Чому навіть найшвидші електромобілі називають несправжніми суперкарами або навіть нікому непотрібними веганськими іграшками? Навіть коли мове заходить про найшвидший та найпотужніший Porsche, який коли-небудь був створений!
Іронія щодо електромобілів справедлива, особливо з огляду на їх довгий шлях до масового споживача. І, безумовно, це справедлива критика на адресу таких машин, як електричні кросовери Volkswagen ID.4 або Honda M-NV, які дійсно мало чим відрізняються від маси бензинових альтернатив, окрім “батареї”. Але коли ці закиди спрямовані на 1092-сильний Porsche, який розганяється до 100 км/год за 2,2 секунди!?!
Технологічний скачок
Частково проблема зводиться до обізнаності, або її відсутності. Легше сказати, що електромобіль – це відстій, коли єдиний електромобіль, який ви бачили на власні очі – це восьмирічний Nissan Leaf. Якби хтось дав вам iPhone 7 у 2024 році, ви б сказали те ж саме
Технології стрімко розвиваються, і сучасні електромобілі пройшли довгий шлях за короткий час. На світовому ринку є стільки вражаючих електромобілів, що ви будете шоковані
Наприклад Rimac Nevera – це досі найшвидший серійний автомобіль у світі. Дійсно, електромотори не ревуть, як W16 в Bugatti Chiron, і електрична силова установка не має такого ж чудового характеру, як “шістка” 911 GT3 при 9000 об/хв. Rimac вражає інакше
Nevera розганяється до 100 км/год швидше, ніж це можна осягнути розумом. Жоден двигун внутрішнього згорання у світі не видає такого потужного крутного моменту. А розумна система векторизації крутного моменту надсилає точну кількість крутного моменту на кожне колесо, змінюючи його зі швидкістю 100 разів на секунду. Тож ви можете увійти в поворот на повній швидкості, а Nevera точно знає, скільки крутного моменту вам потрібно для максимальної швидкості на виході з нього. Спробуйте це на Bugatti і подивіться, що вийде
Nevera – це технологічне диво. Це втілення найсміливіших дитячих автомобільних фантазій. Дев’ятсот кінських сил у футуристичному дизайні, зі звуками космічних кораблів, що лунають з динаміків, коли ви на повній швидкості входите в поворот. Щось подібне можна уявити дитиною, яка грає у відеоігри
Porsche Taycan має багато з тих самих якостей: миттєве прискорення в поєднанні з відмінним шасі та підвіскою світового класу
Вражаючий рівень інженерії
Навіть більш доступні електромобілі, такі як BMW i4 M50, Polestar 2 Performance та Kia EV6 GT, можуть похвалитися миттєвим крутним моментом та запаморочливим прискоренням. EV6 GT розганяється до 100 кілометрів на годину лише трохи довше трьох секунд
Незабаром Hyundai Ioniq 5 N надійде у продаж, і він обов’язково стане ще одним хітом від підрозділу N Performance. Він також надзвичайно потужний (641 к.с.) і розганяється до сотні за трохи більше ніж 3,0 секунди
Але це не означає, що вам не доведеться чимось жертвувати. Безумовно, не вистачає емоційного зв’язку. Навіть найшвидші та найпотужніші електромобілі відчуваються так само, як iPhone, коли ви просто їдете по місту; акумулятори та електродвигуни мають дуже мало індивідуальності. Бензиновий Bugatti з W16 відчувається диким звіром, тоді як знайти емоційний зв’язок з батареями Rimac складно
Звук і вібрація, які ви отримуєте від справжнього бензинового двигуна, очевидно, відсутні. Деякі компанії, такі як Hyundai, намагаються імітувати шум ДВЗ – і, чесно кажучи, у Ioniq 5 N це виходить не так вже й погано. Але це все ще дуже далеко від справжнього звуку
І ще одна важлива річ: відсутність механічної коробки передач. Одноступінчаста коробка передач у більшості електромобілів не передбачає навіть ідею перемикання передач. Деякі компанії, такі як Toyota, до їхньої честі, намагаються з’ясувати, як зробити ручну коробку передач для своїх електромобілів
Доступність все ще залишається проблемою. З усіх автомобілів, згаданих вище, Kia EV6 GT найдешевший – і він все ще коштує $62 975 в США. Українцям пропонується простіша версія Kia EV6 (229 к.с. та 350 Нм) за 2 194 332 грн
Ціни в цілому з часом будуть падати, оскільки початкові інвестиції в оснащення, виробництво й акумуляторні технології окупиться, а електричні спортивні автомобілі (в теорії) теж повинні подешевшати
Так що ні, потужні електромобілі не ідеальні. Принаймні, поки що. Навіть деякі зі згаданих вище автомобілів, не настільки динамічні, як їхні бензинові аналоги. Але електрифікація неминуча, тому замість того, щоб повністю відкидати ідею спортивних електромобілів, варто спробувати деякі з них. Цей досвід може вам сподобатися!
Читати далі
Схожі записиЧитати далі
Останні новини, що можуть вас зацікавити
-
Як штучний інтелект збільшить запас ходу електромобіля
Штучний інтелект використовується для деяких сумнівних речей (наприклад, для створення фейкових відео), але з’являються й позитивні приклади його застосування Наприклад, материнська компанія виробника шин Falken, Sumito Rubber Industries, використовує штучний інтелект (ШІ) як частину інструменту під назвою Tyre Aerodynamic Simulation, за допомогою якого вона прагне зменшити аеродинамічний опір та збільшити запас ходу електромобіля Він намагається […]
30 Березня 2024 -
Ford запатентував висувний намет для майбутнього електричного пікапа
Новий патент Ford розкриває концепцію висувного намету, який ідеально підходить для кемпінгу та інтегрується в конструкцію майбутніх електричних пікапів компанії Дизайнери Ford розробили намет, який розкладається над кабіною та задньою частиною вантажівки, забезпечуючи комфорт під час відпочинку на природі. Інтегрована конструкція дозволяє зберегти функціональність вантажної платформи, а також може покращити аеродинаміку електромобілів, підвищуючи їхню ефективність […]
13 Серпня 2025 -
BMW тестує революційні електродвигуни
BMW і DeepDrive об’єднали зусилля для тестування «революційного» нового електродвигуна з технологією подвійного ротора. Інженери кажуть, що він дозволить потужним електромобілям стати більш ефективними Компанії не стали вдаватися в подробиці, але заявили, що вже проводяться дорожні випробування після успішного пілотного проекту, який показав багатообіцяючі результати. В рамках цього проекту «різні версії нового приводу будуть встановлюватися […]
19 Липня 2024