Китайський автогігант BYD готує серйозну атаку на святая святих японського автопрому — сегмент кей-карів, тобто надкомпактних міських авто, які є невід’ємною частиною японських вулиць. Новинка з кумедною назвою BYD Racco стане першим кей-каром бренду і спробує підкорити серця водіїв, які звикли до мікроавтомобілів типу Nissan Sakura або Mitsubishi eK X EV
Прем’єра новинки відбудеться на Japan Mobility Show, але перші фото новинки вже з’явилися в мережі після презентації для партнерів компанії
BYD не стала вигадувати велосипед
Зовнішність Racco створена у найкращих традиціях японських кей-карів — короткий капот, вертикальне лобове скло, рівні боки та майже вертикальна задня частина без виступів. Така форма не лише виглядає практично, а й відповідає суворим розмірам сегмента: довжина до 3,4 метра, ширина не більше 1,48 метра, висота — близько 2 метрів

На фото можна побачити чіткі відсилання до Mitsubishi eK Space попереднього покоління та Daihatsu Tanto. Віконна лінія плавно підіймається до задніх стійок, які мають форму плавника, а передня частина прикрашена оригінальними С-подібними світлодіодними фарами
Racco стоїть на 15-дюймових легкосплавних дисках і має дискові гальма на всіх чотирьох колесах — рідкісне явище серед кей-карів, де зазвичай задні гальма барабанні. Таке рішення натякає, що BYD хоче не просто зробити «ще один маленький електрокар», а створити справді технологічний міський транспорт, який виглядатиме і відчуватиметься серйозніше за конкурентів

Компактний розмір — великі амбіції
Під капотом — або точніше, під підлогою — розміститься батарея на 20 або 40 кВт-год, залежно від версії. Запас ходу сягатиме 180 км, що цілком достатньо для японських мегаполісів, де середній денний пробіг водія часто не перевищує 50 кілометрів
Акумулятор розташований низько, завдяки чому центр маси зменшується, а керованість стає більш стабільною. Очікується підтримка швидкої зарядки потужністю до 100 кВт, що дозволить поповнити заряд приблизно до 80% за півгодини
BYD, маючи величезний досвід у виробництві батарей (власна технологія Blade Battery вважається однією з найбезпечніших у галузі), може дозволити собі запропонувати високий рівень надійності та довговічності, що для кей-карів із коротким життєвим циклом є рідкістю

Інтер’єр із «дорослими» технологіями
Хоча компанія поки не розкрила повного зображення салону, джерела повідомляють про цифрову панель приладів і великий центральний дисплей
BYD планує додати й пакет систем безпеки ADAS, а також тепловий насос для клімат-контролю — рішення, яке суттєво підвищує ефективність опалення взимку. Для кей-карів, які зазвичай обмежуються найпростішими опціями, така щедрість виглядає справжнім проривом
Компанія відома своєю звичкою «перевершувати очікування», тому цілком можливо, що навіть у базовій версії Racco отримає широкий набір електронних асистентів, мультимедіа та комфорту — від підігріву сидінь до голосового керування

Для японського ринку сегмент кей-карів — майже священний
Це транспорт, який народився з ідеї доступності, компактності й економічності, ставши частиною культурного коду країни. Тому поява китайського бренду на цьому полі виглядає не просто як новий бізнес-крок, а як справжня спроба змінити правила гри
Компанія планує відкрити попередні замовлення влітку 2026 року, а продажі розпочати наприкінці того ж року. Одночасно BYD представить ще одну електричну новинку — легку вантажівку BYD T35 з кабіною над двигуном, яка буде доступна у версіях «фургон» та «платформа». Таким чином, бренд націлюється не лише на міських водіїв, а й на малий бізнес, що потребує практичного, безшумного й екологічного транспорту
Читати далі
Схожі записиНовий фургон Kia PV5 Cargo встановив рекорд Гіннеса, проїхавши на одному заряді 693 кілометри, тобто майже вдвічі більше за заявлений пробіг у брошурі На перший погляд, цифра здається майже фантастичною. Однак рекорд став ще вражаючим, якщо врахувати умови — вантажівка була повністю навантажена 790 кілограмами, щоб відтворити реальні робочі маршрути кур’єрів та логістичних компаній Тест […]
29 Жовтня 2025
Після не надто успішного досвіду з EQE, який так і не став справжнім конкурентом Tesla чи BMW i5, німецький бренд бере реванш із абсолютно новим E-Class EQ — електричною версією популярного бізнес-седана EQE свого часу викликав суперечливі емоції. Його округлі форми нагадували про експерименти з аеродинамікою, але не про класичну елегантність Mercedes. Тепер виробник зробив […]
29 Жовтня 2025
Американський виробник електромобілів Lucid Motors, відомий своїми розкішними моделями Air і Gravity, показав перше зображення свого нового середньорозмірного кросовера, який має коштувати менше ніж з $50 000, і дебютує вже наступного року Lucid поступово переходить від нішевих преміум-седанів до більш практичних і “земних” моделей На тізері, що з’явився майже рівно через рік після першого зображення […]
29 Жовтня 2025
Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі