Видання New York Times вирішило дізнатись, як проходить трансформація виробництва «народного автовиробника» в зв’язку з переходом на електромобілі, на йогобатьківщині – на заводі Volkswagen в східній Німеччині
Масовий всесвітній перехід на електромобілі – це більше, ніж зміни в будові автомобілів або соціальний ефект від відмови від столітньої звички шукати і спалювати бензин. Йдеться також про масштабну перебудову заводів, які створюватимуть електромобілі, вантажівки та позашляховики в наступному десятилітті

Щоб проілюструвати ці доленосні, часто кардинальні зміни, New York Times вирішила відвідати Цвіккау, скромне містечко в колишній Східній Німеччині, батьківщину Audi, а нині місце розташування величезного заводу Volkswagen, переобладнаного для виробництва електромобілів після багатьох років виробництва бензинових Golf
У випадку Цвіккау, газета відрядила ветерана репортерської справи Джека Юінга, щоб він описав, як перепрофілювання, оголошене шість років тому, вплине на понад 10 тисяч людей, які працюють на Volkswagen, і “ще десятки тисяч постачальників”
Оскільки електромобілі використовують менше матеріалів та менш складні деталі, ніж автомобілі з ДВЗ (двигуном внутрішнього згоряння), прогнозувалося, що збірка потребуватиме набагато менше робітників та призведе до масового безробіття

Однак Юінг виявив, що “зайнятість не впала, а постачальники деталей для автомобілів з ДВЗ не були змушені масово збанкрутувати. Досвід цього заводу пропонує кілька обнадійливих уроків для інших місць, які залежать від автомобільної промисловості. Проте люди в Цвіккау все ще відчувають себе неспокійно”
Купівельні звички, особливо в Європі, можуть бути непередбачуваними: найбільш продаваним електромобілем на континенті виявилась американська Tesla Model Y. Минулого року Volkswagen продав удвічі менше свого еквівалентного позашляховика ID.4, згідно з даними Schmidt Automotive Research. Невтішні продажі “спонукали Volkswagen скоротити зміну на одній з двох складальних ліній у Цвіккау, де компанія виробляє ID.4, ID.5, дві моделі Audi та ще два невеликих електромобіля. Це рішення проілюструвало зворотний бік переходу на електромобілі”
Майбутній прогноз – позитивний, як і слід було очікувати від VW – полягає в тому, що продажі покращаться з появою нових моделей. “Ми усвідомлюємо наші поточні виклики і наполегливо працюємо над їх подоланням”, – заявив минулого місяця Олівер Блюм, виконавчий директор Volkswagen

Місцеві чиновники і представники робітників знервовані втратою робочих місць. Вони розповіли Юінгу, що VW підготував їх до можливого спаду виробництва, запропонувавши навчання новим технологіям. А через нестачу електриків, інженерів та інших кваліфікованих працівників рівень безробіття в землі Саксонія, до якої входить Цвіккау, зріс незначно. Крім того, німецьке законодавство допомагає захистити робочі місця для працівників з повною зайнятістю. Профспілка IG Metall отримала від компанії обіцянку не звільняти жодного штатного працівника в Цвікау до 2030 року
Що стосується Цвіккау, то це важливе місце в історії автомобілебудування. Саме тут Август Хорх, який помер у 1951 році, будував автомобілі, які за стилем і престижем конкурували з німецькими автовиробниками, такими як Mercedes-Benz. У 1909 році він заснував нову компанію в колишній Східній Німеччині, яка також називалася Horch, але через суд був змушений змінити назву. Хорх знайшов розумне рішення. Прізвище, що в перекладі з німецької означає “чути”, було замінено на його латинський еквівалент – Audi

Після поразки Німеччини у Другій світовій війні радянські окупанти конфіскували виробниче обладнання Audi. Автовиробник переїхав до Баварії, а згодом його придбав концерн Volkswagen
На заводі у Цвіккау більше не виробляють автомобілів, але у 1988 році відкрився великий музей за адресою Аудіштрассе, 7, який відтоді перетворився на сучасну виставку автомобілів, документів та фотографій, а його частина тепер розміщена на території колишнього заводу Audi
Читати далі
Схожі записиЧитати далі
Останні новини, що можуть вас зацікавити
-
Переговори між Volkswagen та Renault про спільний електромобіль провалились
Volkswagen та Renault не змогли дійти згоди щодо співпраці над недорогим електромобілем, і тепер два автомобільні гіганти підуть кожний своїм шляхом Обидві компанії вели багатомісячні переговори щодо проекту, який мав допомогти знизити вартість розробки невеликого електромобіля, але Volkswagen вирішив відмовитися від угоди, повідомляє Reuters. Було зрозуміло, що проект призведе до створення наступного Twingo, який Renault […]
20 Травня 2024 -
Китай пригальмує бум експорту електромобілів
Китайська Народна Республіка, нещодавно визнана найбільшим у світі експортером автомобілів, вирішила пригальмувати неконтрольоване зростання експорту своїх електромобілів. З метою підвищення якості продукції та зміцнення довгострокової довіри світових клієнтів, Пекін запроваджує суворий режим експортного ліцензування для повністю електричних легковиків Нові правила для здорової конкуренції З 1 січня 2026 року виробники електромобілів у Китаї повинні будуть обов’язково […]
29 Вересня 2025 -
Бюджетний Volkswagen ID.2 вперше помітили на Нюрбургринзі
Після презентації концепту ID.2 більше року тому, найдоступніший електромобіль Volkswagen вийшов на випробування Volkswagen представив концепт ID.2all у березні минулого року, який буде протистояти дешевим електромобілям від китайських виробників. Майбутній електрокар буде стояти нижче ID.3, коштуватиме менше 25 000 євро ($27 500), як Polo, але при цьому буде просторий, як Golf За словами генерального директора […]
16 Серпня 2024