BYD під критикою через проблеми прав людини у виробництві акумуляторів
BYD, найбільший в світі виробник електромобілів, опинився в центрі скандалу через звинувачення в недотриманні прав людини у своїх ланцюжках постачання. Amnesty International в своєму дослідженні Recharge for Rights поставила BYD на останнє місце серед 13 автовиробників за рівнем прозорості та дотримання стандартів прав людини. Компанія отримала лише 11 балів з 90 можливих
Непрозорість постачання кобальту та інші проблеми
Кобальт, важливий компонент акумуляторів для електромобілів, часто добувається в країнах, де порушуються права працівників. Amnesty International підкреслює, що в Демократичній Республіці Конго, яка забезпечує 25% світового постачання кобальту, значна частина робіт виконується дітьми. BYD відмовилася розкривати інформацію про джерела постачання кобальту, включаючи назви шахт і рафінувальників, що стало ключовою причиною низької оцінки. Інші компанії, такі як Geely, Hyundai, Mitsubishi та GM, також виявилися недостатньо прозорими
Для порівняння, найвищі оцінки отримали Tesla (49 балів) і Mercedes-Benz (51 бал), які змогли надати детальну карту постачання. Однак навіть Mercedes не досягнув позначки у 68 балів, яку Amnesty вважає мінімально прийнятною для належного дотримання стандартів прав людини
Виклики для галузі електромобілів
Електромобілі не створюють викидів під час роботи, але їхні батареї потребують значних обсягів літію, нікелю та кобальту. Ці матеріали часто видобуваються в умовах, що супроводжуються екологічними та соціальними проблемами. Amnesty International закликає автовиробників покращити контроль за дотриманням прав людини в ланцюжках постачання та дотримуватися міжнародних стандартів
Запровадження директиви Corporate Sustainability Due Diligence в Європі цього літа сприяло підвищенню прозорості. Компанії, які не дотримуються нових правил, ризикують отримати штрафи та втратити доступ до ринку. Водночас надання електромобільних субсидій у багатьох країнах також залежить від дотримання екологічних та соціальних стандартів
Позиція Amnesty International та перспективи змін
Генеральна секретарка Amnesty International Агнес Калламард наголошує, що автовиробники повинні докладати більше зусиль, щоб уникнути порушень прав людини
«Важливо, щоб перехід на електромобілі не супроводжувався зловживанням прав людини. Галузь повинна створювати справедливе енергетичне майбутнє, яке не залишить нікого осторонь,” — зазначила Калламард
Для BYD, як і для інших автовиробників, це означає необхідність удосконалення стандартів прозорості та відповідальності. Проте, попри виклики, компанія продовжує активно працювати на ринку, пропонуючи широку лінійку доступних моделей. Для тих, хто прагне купити китайський електромобіль, важливо враховувати не лише технічні характеристики, але й соціальну відповідальність виробника
BYD залишається провідним гравцем у галузі, але ситуація навколо порушення прав людини може вплинути на її репутацію та довіру клієнтів