Напруга в автомобільному світі наростає. У той час як більшість європейських автовиробників, об’єднаних в асоціацію ACEA, б’ють на сполох, закликаючи Європейський Союз пом’якшити заборону на продаж автомобілів із двигунами внутрішнього згоряння з 2035 року, південнокорейська компанія Kia займає відверто протилежну позицію. Замість того, щоб просити про відстрочку, Kia заявляє: “Ми готові, і це коштуватиме нам цілий статок, якщо ми раптом зупинимося”
Два табори, два погляди на майбутнє
Лист, підписаний представниками ACEA та CLEPA (Європейська асоціація постачальників автомобільної продукції) і адресований особисто голові Єврокомісії Урсулі фон дер Ляєн, став справжнім вибухом. Очолювана генеральним директором Mercedes-Benz Олею Калленіусом, асоціація стверджує: в умовах зростаючої конкуренції з боку Китаю та високих тарифів, досягти жорстких цілей щодо викидів до 2030 та 2035 років “більше неможливо”. Вони пропонують зберегти гібридні та високоефективні ДВЗ-автомобілі як перехідний варіант
У відповідь на це, генеральний директор Kia Europe Марк Хедріх висловив глибоке здивування, вказавши на позицію Оли Калленіуса, яка ще кілька років тому обіцяла, що Mercedes-Benz буде продавати в Європі лише електромобілі вже до 2030 року. “У нас є план досягти 100% відповідності вимогам до 2035 року”, – підкреслив Хедріх. Він пояснив, що Kia вже активно інвестує в електрифікацію, зокрема, вкладаючи 125 мільйонів доларів у свій завод у Словаччині для виробництва нових електричних моделей, таких як EV4 та EV2
Позиція Kia базується на прагматичному розрахунку
Компанія вже вклала мільйони в розробку платформ, будівництво заводів та налагодження логістичних ланцюжків для виробництва електромобілів. Зупинка чи уповільнення цього процесу буде фінансово невигідною та може підірвати довгострокову стратегію бренду. Kia планує, що до 2030 року електромобілі становитимуть 74% її продажів у Європі. Ця цифра свідчить про глибоку впевненість компанії в майбутньому електричному ринку
Водночас, застереження Mercedes-Benz та інших європейських гігантів можна пояснити їхньою залежністю від традиційних двигунів, меншою гнучкістю виробництва та занепокоєнням щодо конкурентоспроможності. Вони побоюються, що відсутність достатньої зарядної інфраструктури та високі ціни на електромобілі можуть призвести до падіння продажів і втрати ринку на користь азійських конкурентів, які значно випереджають їх у бюджетному сегменті
Хоча Kia не є членом ACEA (на відміну від її дочірньої компанії Hyundai), її заява стала гучним голосом, що розхитав звичний консенсус європейського автопрому. Це чіткий сигнал: електрифікація — це не просто тренд, а вже реальність, і деякі гравці ринку сприймають її як незворотний процес, в який потрібно інвестувати, а не від якого потрібно відмовлятися
Читати далі
Схожі записиКонцепт Dacia Hipster переосмислює саму суть народного транспорту, пропонуючи мінімалістичний електромобіль, який об’єднує простоту, розумність і турботу про довкілля Його створено не для того, щоб вражати розкішшю, а щоб зробити електромобільність справді доступною. Крихітний за розмірами — навіть менший за японські кей-кари — Hipster має лаконічний блочний дизайн, модульний інтер’єр і неймовірно легку конструкцію масою […]
7 Жовтня 2025Mercedes-Benz та Hot Wheels об’єднали зусилля, щоб створити агресивний та унікальний концепт CLA Унікальний екземпляр отримав попереджувальну етикетку для дорослих, адже він віддає шану безмежній уяві дитинства, коли литі машинки масштабу 1:64 були не просто іграшками, а запрошенням до мрій про швидкість. Співпраця відбулася у рамках серії «Class of Creators» Агресія та ретро-футуризм Спортивний концепт […]
7 Жовтня 2025Автомобільна індустрія останніми роками змагається за розмір екранів — що більше, то краще Та серед цього цифрового буму з’являються моделі, які йдуть проти течії. Один із таких винятків — новий Opel Frontera, який у базовій комплектації не має навіть елементарної інформаційно-розважальної системи. Фото, опубліковане користувачем Reddit у Німеччині, показало порожнє місце на центральній консолі, де […]
7 Жовтня 2025Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі