Сучасні автомобілі оснащені безліччю систем допомоги водієві, які, за задумом, мають знижувати стрес і підвищувати безпеку на дорозі. У реальних умовах ці технології справді допомагають уникати аварій, але нове дослідження показало, що деякі з них можуть мати зворотний ефект. Зокрема, круїз-контроль, особливо адаптивний, здатен підвищити ризик ДТП
Група дослідників із Нідерландів проаналізувала дані про ефективність автоматизованих систем допомоги водієві (ADAS), зібрані з усього світу. Вони розглянули 28 функцій, починаючи від систем інформування, як-от моніторинг тиску в шинах, до активних технологій безпеки, таких як автоматичне екстрене гальмування
Усі ці системи були розділені на чотири рівні взаємодії:
- Інформуючі системи – мають низький рівень контролю та не впливають на водіння безпосередньо;
- Попереджувальні системи – не втручаються в керування, але можуть екстрено сповіщати про небезпеку;
- Інтервенційні системи – беруть на себе значний контроль у критичних ситуаціях;
- Комфортні системи – втручаються в керування, але не вимагають негайних дій
Дослідження показало, що технології з перших трьох категорій або не мають суттєвого впливу, або ж суттєво знижують кількість аварій. Наприклад, система утримання в смузі руху зменшує кількість ДТП на 19,1%, а система моніторингу водія – на 14%
Водночас стандартний та адаптивний круїз-контроль стали єдиними системами, що збільшують ризик аварій. Класичний круїз-контроль асоціюється з ростом кількості ДТП на 12%, тоді як адаптивний – на 1,8%. Окремі дані навіть вказують на збільшення ризику до 8% при використанні адаптивного круїзу
Головною причиною такого результату є зниження концентрації водія
Використання круїз-контролю зменшує його залученість до процесу керування, що призводить до меншої уваги до дорожньої ситуації. Адаптивний круїз-контроль, який автоматично регулює швидкість і дистанцію до інших автомобілів, також може викликати ефект “розслаблення”, коли водій надмірно покладається на електроніку
Ще однією проблемою є те, що не всі системи адаптивного круїз-контролю здатні правильно розпізнавати повільні чи нерухомі об’єкти. Теоретично, у таких випадках має спрацьовувати автоматичне гальмування. Але не всі автомобілі, обладнані адаптивним круїз-контролем, мають таку функцію. Це створює хибне відчуття безпеки у водіїв, які можуть помилково вважати, що система зупинить автомобіль у критичній ситуації
Зрештою, незалежно від кількості та складності допоміжних систем у автомобілі, головна відповідальність за безпеку на дорозі залишається на водієві
Читати далі
Схожі записиПрезидент General Motors Марк Ройсс переконаний, що нові літій-марганцеві акумулятори (LMR) здатні відкрити шлях до появи середніх електровантажівок — сегмента, який досі залишався порожнім через технічні обмеження. У подкасті Plugged-In він пояснив, що головна причина відсутності таких моделей полягає саме в акумуляторах. Сучасні батареї занадто великі та важкі, щоб уміститися в компактні пікапи без втрати […]
20 Жовтня 2025Світова прем’єра MAN Lion’s Coach E стала справжньою сенсацією: перший європейський електричний туристичний автобус отримав престижну нагороду «Сталий автобус року 2026» у категорії туристичних моделей. Відзнаку вручено під час урочистого гала-вечора на Busworld Europe у Брюсселі. Міжнародне журі високо оцінило потужність електродвигуна, великий запас ходу, комфорт, безпеку та екологічну ефективність новинки. Для MAN ця перемога […]
20 Жовтня 2025Понад 115 000 електромобілів та гібридів із підзарядкою від мережі мають відвідати офіційні дилерські сервіси компанії на перевірку через виявлені технічні проблеми. Таке рішення ухвалено після розслідування Державної адміністрації з регулювання ринку Китаю, яка виявила дефекти у конструкції та компонентах акумуляторів Компанія подала офіційний план відкликання, який охоплює дві окремі серії автомобілів Першою стала лінійка […]
20 Жовтня 2025Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі