Чому водневі авто насправді не такі вже й “зелені”, як електромобілі? — photo 48989

Чому водневі авто насправді не такі вже й “зелені”, як електромобілі?

18.07.2025
3 хвилини на прочитання

Електромобілі давно довели свою екологічну перевагу над бензиновими авто. Навіть якщо враховувати викиди вуглецю під час виробництва акумуляторів і електроенергії, яку вони споживають, електрокари все одно залишають менший вуглецевий слід протягом усього життєвого циклу. Нові дослідження лише підтверджують цю тенденцію 

А як щодо водневих автомобілів? Адже вони теж рухаються за допомогою електродвигуна і, здавалось би, мають бути не менш екологічними 

Зовсім не так, стверджують експерти Міжнародної ради з чистого транспорту (ICCT). У своєму свіжому дослідженні вони проаналізували рівень викидів парникових газів, що припадає на різні типи силових установок у Європейському Союзі, враховуючи весь життєвий цикл авто — від виробництва до утилізації. Згідно з цими даними, водневе авто, продане у 2025 році, в середньому генерує 175 грамів CO₂ на кожен кілометр пробігу. Це лише на 26% менше, ніж у бензинових або дизельних машин. У той час як звичайний акумуляторний електромобіль продукує лише 63 грами CO₂ на кілометр — тобто на 73% менше, ніж авто з двигуном внутрішнього згоряння

Чому водневі авто насправді не такі вже й “зелені”, як електромобілі? — photo 2

Причина не в конструкції самих водневих авто — як-от Toyota Mirai, Hyundai Nexo чи Honda CR-V FCEV. Усі вони мають електродвигуни, не викидають шкідливих газів у процесі руху та залишають після себе лише пару. Однак екологічний ефект нівелюється способом виробництва самого водню. На сьогодні майже 90% комерційного водню у світі виготовляється з природного газу методом парового риформінгу. У результаті утворюється не лише водень, а й велика кількість вуглекислого газу як побічного продукту

Альтернатива — так званий «зелений» водень, який добувається шляхом електролізу води за допомогою відновлюваних джерел енергії. У такому випадку викиди скорочуються радикально: лише 50 грамів CO₂ на кілометр, що навіть менше, ніж у “чистого” електромобіля, який живиться виключно від «зеленої» енергії. Але є одна проблема — обсяги виробництва такого водню мізерні. У 2023 році частка «зеленого» водню у світі склала лише 0,4%. У США ситуація ще гірша: 95% водню виробляється з газу, і лише невелика частка — з відновлюваних джерел

Чому водневі авто насправді не такі вже й “зелені”, як електромобілі? — photo 3

Зрозуміло, що джерело енергії важливе і для електромобілів. Проте тут ситуація суттєво краща 

У ЄС більшість електроенергії надходить з низьковуглецевих джерел — атомної, сонячної, вітрової та гідроенергетики. У США аналіз Union of Concerned Scientists показав, що типовий електрокар у Нью-Йорку створює такий самий обсяг викидів, як гіпотетичне бензинове авто з витратою 0,66 літра на 100 км (еквівалент 354 миль на галон). У Техасі, де домінують вугільні та газові електростанції, той самий електромобіль дорівнює авто з витратою близько 2,8 літра на 100 км. І навіть при такому розкладі, 97% населення США живе в регіонах, де експлуатація електромобіля дає нижчі викиди, ніж найекономічніше бензинове авто

Чому водневі авто насправді не такі вже й “зелені”, як електромобілі? — photo 4

Однак водневі авто не варто повністю списувати з рахунків 

Вони мають певні переваги — зокрема, швидке заправлення, що робить їх перспективними для вантажного транспорту та міжміських перевезень. Саме тому компанії Honda, Hyundai, BMW і Toyota продовжують вкладати кошти в цю технологію, попри мляві продажі та катастрофічно малу кількість заправних станцій — навіть у США вони є лише в Каліфорнії

У підсумку можна сказати так: електромобілі вже сьогодні істотно зменшують викиди вуглецю, тоді як водневі авто мають потенціал, але лише у випадку переходу на масове використання екологічно чистого водню. Поки цього не сталося, воднева енергетика — це радше обіцянка на майбутнє, ніж реальна альтернатива

Читати далі

Схожі записи
Електричний кросовер Peugeot E-5008 офіційно виходить на український ринок

Новий електричний кросовер Peugeot E-5008 з повним приводом і потужністю 325 к.с. незабаром з’явиться в Україні. Новий на 100% електричний автомобіль оснащений двома електромоторами, які приводять в рух усі чотири колеса, пропонує 7-місний салон і доступний для замовлення в офіційних дилерських центрах. Комплектацію та ціну вже оголошено Ціна Peugeot E-5008 у комплектації GT починається від […]

14 Жовтня 2025
Електричний кросовер Peugeot E-5008 офіційно виходить на український ринок — photo 59352
Флагманський Lexus LS замінить шестиколісний електричний мінівен?

Lexus готується перевернути уявлення про свій флагманський автомобіль, пропонуючи замість класичного седана LS шокуючий шестиколісний мінівен. Хоча модель поки має статус концепту, Акіо Тойода запевнив, що команда налаштована максимально серйозно і планує довести проєкт до серійного виробництва Новий Lexus LS Concept має відкрити світу незвичне бачення розкоші  Колись символ престижного седана, тепер LS постає у […]

14 Жовтня 2025
Флагманський Lexus LS замінить шестиколісний електричний мінівен? — photo 59334
Daihatsu відроджує легендарний Midget у вигляді електричного пікапу

Концепт Midget X — це мініатюрний електричний пікап, який відроджує дух легендарного оригіналу. Компактний легкий комерційний автомобіль (LCV) поєднує тримісну кабіну з гнучкою конфігурацією вантажного відділення Midget був невеликою робочою конячкою з яскравим характером  Він з’явився у 1957 році як крихітний триколісний автомобіль і був створений для власників магазинів та водіїв доставки, які частенько проносилися […]

14 Жовтня 2025
Daihatsu відроджує легендарний Midget у вигляді електричного пікапу — photo 59316
Електричний кросовер Peugeot E-5008 офіційно виходить на український ринок

Новий електричний кросовер Peugeot E-5008 з повним приводом і потужністю 325 к.с. незабаром з’явиться в Україні. Новий на 100% електричний автомобіль оснащений двома електромоторами, які приводять в рух усі чотири колеса, пропонує 7-місний салон і доступний для замовлення в офіційних дилерських центрах. Комплектацію та ціну вже оголошено Ціна Peugeot E-5008 у комплектації GT починається від […]

14 Жовтня 2025
Електричний кросовер Peugeot E-5008 офіційно виходить на український ринок — photo 59352
Флагманський Lexus LS замінить шестиколісний електричний мінівен?

Lexus готується перевернути уявлення про свій флагманський автомобіль, пропонуючи замість класичного седана LS шокуючий шестиколісний мінівен. Хоча модель поки має статус концепту, Акіо Тойода запевнив, що команда налаштована максимально серйозно і планує довести проєкт до серійного виробництва Новий Lexus LS Concept має відкрити світу незвичне бачення розкоші  Колись символ престижного седана, тепер LS постає у […]

14 Жовтня 2025
Флагманський Lexus LS замінить шестиколісний електричний мінівен? — photo 59334
Daihatsu відроджує легендарний Midget у вигляді електричного пікапу

Концепт Midget X — це мініатюрний електричний пікап, який відроджує дух легендарного оригіналу. Компактний легкий комерційний автомобіль (LCV) поєднує тримісну кабіну з гнучкою конфігурацією вантажного відділення Midget був невеликою робочою конячкою з яскравим характером  Він з’явився у 1957 році як крихітний триколісний автомобіль і був створений для власників магазинів та водіїв доставки, які частенько проносилися […]

14 Жовтня 2025
Daihatsu відроджує легендарний Midget у вигляді електричного пікапу — photo 59316
контакти
Ми завжди на звʼязку з Вами
контакти
Ми завжди на звʼязку з Вами

    Дякуємо за співпрацю та очікування

    Наша команда вже отримала Ваше повідомлення і ми звʼяжемось з Вами найближчим часом

    OK