Запасне колесо поступово зникає не лише з електромобілів, а й з більшості сучасних авто. Причини такого рішення виробників можуть здатися логічними, але вони не завжди виправдані
Шукаючи електромобіль, який міг би замінити бензиновий автомобіль з великим пробігом, люди часто стикаються з проблемою, яка набула масового характеру – вони не мають запасного колеса
Під час презентації Hyundai Ioniq 5 2025 модельного року з’ясувалося, що навіть орієнтована на бездоріжжя версія XRT не матиме повноцінного запасного колеса. Hyundai підтвердила, що ця модель, як і більшість нових авто, комплектуватиметься лише аерозольним герметиком та портативним компресором. Якщо ж вони не допоможуть – водію залишається лише викликати дорожню допомогу

Чому це справжня проблема?
Тим, хто ніколи не від’їжджав далеко від асфальту, важко зрозуміти, чому самостійний ремонт може бути життєво необхідним. Ми схильні думати, що бездоріжжя – це підкорення кам’янистих вершин чи боротьба з глибоким брудом. Але реальність простіша: більшість водіїв, які вирушають за місто, просто їздять польовими дорогами, старими лісовими маршрутами чи занедбаними стежками. Це не випробування на виживання – це питання витривалості
На таких дорогах немає глибоких ям чи перешкод, які можуть зламати автомобіль. Але вони вбивають шини
На бездоріжжі прокол – це звичайна річ. Саме тому кожен повнорозмірний позашляховик або пікап має в комплекті повнорозмірне запасне колесо. Jeep Wrangler навіть розміщує запаску прямо на задніх дверях
Навіть менш “серйозні” позашляховики зазвичай пропонують компактну “докатку”. Ви знайдете її у Subaru Outback, Crosstrek або Mazda CX-50. Тобто, виробники чудово розуміють: якщо водій вирушає в сільську місцевість чи на легке бездоріжжя, йому знадобиться щось надійніше, ніж аерозольний герметик та молитва

Герметик для шин не вирішує проблеми
Виробники авто знають, що герметик для шин – це не універсальне рішення. Принцип його роботи простий: аерозоль заповнює прокол липкою рідиною, яка твердне, герметизуючи пошкоджене місце. Але у нього є два критичні недоліки:
1️⃣ Його можна використати лише для невеликих проколів протектора. Якщо ж пошкоджена боковина шини – це кінець. У кам’янистій місцевості чи на старих польових дорогах такі пошкодження – звична справа;
2️⃣ Герметик руйнує шину зсередини, що означає, що після його використання потрібно повністю міняти колесо, навіть якщо прокол можна було б залатати звичайним ремонтом
Коли герметик не допомагає – доводиться викликати дорожню допомогу. І тут починаються проблеми

Чому дорожня допомога не завжди рятує?
Більшість виробників пропонують кілька років безкоштовного обслуговування, яке включає евакуацію автомобіля. Багато страхових компаній також включають цю послугу у поліс. Але є один нюанс – Якщо Ви з’їхали з асфальту, Ваша страховка може не покрити виклик евакуатора
Окрім того, щоб викликати допомогу, потрібен мобільний зв’язок. У деяких випадках можна скористатися супутниковим з’єднанням на iPhone, але це дорого та не завжди доступно

Не секрет, що запасне колесо – важливе. То чому ж автовиробники відмовляються від нього?
По-перше, це тенденція у всій індустрії. За даними Consumer Reports, з 2020 року лише 10% автомобілів комплектуються повнорозмірною запаскою, тоді як компактне запасне колесо, так звану «докатку», мають 50% моделей
Головна причина – маса автомобіля. Додаткові 15-25 кг знижують економію пального у бензинових авто, а в електромобілях – зменшують запас ходу
Другий фактор – місце у багажнику. Електромобілі мають великий акумулятор під підлогою, який не залишає простору для колеса

Чи зміниться ситуація?
Проблему розуміють, але поки що рішення знаходять лише у сегменті електропікапів. Chevrolet Silverado EV, GMC Hummer EV, GMC Sierra EV, Ford F-150 Lightning, Rivian R1T та R1S комплектуються компактними або повнорозмірними запасками
А що з кросоверами? У Tesla Cybertruck також можна встановити запасне колесо, але для цього доведеться пожертвувати частиною багажника

Чи мають виробники альтернативні рішення?
В AutoPacific вважають, що запаски жертвують на користь більшого простору для акумулятора. Представник General Motors додає, що сучасні шини стали значно витривалішими
Але наскільки це правда? Реальних статистичних даних про меншу кількість проколів немає. Компанії, які виробляють шини, просто заявляють, що вони стали довговічнішими
Можливо, не варто занадто перейматися запасними колесами. Більшість людей ніколи не виїжджають на бездоріжжя, і навіть якщо отримають прокол, зможуть доїхати на трьох шинах до сервісу

Але для тих, хто часто подорожує бездоріжжям, вирішення цієї проблеми є критично важливим. Наприклад, Rivian уже пропонує запасні шини для своїх R1T та R1S, а їхні нові R2 та R3 теж можуть отримати таку опцію
Можливо, майбутнє за опціональними багажними кріпленнями для запаски. Але поки здається, що автовиробники більше зацікавлені у зменшенні витрат, ніж у забезпеченні водіїв усім необхідним на всі випадки життя
Читати далі
Схожі записиЧитати далі
Останні новини, що можуть вас зацікавити
-
Ferrari відкрила Е-будівлю, щоб створити кращий електромобіль
Ferrari відкрила новий виробничий комплекс у Маранелло, де вироблятиме свій перший електромобіль, а також інші гібридні моделі та суперкари з ДВЗ. “E-Building” будувався протягом останніх двох років, і в ньому буде здійснюватися збірка високовольтних акумуляторів, електродвигунів і осей для майбутніх моделей Батарея на електромобіль Ferrari теж буде вироблятися тут Новий завод має чотири поверхи та […]
25 Червня 2024
-
Xiaomi нарешті розблокував усі 1548 к.с. SU7 Ultra – чи це правильно?
Гіперседан SU7 Ultra від Xiaomi із самого старту обіцяв драматичну швидкість та прискорення. Вже на презентації стало зрозуміло – ця машина не просто красива, вона створена, аби підкорювати асфальт. Але одне «але» зіпсувало загальну ейфорію: попри заявлені 1548 кінських сил, у звичайному режимі електромобіль обмежували до 900. Майже 650 сил – «під замком». Власники, які […]
5 Травня 2025
-
BYD обійшла Tesla за доходами і будує завод розміром із Сан-Франциско
Минулого року китайський автовиробник BYD затьмарив конкурентів, випередивши електромобільного гіганта Tesla за кількістю виготовлених машин. І якщо тоді Tesla ще могла тішити себе перевагою в доходах, то у 2024 році BYD випередив її і в цьому. Компанія завершила рік із доходом у $107 млрд, тоді як Tesla задовольнилася «лише» $97,7 млрд Але історія не про […]
25 Березня 2025