Німецькі автовиробники, такі як BMW, Mercedes-Benz, Porsche та Volkswagen, зіткнулися з падінням акцій на 4,6–6,4% після того, як Дональд Трамп вдруге став президентом США. Однією з причин є його обіцянка ввести нові мита на імпорт, зокрема для товарів з Європейського Союзу. Хоча ці заяви поки що не реалізовані, загроза введення мит викликала занепокоєння на ринку. Сполучені Штати завжди були важливим ринком для німецьких автовиробників: у 2023 році вони продали тут 3,1 мільйона автомобілів – це становить 12,9% їхнього виробництва
Німецькі автовиробники під загрозою через нові мита
Трамп вважає, що Європейський Союз недостатньо відкритий для імпорту американських товарів, таких як автомобілі та сільгосппродукція, і планує ввести мита до 10%. Якщо це відбудеться, експорт ЄС до США, що складає $540 мільярдів на рік (п’ята частина загального експорту ЄС), зазнає серйозного удару, особливо у сфері машинобудування, яка приносить понад $220 мільярдів. Німеччина, яка є головним експортером з обсягом $160 мільярдів, найбільше постраждає від нової політики
Проблеми з Мексикою: загроза для німецьких інвестицій
Трамп також планує ввести високі мита на товари з Мексики, якщо там не будуть прийняті заходи для зниження нелегальної міграції до США. Президент заявив, що попередить мексиканську лідерку Клаудію Шейнбаум у перший день перебування на посаді про можливість введення 25% мита, яке може зрости до 75%. Це серйозна проблема для німецьких автовиробників, які мають виробничі потужності в Мексиці або планують їх розширити. Наприклад, BMW розміщує свої моделі Neue Klasse на заводі в Сан-Луїс-Потосі, і якщо мита будуть введені, компанія буде змушена переглянути свої плани з виробництва електромобілів у Мексиці
Загроза скасування субсидій на електромобілі
Існує також побоювання, що Трамп скасує Акт про зниження інфляції, внаслідок чого зникне федеральний податковий кредит на електромобілі. Хоча критерії для отримання кредиту стали суворішими, він усе ще дозволяє економити до $7500 на багатьох електромобілях, роблячи їх доступнішими для споживачів. Цей кредит допомагає автовиробникам продавати електромобілі на ринку США, і без нього мотивація виробляти автомобілі на місцевому рівні знижується, що суперечить політиці Трампа з повернення виробництва до країни
Водночас китайські виробники електромобілів, зокрема Nio, також зіткнулися з падінням акцій: сьогодні вони знизилися на 6%. Однак Tesla, на відміну від конкурентів, отримала зростання акцій на 13%, адже Ілон Маск підтримував Трампа під час виборчої кампанії. Хоча скасування субсидій на електромобілі може вплинути на плани Tesla, Маск впевнений, що припинення субсидій може навіть допомогти компанії зберегти свою домінуючу позицію, скоротивши конкуренцію
Ринок електромобілів у США: перспектива нових субсидій
Деякі аналітики вважають, що зв’язки Маска з адміністрацією Трампа можуть мати важливий вплив на ринок електромобілів. За словами Джессіки Колдвелл, директора з аналітики Edmunds, Маск може вплинути на створення нової структури субсидій, яка б підтримувала загальне розширення ринку електромобілів у США. Від початку Маск прагнув, щоб ринок електромобілів розвивався не тільки завдяки Tesla, тому, ймовірно, він працюватиме над тим, щоб нові субсидії підтримували усіх виробників
Наразі підтримка Трампа дійсно спрацювала на користь Tesla, але інші виробники змушені шукати нові способи адаптації до змін, які точно відбудуться внаслідок нового президентства