Генеральний директор Ford Джим Фарлі серйозно переосмислює підхід до електрифікації. Фарлі заявив, що Ford повинен зосередитися на невеликих, недорогих електромобілях, а не великих вантажівках, як F-150 Lightning. Це досить приголомшлива заява від компанії, чия ідентичність глибоко пов’язана з продажем великих пікапів
Поява електромобілів змінила правила гри для таких відомих виробників, як Ford
Як пояснює Фарлі, перехід на електромобілі перевернув автомобільний бізнес з ніг на голову. У випадку з автомобілями з ДВЗ, більші автівки завжди краще продавались. Він коштує дорожче, що приносить більший прибуток для Ford. Простіше кажучи, Ford може заробити набагато більше грошей на одиниці продукції, продаючи F-150 за $65 000, ніж EcoSports за $25 000. Ця проста математика підштовхнула Ford та його конкурентів до просування великих пікапів та позашляховиків
Але це не працює в епоху електромобілів, каже Фарлі
– З електромобілями все навпаки, – сказав він під час телефонного дзвінка компанії Ford, присвяченого її прибуткам за другий квартал. – Чим більший автомобіль, чим більша батарея, тим більший тиск на маржу, тому що клієнти не будуть платити надбавку за ці великі батареї

Навпаки, за його словами, зменшення розмірів акумуляторів може підвищити маржу за рахунок зниження витрат. Крім того, додав Фарлі, федеральна знижка в розмірі $7500 на покупку електромобіля в США стає більш вагомим фактором, коли вона застосовується до більш дешевого транспортного засобу
Літій-іонна батарея – найдорожча частина електромобіля. А великі, важкі позашляховики та пікапи потребують більшої ємності акумулятора, щоб забезпечити той запас ходу, якого очікують споживачі. Все це призводить до високих цін, які не влаштовують покупців. Електричний пікап Ford F-150 Lightning із запасом ходу 500 км обійдеться вам щонайменше в $68 000, що приблизно на $20 000 більше, ніж еквівалентна модель з бензиновим двигуном
Погляньте на продажі електричних пікапів Ford, і ви легко зрозумієте, звідки взялася ідея Фарлі. Ford хотів в 2023 році продати 150 тисяч Lightning але зміг реалізувати лише близько 24 тисяч. Для порівняння, у 2023 році близько 750 тисяч клієнтів розкупили бензинові пікапи Ford
Все це доводить, що автовиробники не можуть обмежуватися лише електричними версіями своїх бестселерів з ДВЗ – особливо якщо ці електричні альтернативи мають значну цінову надбавку. Темпи зростання продажів електромобілів дійсно сповільнилися, але асортимент продукції, яку люди можуть придбати, відіграє важливу роль
Компанія Ford офіційно не говорила про те, якими будуть їх невеликі електромобілі, але відомо, що вона створила невелику команду в Каліфорнії для розробки нової, недорогої платформи для них. Фарлі називає цю команду «Skunkworks» від Ford. Вчора він додав трохи більше інформації
Ford запропонує «дуже диференційовані» електромобілі за ціною нижче $40 000 або навіть нижче $30 000
Це заповнить прогалину на американському ринку електромобілів, який має значний перекіс у бік преміум-класу і пропонує мало дійсно доступних варіантів. Він також сказав, що електромобілі можуть забезпечити багато внутрішнього простору в невеликому кузові, оскільки в них відсутні всі громіздкі частини звичайної трансмісії, та двигуни
Великі електромобілі все ще будуть у Ford, але автовиробникові доведеться «бути дуже обережним» і «робити набагато розумніший вибір сегментів», – сказав Фарлі, схоже, визнаючи помилки компанії навколо F-150 Lightning. У другому кварталі бізнес Ford з виробництва електромобілів втратив $1,1 млрд, оскільки компанія працює над збільшенням обсягів виробництва щоб досягти економії за рахунок масштабу Фарлі сказав, що в майбутньому більші електромобілі Ford будуть комерційними та робочими транспортними засобами, і що компанія буде покладатися на співпрацю з бізнес партнерами, щоб вивести їх на ринок
Читати далі
Схожі записиVolkswagen тимчасово зупинив випуск електричного мікробуса ID. Buzz та Multivan на своєму заводі у Ганновері. Хоча офіційно компанія посилається на потребу «гнучко адаптувати виробничі процеси до ринкових умов», справжня причина, ймовірно, криється в нижчих за очікувані показниках продажів Коли ID. Buzz лише з’явився, його називали символом нового етапу для Volkswagen Електробус відсилав до легендарного Microbus, […]
24 Жовтня 2025
Американський автогігант General Motors офіційно припинив випуск електричних фургонів BrightDrop, які виготовлялися на заводі CAMI Assembly у місті Інгерсолл, провінція Онтаріо. Компанія визнала, що ринок комерційних електровантажівок розвивається набагато повільніше, ніж очікувалося, а попит виявився мізерним Виробництво BrightDrop стартувало наприкінці 2022 року, однак проект із самого початку зіткнувся з труднощами GM створила новий бренд BrightDrop, […]
23 Жовтня 2025
Китайський автовиробник Chery Automobile заявив про створення нового покоління твердотільних акумуляторів, які здатні більш ніж удвічі збільшити запас ходу електромобілів і залишаються безпечними навіть у найекстремальніших умовах Chery нині входить до четвірки найбільших виробників автомобілів у Китаї та є найбільшим експортером машин із країни, випереджаючи навіть BYD у першій половині 2025 року. Компанія випускає електромобілі, […]
23 Жовтня 2025
Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі