Випробувальну арену створив китайський автогігант BYD в Чженчжоу – це спеціалізована всюдихідна траса для транспортних засобів на нових джерелах енергії (NEV). В проєкт інвестували 5 мільярдів юанів (близько 700 мільйонів доларів США), його площа складає понад 150 000 квадратних метрів
BYD, який з 2022 року повністю відмовився від виробництва бензинових авто на користь електричних (EV) та плагін-гібридних (PHEV) моделей, став глобальним лідером у сегменті NEV. Компанія обійшла Tesla за обсягами продажів, реалізувавши понад 3 мільйони одиниць у 2024 році, і тепер прагне не лише виробляти, а й популяризувати культуру електромобілів. Ця траса – яскравий прояв філософії “Technology for All”, де передові інновації стають доступними для всіх: від новачків до професійних гонщиків. “Ми ламаємо бар’єри традиційних гоночних трас за допомогою підривних інновацій”, – заявили в BYD, підкреслюючи, як комплекс поєднує розваги, освіту та демонстрацію технологій, таких як інтелектуальна система керування кузовом DiSus та платформа e4 для випробування в екстремальних умовах

Вісім унікальних зон: від пустельних дюн до дріфт-майданчиків
Комплекс розділений на вісім зон, кожна з яких імітує певні умови, але адаптовані для електрокарів та гібридів
- Крита піщана дюна. Серце траси – рекордсмен Книги рекордів Гіннеса як найвища та найбільша дюна для автомобільних тестів. З перепадом висот 29,6 метра, нахилом 28 градусів і 6200 тоннами піску, що імітує грануляцію пустелі Алкса, вона дозволяє відчути справжній піски дюн;
- Кільце з низьким коефіцієнтом тертя. Перше в Китаї кільце діаметром 44 метри, вкрите 30 000 гладких базальтових цеглин і шаром води товщиною 3 мм, що створює слизьку як лід зі снігом поверхню. Система DiSus миттєво регулює підвіску та стабілізацію – це дозволяє стабільно дріфтувати навіть новачкам;

- Зсувна платформа (Kick-Plate). Симулятор екстремальних ситуацій, де рухомі пластини на мокрій цементній поверхні імітують втрату зчеплення на льоду чи мокрій дорозі. Це ідеальне місце для тестування систем безпеки NEV, в тому числі автоматичне гальмування (AEB) та стабілізацію;
- Басейн для водних тестів. 70-метровий басейн, спеціально для Yangwang U8 – люксового позашляховика, який може плавати до 30 хвилин завдяки аварійній функції спливання та платформі e4. Підводне скло дозволяє спостерігати за маневрами;

- Динамічний паддок. Площа 15 300 квадратних метрів з понад 12 сценаріями, включаючи лосиний тест (різке уникнення перешкоди), слалом, автоматизоване паркування та автономне водіння. Тут демонструються інтелектуальні технології BYD, роблячи акцент на автономності та безпеці;
- Гоночна траса. 1758-метрова стрічка з дев’ятьма поворотами та 550-метровим прямим відрізком для розгону до 220 км/год;

- Гірський парк для позашляхових пригод. 27 сценаріїв, що імітують маршрути на кшталт Сичуань-Тибетського шосе, від крутих підйомів до брудних стежок;
- Зона кемпінгу. 9000 квадратних метрів для відпочинку, де можна поєднати драйв з екотуризмом, підкреслюючи екологічність електромобілів

Досвід для всіх: під поїздки на суперкарі до VIP-пригод
BYD робить трасу доступною: квитки від 599 юанів ($83) включають поїздку в Yangwang U9 – суперкарі за 1,68 млн юанів ($233 000), здатному на розгін 0-100 км/год за 2 секунди. Дорожчі квитки (до 6666 юанів) пропонують самостійне керування U9, off-road маршрути, тренінги та навіть ніч у п’ятизірковому готелі. Це не лише розвага, а й освіта: відвідувачі дізнаються про нові електромобільні технології в музеї та на території

BYD формує електромобільну культуру
Заснована 1995 року як виробник батарей, BYD перетворилася на глобального автогіганта, з експортними ринками в Європі, США та Азії. Траса в Чженчжоу – перша з серії: Hefei вже працює, Shaoxing відкриється на початку 2026, а в східному Китаї будується гігантська гірська база на 1330 квадратних кілометрів з висотою 500 метрів, яка поєднуватиме позашляхові пригоди з екотуризмом. “Роблячи передові технології доступними, ми руйнуємо бар’єри та популяризуємо культуру NEV”, – кажуть у BYD

Чи потрібні такі комплекси в Європі чи США? Безумовно – вони могли б розвіяти міфи про “нудність” електромобілів, показуючи їхню потужність і універсальність. Уявіть: сім’ї, що тестують електрокари на дюнах, або ентузіасти, що дріфтують на льоду – це майбутнє мобільності, де інновації стають частиною повсякденного життя
Читати далі
Схожі записиПрезидент General Motors Марк Ройсс переконаний, що нові літій-марганцеві акумулятори (LMR) здатні відкрити шлях до появи середніх електровантажівок — сегмента, який досі залишався порожнім через технічні обмеження. У подкасті Plugged-In він пояснив, що головна причина відсутності таких моделей полягає саме в акумуляторах. Сучасні батареї занадто великі та важкі, щоб уміститися в компактні пікапи без втрати […]
20 Жовтня 2025
Світова прем’єра MAN Lion’s Coach E стала справжньою сенсацією: перший європейський електричний туристичний автобус отримав престижну нагороду «Сталий автобус року 2026» у категорії туристичних моделей. Відзнаку вручено під час урочистого гала-вечора на Busworld Europe у Брюсселі. Міжнародне журі високо оцінило потужність електродвигуна, великий запас ходу, комфорт, безпеку та екологічну ефективність новинки. Для MAN ця перемога […]
20 Жовтня 2025
Понад 115 000 електромобілів та гібридів із підзарядкою від мережі мають відвідати офіційні дилерські сервіси компанії на перевірку через виявлені технічні проблеми. Таке рішення ухвалено після розслідування Державної адміністрації з регулювання ринку Китаю, яка виявила дефекти у конструкції та компонентах акумуляторів Компанія подала офіційний план відкликання, який охоплює дві окремі серії автомобілів Першою стала лінійка […]
20 Жовтня 2025
Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі