Колись молодий інженер SpaceX, Квінсі Лі керував запуском сотень наземних антен для супутникового інтернету Starlink, створеного Ілоном Маском. Проєкт охопив три континенти і зайняв лише два роки. Досвід роботи з великою інфраструктурою, складними мережами та швидким розгортанням технологій став для Лі фундаментом наступного етапу його кар’єри
Сьогодні Лі — засновник і генеральний директор компанії Electric Era

Він прагне зробити заряджання електромобілів швидким, повсюдним і доступним не лише для водіїв, а й для бізнесів, які хочуть залучати клієнтів і прибутково продавати електроенергію. Нещодавно його компанія представила друге покоління зарядних станцій RetailEdge. Вони можуть видавати до 400 кВт потужності — як найпотужніші публічні зарядки у США. Утім, головна інновація не в самій швидкості зарядки, а в акумуляторних накопичувачах, вбудованих у станцію. Жоден із лідерів ринку, включно з Tesla, Electrify America та Ionna, не використовує такого підходу
Станції RetailEdge дозволяють накопичувати до 370 кВт-год енергії для комплексу з вісьмома місцями зарядки. Ідея нагадує принципи роботи супутників Starlink: програмне забезпечення дозволяє станціям самостійно визначати та усувати частину технічних збоїв без фізичної присутності інженера. Завдяки цьому власники можуть швидше обслуговувати інфраструктуру і уникати тривалих простоїв. У серці станції — блок з літій-залізо-фосфатних акумуляторів, придбаних у Китаї. Така система здатна видавати заряд у чотири рази більший за той, який фактично надходить з електромережі в моменті. Лі називає це переломним рішенням на тлі старіючих та перевантажених електромереж, які історично не розраховували на мільйони електромобілів

Лі пояснює принцип роботи станцій дуже просто
Звичайна швидкісна зарядка «з’їдає» стільки електроенергії, як тисяча приватних будинків на одному міському кварталі. Нова система знижує це навантаження до рівня приблизно трьохсот будинків, при цьому швидкість заряджання не зменшується
Багато водіїв бачили масивні зелені трансформаторні шафи біля зарядних станцій. Вони можуть коштувати до ста тисяч доларів і потребують складного погодження та підключення. Electric Era використовує менші трансформатори, схожі на ті, що висять на опорах у житлових кварталах, які коштують близько 16 тисяч доларів. Завдяки цьому дозвільні процеси та будівельні роботи прискорюються, іноді на роки

Компанія вже встановила близько 120 зарядок першого покоління потужністю 200 кВт для Costco, Shell та інших мереж в Америці. Тепер час монтажу та підключення в багато разів скоротився: середній проєкт виконують за 6–9 місяців, а інколи навіть за 2–3 місяці
Автоматична система балансування між мережею та батареями дозволяє станціям працювати цілодобово без суттєвих обмежень потужності. Більшість електромобілів отримує максимальну швидкість зарядки лише протягом кількох хвилин, тож система розподіляє енергію так, щоб одночасно заряджати кілька електромобілів без перевантаження

Вартість електроенергії для бізнесів також суттєво знижується
Постачальники електроенергії виставляють не лише рахунок за використані кіловат-години, а й за так звані «пікові потужності». Цей компонент нерідко робить електрозарядні станції збитковими. Використання накопичувачів дозволяє зменшити такі витрати до 50%
Система працює на базі штучного інтелекту і пропонує голосового асистента, який допомагає клієнту під час зарядки різними мовами. За розрахунками компанії, такий підхід дозволяє бізнесам зменшити операційні витрати до 70%, а отже — і знизити ціну зарядки для водіїв. Середня ціна на станціях Electric Era становить приблизно 45 центів за кВт-год — помітно нижче, ніж на багатьох станціях Electrify America

Інвестувати, з привабливою ставкою прибутку, можна і в українську мережу зарядних станцій
Компанія заявляє про 99,8% часу безвідмовної роботи та 93% успішних сесій зарядки, тоді як середній показник по галузі складає близько 78%. Лі пояснює підхід просто: «У космос ремонтну машину не відправиш, тому все має працювати самостійно. Ми використовуємо той самий принцип на Землі»
Читати далі
Схожі записиЧитати далі
Останні новини, що можуть вас зацікавити
-
DS готує електричний флагман за мотивами класичного Citroen DS
Розкішний флагманський електромобіль від DS Automobiles матиме неймовірний дизайн, який поєднуватиме в собі елементи легендарного однойменного седану, пропонуючи при цьому сучасні технології та запас ходу у понад 700 км Після розставання з Citroen компанія DS Automobiles прагне створити унікальний стиль, який відповідає преміальному статусу її продуктів. Намагаючись посилити свою присутність на ринку, французький автовиробник розглядає […]
20 Травня 2024
-
Subaru об’єднується з Toyota для створення 3 електричних кросоверів
Subaru підтвердила, що до 2026 року вийде тріо повністю електричних позашляховиків, розроблених за допомогою Toyota, оскільки компанія хоче мінімізувати ризики на нестабільному ринку електромобілів. Subaru також оголосила свої річні фінансові результати, зафіксувавши 75-відсоткове зростання операційного прибутку та 15-відсоткове зростання світових продажів Solterra, наразі єдиний електромобіль, який пропонує Subaru, склав лише 0,02% світових продажів автовиробника у […]
14 Травня 2024
-
Acura підтвердила, що електромобіль типу NSX готується до виробництва
Після багатьох років чуток, Acura нарешті підтвердила плани щодо створення електромобіля «типу NSX» – Ми збираємося представити нову спортивну модель у 2027 або 2028 році, – сказав глобальний виконавчий віце-президент Шінджі Аояма групі журналістів під час круглого столу на Монтерейському автомобільному тижні. – Ми можемо не називати його NSX, але це щось на кшталт автомобіля […]
17 Серпня 2024