Toyota, яка довгий час здавалася консервативною в електромобільній сфері, нарешті робить рішучий крок вперед. Останні оновлення для bZ4X, Lexus RZ та C-HR+ свідчать про те, що японський автогігант всерйоз взявся за вдосконалення своїх електрокарів. Більше енергоефективних батарей, швидша зарядка, потужніші мотори та вдосконалена електроніка – усе це покликане зробити електромобілі Toyota дійсно конкурентоспроможними на ринку
Головне оновлення в моделях Toyota – це збільшені акумуляторні батареї
Раніше американська версія bZ4X мала два варіанти батарей: 71,4 кВт-год для передньопривідних моделей та 72,8 кВт-год для повнопривідних версій. Нові батареї мають 57,7 кВт-год у базовій версії та 73,1 кВт-год у топовій конфігурації. Незважаючи на зменшення початкового рівня, нові батареї стали більш енергощільними, що забезпечує вищу ефективність
За попередніми даними, європейська версія bZ4X отримає запас ходу до 573 км за циклом WLTP. Оскільки WLTP зазвичай дає на 22% завищені цифри порівняно з американськими розрахунками, реальний запас ходу може бути близько 450 км – значно краще за поточні 406 км у передньопривідній версії
Не менш важливе оновлення отримав і C-HR+, який тепер має 77 кВт-год батарею з орієнтовним запасом ходу 600 км (WLTP), що в реальних умовах означає близько 480 км. Lexus RZ також отримає цю батарею, а його потужна топова версія запропонує 408 к.с.
Швидша та ефективніша зарядка
Одна з найбільших проблем попередніх електромобілів Toyota – повільна зарядка. Наприклад, bZ4X 2022 року потребував більше години для зарядки від 0 до 80% на швидкісних зарядних станціях
Хоча пікова потужність DC-швидкої зарядки залишилася на рівні 150 кВт, Toyota запевняє, що зарядна крива стала рівнішою. Це означає стабільно високу швидкість зарядки у більшій частині процесу, що вдвічі скоротить час очікування на зарядній станції
Ще важливіше – Toyota подвоїла потужність змінного струму (AC) з 11 кВт до 22 кВт, що дозволяє швидше заряджати авто від домашніх зарядних станцій. Це особливо критично для європейського ринку, де домашня зарядка використовується частіше
Розумніші технології: попереднє нагрівання батареї та маршрутне планування
Toyota нарешті функцію попереднього нагрівання батареї (Battery Preconditioning), що суттєво покращує швидкість зарядки в холодну погоду. Ця функція буде активуватися автоматично при плануванні маршруту до зарядної станції, та дозволить батареї досягти оптимальної температури до моменту підключення
Ще одне вагоме покращення – вбудоване планування маршруту з зарядками. Раніше власники Toyota були змушені використовувати мобільний додаток, але тепер система буде пропонувати оптимальні зупинки для зарядки прямо в мультимедійній системі авто
Також Toyota оновила свої електромотори, зробивши їх потужнішими та ефективнішими завдяки кремній-карбідним інверторам. bZ4X тепер видає 343 к.с., а Lexus RZ – 408 к.с., що робить їх значно динамічнішими
Вдосконалена система eAxle забезпечує кращий баланс потужності між передньою та задньою віссю, що покращує керованість, динаміку та гальмування
Сприйняття електромобілів як тимчасового тренду характерне для американського ринку. Наприклад, у Китаї EV-бум вийшов на такий рівень, що там з’являються десятки нових моделей щороку. В Європі жорсткі норми щодо викидів змушують виробників електрифікувати модельні ряди, а частка EV у продажах суттєво зростає. Проте навіть у США Toyota помітила очевидне: люди дійсно купують її електромобілі
Її перший серійний електрокар, Toyota bZ4X, хоча й не відзначався рекордним запасом ходу чи швидкістю зарядки, у 2024 році показав зростання продажів на 100% у США. А в Норвегії, країні, де електромобілі давно стали нормою, цей автомобіль став найбільш продаваним авто – не лише серед EV, а взагалі серед усіх авто. В Європі він стабільно входить у топ-5 за популярністю у своєму сегменті
Це чіткий сигнал для компанії: споживачі хочуть електромобілів від японського бренду, якому вони довіряють. І Toyota, яка тривалий час була скептична щодо повної електрифікації, тепер змінює свій курс
На нещодавньому Kenshiki Forum у Брюсселі Toyota анонсувала оновлений bZ4X, електричний Urban Cruiser та C-HR+, а також щонайменше три нові електрокари до кінця наступного року. Один із них – ще один SUV, другий, ймовірно, електрична версія Land Cruiser, а третій – пікап, який може стати справжнім проривом у сегменті. І це не враховуючи плани Lexus, який також готується до масштабного виходу на ринок електромобілів
“Ми дійсно віддані і захоплені розробкою електромобілів,” – заявив президент Toyota Motor Europe Йосіхіро Наката. “Але, зрештою, рішення завжди за клієнтом. А вони все частіше обирають електрифікацію”
Гібриди як міст між бензиновим минулим і електричним майбутнім
Протягом останніх років було багато суперечок: що краще – гібриди чи електромобілі? Дехто вважає, що гібридні авто лише затримують неминучий перехід до повної електрифікації. Але реальність показує, що багато споживачів ще не готові до чистих EV через інфраструктурні та фінансові обмеження. Саме тут Toyota зробила свій найбільший внесок
Якщо споживачі вагаються щодо електромобілів, вони все ж хочуть економити пальне. У 2024 році Toyota домінувала на гібридному ринку, і компанія не зупиняється: у 2025-му вона планує зробити 50% своїх продажів у США електрифікованими, включаючи гібриди, PHEV і EV
Головне питання: чи зможе Toyota створити електромобілі, які зможуть конкурувати з Hyundai та Kia, які вже мають суттєвий авторитет у цьому сегменті? Час покаже. Але компанія явно не планує залишатися осторонь
Toyota змінює свою EV-стратегію
Незважаючи на критику через повільний перехід на електромобілі, Toyota має беззаперечні переваги:
✅ Мільйони відданих клієнтів
✅ Мережа дилерських центрів і сервісу по всьому світу
✅ Величезний досвід у виробництві гібридів
І хоча ці покращення можуть здаватися звичайними на фоні нових моделей Tesla чи Hyundai, для Toyota це серйозний прорив. Завдяки своїм ресурсам вона має шанс перевернути ринок і зробити електромобілі ще більш доступними та надійними