигуна потужністю 150 к.с., та заднього на 258 к.с. Піковий крутний момент, який у електрокарів доступний фактично одразу, складає суттєві 670 Нм. В результаті, з місця до 100 км/год кросовер спорядженою масою 2170 кг прискорюється за 4,8 секунди. Сьогодні такою динамікою складного когось вразити, але не так давно навіть BMW M5 E39 не міг виїхати з п’яти секунд. І саме така версія на огляді IONITY
Ефективність
Звісно, не все можна (і варто) виміряти цифрами, а власникам електромобілів взагалі метушитись швідливо для здоров’я. Хоча зараз щодня з’являється все більше нових та швидких зарядних станцій IONITY, відсутність електроенергії, через обстріли окупантів, дійсно створює суттєві проблеми – і це слід враховувати. З іншого боку, XC40 Recharge дозволяє поновити заряд від 10 до 80% за 28 хвилин (в ідеальних умовах), завдяки можливості приймати до 200 кВт заряду. Хоча розраховувати на заявлений запас ходу в 541 км (в комбінованому циклі) від батареї ємністю 82 кВт-год ми не радимо. За час тесту середня витрата енергії склала близько 20-21 кВт-год на 100 км, і це враховуючи, що електро кросовер здебільшого пересувався містом – в найбільш сприятливому середовищі для рекуперації
У XC40 Recharge можна легко встановлювати та користуватися необхідними додатками та сервісами. Наприклад, із Google Maps просто відслідковувати інформацію про дорожній рух у режимі реального часу та автоматично прокладати маршрут. Із Spotify насолоджуватися улюбленою музикою чи переглядати YouTube, поки авто заряджається
Звичний досвід за кермом
Тут випливає досить цікавий аспект – на відміну від багатьох сучасних електромобілів, XC40 Recharge не може похизуватись можливістю водіння «однією педаллю». Більше того, він взагалі не має режимів кермування. Для гіків це може бути мінусом, але багатьом іншим автомобілістам, які хочуть мати звичний досвід і не хочуть гратися з режимами – такий по-скандинавські простий та безкомпромісний варіант може сподобатись. Принаймні, в цьому разі водій завжди самостійно відповідає не лише за силу прискорення, але й за гальмування – це відповідає принципам активної безпеки. Хоча на трасі при активованому круїз-контролі, цей шведський електро кросовер досить розумно, точно і заздалегіть гальмує за машиною попереду, використовуючи розумну рекуперацію. Надійно та ефективно, чого й очікуєш від Volvo
Цікава пропозиція
Сьогодні найдоступнішим автомобілем Volvo став популярний EX30, але й XC40 Recharge пропонує досить конкурентну ціну – від 1 674 302 грн. Наразі XC40 доступний із вигодою, яка залежить від комплектації (до 330 400 грн). А потужна двомоторна повнопривідна версія коштує від 2 106 713 грн
Крім того, авто доступне за фірмовою підпискою від Volvo – це користування новим електромобілем за фіксованим платежем на місяць, у який включені усі послуги (гарантія, страховка, сервісне обслуговування, підтримка в дорозі тощо). Фіксований щомісячний платіж для ХС40 Recharge – від 55 288 грн
Гарантія на електромобіль – 3 роки або 100 000 км. Додаткову впевненість забезпечує гарантія на літієво-іонний аккумулятор – 8 років або 160 000 км пробігу. Volvo в Україні запропонував спеціальні умови для власників електромобілів бренду: за програмою Volvo Care Offer сервіс на 3 роки безкоштовний, адже вже включений у вартість машини