Випробувальну арену створив китайський автогігант BYD в Чженчжоу – це спеціалізована всюдихідна траса для транспортних засобів на нових джерелах енергії (NEV). В проєкт інвестували 5 мільярдів юанів (близько 700 мільйонів доларів США), його площа складає понад 150 000 квадратних метрів
BYD, який з 2022 року повністю відмовився від виробництва бензинових авто на користь електричних (EV) та плагін-гібридних (PHEV) моделей, став глобальним лідером у сегменті NEV. Компанія обійшла Tesla за обсягами продажів, реалізувавши понад 3 мільйони одиниць у 2024 році, і тепер прагне не лише виробляти, а й популяризувати культуру електромобілів. Ця траса – яскравий прояв філософії “Technology for All”, де передові інновації стають доступними для всіх: від новачків до професійних гонщиків. “Ми ламаємо бар’єри традиційних гоночних трас за допомогою підривних інновацій”, – заявили в BYD, підкреслюючи, як комплекс поєднує розваги, освіту та демонстрацію технологій, таких як інтелектуальна система керування кузовом DiSus та платформа e4 для випробування в екстремальних умовах
Вісім унікальних зон: від пустельних дюн до дріфт-майданчиків
Комплекс розділений на вісім зон, кожна з яких імітує певні умови, але адаптовані для електрокарів та гібридів
- Крита піщана дюна. Серце траси – рекордсмен Книги рекордів Гіннеса як найвища та найбільша дюна для автомобільних тестів. З перепадом висот 29,6 метра, нахилом 28 градусів і 6200 тоннами піску, що імітує грануляцію пустелі Алкса, вона дозволяє відчути справжній піски дюн;
- Кільце з низьким коефіцієнтом тертя. Перше в Китаї кільце діаметром 44 метри, вкрите 30 000 гладких базальтових цеглин і шаром води товщиною 3 мм, що створює слизьку як лід зі снігом поверхню. Система DiSus миттєво регулює підвіску та стабілізацію – це дозволяє стабільно дріфтувати навіть новачкам;
- Зсувна платформа (Kick-Plate). Симулятор екстремальних ситуацій, де рухомі пластини на мокрій цементній поверхні імітують втрату зчеплення на льоду чи мокрій дорозі. Це ідеальне місце для тестування систем безпеки NEV, в тому числі автоматичне гальмування (AEB) та стабілізацію;
- Басейн для водних тестів. 70-метровий басейн, спеціально для Yangwang U8 – люксового позашляховика, який може плавати до 30 хвилин завдяки аварійній функції спливання та платформі e4. Підводне скло дозволяє спостерігати за маневрами;
- Динамічний паддок. Площа 15 300 квадратних метрів з понад 12 сценаріями, включаючи лосиний тест (різке уникнення перешкоди), слалом, автоматизоване паркування та автономне водіння. Тут демонструються інтелектуальні технології BYD, роблячи акцент на автономності та безпеці;
- Гоночна траса. 1758-метрова стрічка з дев’ятьма поворотами та 550-метровим прямим відрізком для розгону до 220 км/год;
- Гірський парк для позашляхових пригод. 27 сценаріїв, що імітують маршрути на кшталт Сичуань-Тибетського шосе, від крутих підйомів до брудних стежок;
- Зона кемпінгу. 9000 квадратних метрів для відпочинку, де можна поєднати драйв з екотуризмом, підкреслюючи екологічність електромобілів
Досвід для всіх: під поїздки на суперкарі до VIP-пригод
BYD робить трасу доступною: квитки від 599 юанів ($83) включають поїздку в Yangwang U9 – суперкарі за 1,68 млн юанів ($233 000), здатному на розгін 0-100 км/год за 2 секунди. Дорожчі квитки (до 6666 юанів) пропонують самостійне керування U9, off-road маршрути, тренінги та навіть ніч у п’ятизірковому готелі. Це не лише розвага, а й освіта: відвідувачі дізнаються про нові електромобільні технології в музеї та на території
BYD формує електромобільну культуру
Заснована 1995 року як виробник батарей, BYD перетворилася на глобального автогіганта, з експортними ринками в Європі, США та Азії. Траса в Чженчжоу – перша з серії: Hefei вже працює, Shaoxing відкриється на початку 2026, а в східному Китаї будується гігантська гірська база на 1330 квадратних кілометрів з висотою 500 метрів, яка поєднуватиме позашляхові пригоди з екотуризмом. “Роблячи передові технології доступними, ми руйнуємо бар’єри та популяризуємо культуру NEV”, – кажуть у BYD
Чи потрібні такі комплекси в Європі чи США? Безумовно – вони могли б розвіяти міфи про “нудність” електромобілів, показуючи їхню потужність і універсальність. Уявіть: сім’ї, що тестують електрокари на дюнах, або ентузіасти, що дріфтують на льоду – це майбутнє мобільності, де інновації стають частиною повсякденного життя
Читати далі
Схожі записиУ контексті стрімкого зростання ринку електромобілів в Україні, де кількість EV зросла на понад 50% за останній рік (за даними Міністерства інфраструктури), додатки з пошуку і бронювання зарядних станцій стають не просто зручністю, а необхідністю. Вони допомагають подолати “зарядну тривогу” – страх вичерпання батареї в дорозі – і сприяють екологічній трансформації транспорту, адже Україна активно […]
19 Серпня 2025Із хаосу народжується порядок. Минулого року автомобільний світ сколихнуло одне з найхаотичніших рішень Ілона Маска — раптове звільнення всієї команди, відповідальної за легендарну мережу Tesla Supercharger. Це рішення викликало шок і поставило під сумнів майбутнє зарядної інфраструктури компанії. Але з попелу цього суперечливого кроку постав новий, амбітний проєкт: компанія Hubber, заснована ключовими архітекторами мережі Supercharger […]
19 Серпня 2025На переповненому автомобільному ринку Китаю з’явився новий гравець, який виглядає так, ніби зійшов прямісінько зі сторінок дитячої казки. Зустрічайте Livian Smurf EV — чарівний мікро-електромобіль, який викликає посмішку не лише милим дизайном, а й доступною ціною близько 5000 доларів Хто такі Livian і до чого тут Geely? Щоб зрозуміти походження “Смурфа”, варто поглянути на його […]
19 Серпня 2025Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі