BYD, світовий лідер з виробництва електромобілів, спровокував чергову цінову війну на найбільшому автомобільному ринку світу – в Китаї, різко знизивши вартість кількох своїх моделей. Таке рішення миттєво викликало падіння акцій місцевих виробників електромобілів, підкреслюючи безпрецедентну конкуренцію в цьому секторі
Китай, як відомо, є не лише найбільшим автомобільним ринком, але й найбільш конкурентним у сегменті електромобілів, оскільки місцеві компанії часто обмежені у виході на інші глобальні ринки. При цьому, проникнення електромобілів (як акумуляторних BEV, так і гібридних PHEV) у Піднебесній стрімко наближається до 50%, тоді як у США цей показник ледве сягає 10%. Секрет такого швидкого зростання криється у доступності та відносно низькій вартості електрокарів
Ринок КНР вже пережив кілька цінових війн, які значно знизили вартість електромобілів. Останніми місяцями ситуація дещо стабілізувалася, проте BYD вирішив знову активізувати зниження цін
За останні дні BYD оголосив про низку суттєвих знижок на свої моделі
За інформацією Bloomberg, серед найбільш помітних змін:
- Хетчбек BYD Seagull: Ціна знижена на 20% до 55 800 юанів (приблизно $7780). Ця модель вже була найдешевшою у лінійці компанії та привернула світову увагу завдяки своїй вартості менше $10 000. При цьому в Європі цей же електрокар коштує від 22 990 євро ($26 100);
- Гібридний седан BYD Seal (двомоторний): Найбільше зниження ціни – на 34%, або на 53 000 юанів, до 102 800 юанів
Після цих новин акції BYD впали на 8%, а інші китайські виробники електромобілів, такі як Li Auto та Geely, також зафіксували значне зниження ринкової вартості
Нова хвиля цінових воєн обіцяє ще більше розхитати й без того швидкозмінний ринок
Зауважимо, що валовий прибуток BYD зріс майже втричі з 2019 по 2024 рік. Схоже, компанія відчуває себе достатньо впевнено, щоб чинити ще більший тиск на конкурентів, багато з яких ще не досягли рівня прибутковості
Подібна стратегія вже раніше застосовувалася Tesla на інших ринках
Проте, у цій новій ціновій війні саме американський автовиробник може постраждати найбільше. Tesla вже майже не отримувала прибутку від продажу своїх електромобілів у Китаї після значних знижень цін під час попередньої цінової війни. Нова хвиля агресивного ціноутворення з боку BYD посилить тиск на Tesla, особливо в умовах зростаючої конкуренції з боку нових гравців, таких як Xiaomi SU7
Читати далі
Схожі записиСеред електромобілів вже з’являються моделі, покликані нагадати про славне минуле бензинових автомобілів Саме таким є новий Renault 5 Monte Carlo Edition — електромобіль, створений як данина легендарному Clio Williams 1990-х років. Але, попри блискучий стиль і відсилки до славетних днів у ралі, під капотом — суцільне розчарування для шанувальників динаміки Спеціальна версія Renault 5 Monte […]
16 Липня 2025На автомобільному ринку США розпочалася справжня гонка за часом З 30 вересня 2025 року набирає чинності нове законодавство, яке скасовує федеральні податкові пільги на електромобілі. Це означає, що американці мають лише два з половиною місяці, аби скористатися чинною державною програмою, яка дозволяє заощадити до $7500 на купівлі нового електрокара або до $4000 на вживаному Цікаво, […]
16 Липня 2025Після трирічної паузи уряд Великої Британії вирішив знову запровадити програму субсидій на купівлю електромобілів Раніше вони діяли до 2022 року, але були скасовані через досягнення цілей — тоді вважалося, що ринок електромобілів на той момент уже став досить самостійним. Проте темпи електрифікації виявилися недостатніми, тож держава знову втручається у процес Згідно з новими умовами, покупці […]
16 Липня 2025Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі