Електромобілі давно довели свою екологічну перевагу над бензиновими авто. Навіть якщо враховувати викиди вуглецю під час виробництва акумуляторів і електроенергії, яку вони споживають, електрокари все одно залишають менший вуглецевий слід протягом усього життєвого циклу. Нові дослідження лише підтверджують цю тенденцію
А як щодо водневих автомобілів? Адже вони теж рухаються за допомогою електродвигуна і, здавалось би, мають бути не менш екологічними
Зовсім не так, стверджують експерти Міжнародної ради з чистого транспорту (ICCT). У своєму свіжому дослідженні вони проаналізували рівень викидів парникових газів, що припадає на різні типи силових установок у Європейському Союзі, враховуючи весь життєвий цикл авто — від виробництва до утилізації. Згідно з цими даними, водневе авто, продане у 2025 році, в середньому генерує 175 грамів CO₂ на кожен кілометр пробігу. Це лише на 26% менше, ніж у бензинових або дизельних машин. У той час як звичайний акумуляторний електромобіль продукує лише 63 грами CO₂ на кілометр — тобто на 73% менше, ніж авто з двигуном внутрішнього згоряння

Причина не в конструкції самих водневих авто — як-от Toyota Mirai, Hyundai Nexo чи Honda CR-V FCEV. Усі вони мають електродвигуни, не викидають шкідливих газів у процесі руху та залишають після себе лише пару. Однак екологічний ефект нівелюється способом виробництва самого водню. На сьогодні майже 90% комерційного водню у світі виготовляється з природного газу методом парового риформінгу. У результаті утворюється не лише водень, а й велика кількість вуглекислого газу як побічного продукту
Альтернатива — так званий «зелений» водень, який добувається шляхом електролізу води за допомогою відновлюваних джерел енергії. У такому випадку викиди скорочуються радикально: лише 50 грамів CO₂ на кілометр, що навіть менше, ніж у “чистого” електромобіля, який живиться виключно від «зеленої» енергії. Але є одна проблема — обсяги виробництва такого водню мізерні. У 2023 році частка «зеленого» водню у світі склала лише 0,4%. У США ситуація ще гірша: 95% водню виробляється з газу, і лише невелика частка — з відновлюваних джерел

Зрозуміло, що джерело енергії важливе і для електромобілів. Проте тут ситуація суттєво краща
У ЄС більшість електроенергії надходить з низьковуглецевих джерел — атомної, сонячної, вітрової та гідроенергетики. У США аналіз Union of Concerned Scientists показав, що типовий електрокар у Нью-Йорку створює такий самий обсяг викидів, як гіпотетичне бензинове авто з витратою 0,66 літра на 100 км (еквівалент 354 миль на галон). У Техасі, де домінують вугільні та газові електростанції, той самий електромобіль дорівнює авто з витратою близько 2,8 літра на 100 км. І навіть при такому розкладі, 97% населення США живе в регіонах, де експлуатація електромобіля дає нижчі викиди, ніж найекономічніше бензинове авто

Однак водневі авто не варто повністю списувати з рахунків
Вони мають певні переваги — зокрема, швидке заправлення, що робить їх перспективними для вантажного транспорту та міжміських перевезень. Саме тому компанії Honda, Hyundai, BMW і Toyota продовжують вкладати кошти в цю технологію, попри мляві продажі та катастрофічно малу кількість заправних станцій — навіть у США вони є лише в Каліфорнії
У підсумку можна сказати так: електромобілі вже сьогодні істотно зменшують викиди вуглецю, тоді як водневі авто мають потенціал, але лише у випадку переходу на масове використання екологічно чистого водню. Поки цього не сталося, воднева енергетика — це радше обіцянка на майбутнє, ніж реальна альтернатива
Читати далі
Схожі записиНове дослідження дало заспокійливу відповідь для тих, хто переживає через можливе випромінювання в електромобілях. Жодних прихованих ризиків не виявили навіть під час поїздок і заряджання Фахівці німецького автоклубу ADAC виміряли рівні електромагнітних полів в одинадцяти електромобілях, а також у кількох гібридах і одному авто з бензиновим двигуном Інженери розмістили у спеціальному манекені десять датчиків і […]
1 Грудня 2025
Суперечка в Санта-Моніці показує, наскільки складно автономним таксі працювати поруч із житловими кварталами без постійних конфліктів із місцевими мешканцями У районі перехрестя Бродвея і 14-ї вулиці люди вже кілька місяців скаржаться на безсонні ночі Дві зарядні бази Waymo приймають десятки роботаксі після зміни, тож сусіди постійно чують сигнали заднього ходу, гул зарядного обладнання, шум прибирання, […]
1 Грудня 2025
Вона здатна поповнювати запас енергії електромобіля за кілька хвилин Китайський виробник активно розширює мережу й уже наймає фахівців для запуску нової інфраструктури на європейських ринках У Пекіні цього року вдалося побачити, як один з нових електромобілів BYD набирає понад половину заряду менш ніж за п’ять хвилин. Такий темп можливий завдяки системі Flash Charging, яка наближає […]
1 Грудня 2025
Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі